مدیرعامل بانک اقتصاد نوین خبر داد:

آمادگی بانک اقتصاد نوین برای ارائه تسهیلات سرمایه در گردش و LC داخلی

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۱۱:۱۰:۱۷
کد خبر: ۹۴۶۹۴۰
آمادگی بانک اقتصاد نوین برای ارائه تسهیلات سرمایه در گردش و LC داخلی
مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت:سیاست بانک اقتصاد نوین ایفای نقش هرچه موثرتر در کمک به تولید کنندگان در قالب تامین منابع مالی، سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه در قالب LC و حواله‌جات از طریق ایجاد یک فضای برد – برد برای طرفین است.

  به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،درنشست اعضای هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان با رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک اقتصاد نوین که با محوریت پیگیری و رفع مشکلات فعالان اقتصادی استان در این حوزه برگزار شد، هیات مدیره این بانک از آمادگی برای ارائه تسهیلات مناسب حوزه سرمایه در گردش و LC داخلی خبر داد.

علیرضا بلگوری،با بیان اینکه این بانک در اواخر سال80 موفق به اخذ مجوز اولین بانک خصوصی کشور از سوی بانک مرکزی شد، افزود: این بانک دارای بیش از 248 شعبه در سطح کشور بوده و در شهر اصفهان دارای 9 شعبه است.

وی سرمایه بانک را در حالی 13 هزار میلیارد ریال عنوان کرد که با دو افزایش سرمایه، این رقم در ابتدای سال آینده به 50 هزار میلیارد ریال ارتقا می‌یابد.

مدیرعامل بانک اقتصاد نوین، این بانک را از معدود بانک هایی دانست که دارای زنجیره خدمات کامل است. بلگوری با بیان اینکه تولید و کارآفرینی در شرایط امروز به رغم تسهیل در مقررات و ضوابط دشوار است، تصریح کرد: سیاست بانک اقتصاد نوین ایفای نقش هرچه موثرتر در کمک به تولید کنندگان در قالب تامین منابع مالی، سرمایه در گردش و تامین مواد اولیه در قالب LC و حواله‌جات از طریق ایجاد یک فضای برد – برد برای طرفین است.

وی مشتری مداری و تامین خواسته‌های مشتریان را از مهم‌ترین اقدامات این بانک دانست و گفت: بانک اقتصاد نوین در صدد طراحی خدمات جدید برای پاسخگویی به نیازهای مشتریان است.

بلگوری خواستار زمینه سازی برای جذب سرمایه موجود در اصفهان در بانک های استان با همت مقامات استانی شد و از آمادگی این بانک برای ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی در حوزه سرمایه در گردش و LC داخلی خبر داد.

محمدعلی ایزدی، رئیس هیات مدیره بانک اقتصاد نوین نیز در این نشست تخصیص و تجهیز منابع را جزو وظایف ذاتی بانک عنوان و تصریح کرد: در مسیر همکاری بانک ها با فعالان اقتصادی، مانعی وجود ندارد؛ فقط بانک ها در این مسیر ملزم به صیانت از حقوق سهامداران و سپرده گذاران و برخی از الزامات قانونی محدود کننده هستند.

مسعود گلشیرازی، رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست با بیان اینکه این جلسه هفتمین دیدار با هیات مدیره بانک های کشور در دوره نهم فعالیت اتاق بازرگانی اصفهان در سال جاری است، حضور رئیس کل بانک مرکزی در اتاق اصفهان و در جمع فعالان اقتصادی را از جمله مهم‌ترین برنامه‌های اتاق اصفهان در سال 98 دانست و تصریح کرد: تشکیل میز اتاق بازرگانی اصفهان در بانک مرکزی به منظور پیگیری و رفع مشکلات بانکی فعالان اقتصادی، از دستاوردهای مهم این حضور بود.

وی افزود: رئیس بانک مرکزی نیز در نشست خود با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران، از تشکیل این میز به عنوان یک مدل موفق یاد کرد و خواستار ایجاد این فرآیند در سایر استان‌ها و اتاق های بازرگانی شد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان برگزاری نشست با هیات مدیره بانک های کشور را نیز در ایجاد یک گفتمان مبتنی بر تعامل و کمک به حل مشکلات فعالان اقتصادی استان مهم ارزیابی کرد.

گلشیرازی با بیان اینکه نزدیک به 11 درصد از منابع پولی، مالی و اقتصادی کشور در استان وجود دارد، گفت: این در حالی است که آمار صادراتی استان قریب به 6 درصد کل کشور است.

وی تاکید کرد: نسبت منابع و مصارف بانک ها به عنوان مهم‌ترین رکن تامین مالی بنگاه‌ها نیز حاکی است در زمانی که بانک‌ها فعالیت مطلوب‌تری داشته‌اند، ما اقتصادی مولد داشته‌ایم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه خواستار برنامه‌ریزی مبتکرانه برای افزایش ضریب نفوذ بانک اقتصاد نوین در استان اصفهان و منتفع شدن فعالان اقتصادی و بانک مذکور از این تعامل سازنده شد.

گلشیرازی در ادامه ضمن تشریح عملکرد دوره نهم اتاق بازرگانی اصفهان، خواستار مشخص شدن میزان حمایت بانک اقتصاد نوین از لحاظ تامین سرمایه در گردش، حمایت‌های ریالی و ارزی در حوزه سرمایه‌گذاری، LC داخلی و همچنین، صدور ضمانتنامه های گمرکی و حسن انجام کار برای فعالان اقتصادی اصفهان شد.

حمیدرضا قلمکاری، نایب رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز خدمات ارزی را یکی از قابلیت های محوری بانک اقتصاد نوین دانست و افزود: امروزه شبکه کارگزاران ارزی از جمله مزیت‌های موجود در شاخصه‌های ارزی بوده، لازم است این شبکه از تعدد و تنوع خدمات بهره مند شود و از قابلیت های آن کاسته نشود.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب در حوزه اقتصاد دانش بنیان، خواستار مشخص شدن رویکرد اساسی بانک اقتصاد نوین برای حمایت از شرکت های دانش بنیان شد و افزود: با توجه به تقاضای گسترش همکاری ایران و عمان، ما خواستار تخصیص ریال عمانی در هر یک از بانک های عمان هستیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز