استاندار اصفهان:

نبود آموزش مهارت‌های زندگی، ضعف بزرگ نظام آموزشی است/ بدترین روزهای آبی را تجربه می‌کنیم

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۱۳:۴۹:۲۹
کد خبر: ۹۴۷۱۱۳
نبود آموزش مهارت‌های زندگی، ضعف بزرگ نظام آموزشی است/ بدترین روزهای آبی را تجربه می‌کنیم
استاندار اصفهان گفت: در سیستم آموزش و پرورش، آموزش زندگی، مهارت‌ها و آداب آن وجود ندارد و این ضعف بزرگ سیستم آموزشی کشور ماست.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، عباس رضایی در یکصدوسی‌ و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار داشت: امروزه که جامعه به سمت تک فرزندی پیش می‌رود باید بیشتر به آموزش مهارت‌های زندگی به دانش‌آموزان توجه کرد.

وی ادامه داد: پیشنهاد این طرح باید از اصفهان آغاز شود و مدل‌های آموزشی ویژه‌ای برای آموزش مهارت زندگی در مدارس و دانشگاه‌ها ارائه کنند.

استاندار اصفهان بر لزوم حذف کیف از مدارس به‌صورت کامل تاکید و تصریح کرد: باید به سمت سیستم آموزشی‌ برویم تا دانش‌آموزان کیف‌های سنگین را با خود حمل نکنند و به چشمشان آسیب وارد نشود.

وی همچنین با بیان‌اینکه ما با فعالیت مدارس غیرانتفاعی مخالفتی نداریم، اظهار داشت: امروزه بسیاری از خانواده‌ها بدون توجه به بُعد مسافت منزل تا مدرسه، کودکان خود را به مدارس غیرانتفاعی خاصی که مدنظر دارند می‌فرستند در حالی‌که باید بدانند علاوه بر هزینه رفت و آمد و مصرف سوخت، خستگی مسیر، توان یادگیری کودکانشان را کاهش می‌دهد.

رضایی از روند پیشرفت ساخت برخی مدارس اصفهان گلایه کرد و خواستار تذکر به پیمانکاران مربوطه شد.

استاندار اصفهان یادآور شد: محدودیت‌های موجود در آموزش و پرورش استان در سایر ارگان‌ها هم وجود دارد بنابراین باید با توجه به تمام محدودیت‌ها، اقدامات به‌خوبی انجام شود تا کاری بر زمین نماند.

وی همچنین در باره مساله آب در اصفهان گفت: بدترین روزهای آبی در ۱۴ ماه اخیر در استان را تجربه می‌کنیم.

رضایی با اشاره به اینکه ذخیره آب پشت سد زاینده رود به ۳۱۳ میلیون مترمکعب یعنی ۵۰ درصد مدت مشابه سال قبل رسیده‌ است، اضافه کرد: زاینده‌رود حیثیت، آبرو و همه چیز اصفهان است.

وی افزود: اکنون اولویت با تامین آب آشامیدنی شهروندان است و وزارت نیرو به‌درستی و بر اساس اصول کارشناسی، تامین آب آشامیدنی را در اولویت قرار داده است.

جلسه شورای آموزش و پرورش استان اصفهان با حضور استاندار به‌عنوان رییس و سایر اعضای این شورا، عصر دوشنبه در آموزش و پرورش برگزار شد.

در این‌ شورا برنامه عمل دوره پیش دبستانی و املاک پیشنهادی آموزش و پرورش مورد بررسی و اتخاذ تصمیم قرار گرفت و ادامه فعالیت آموزشگاه خیرساز فوادالفنون ناحیه پنج آموزش و پرورش اصفهان به صورت شبانه روزی به تصویب رسید.

۲۴ تا ۲۷ دی‌، به‌عنوان هفته شوراهای آموزش و پرورش کشور تعیین شده است که هر سال این‌ روز پاس داشته می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز