افتتاح یازدهمین نمایشگاه آسانسور و پله برقی/ یک چهارم حوادث اصفهان مربوط به حوزه آسانسور است

۱۳۹۸/۱۰/۱۷ - ۲۰:۰۳:۱۴
کد خبر: ۹۴۷۲۶۴
افتتاح یازدهمین نمایشگاه آسانسور و پله برقی/ یک چهارم حوادث اصفهان مربوط به حوزه آسانسور است
مراسم افتتاحیه یازدهمین دوره نمایشگاه بین المللی آسانسور، پله برقی و صنایع و تجهیزات وابسته در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان و با حضور مسئولان شهری و استانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در این مراسم گفت: مدیریت شرایط پس از نصب آسانسور در ساختمان ها بر عهده آتش نشانی است و در سال گذشته بیش از ۴ هزار و ۴۰۰ نفر از مرگ حتمی توسط آتش نشانان نجات یافته اند و به رغم اینکه آتش نشانان حقوق مناسبی دریافت نمی کنند و درمظلومیت کامل به سر می برند، بیشترین صرفه اقتصادی را برای کشور دارند.

محسن گلابی افزود: یک چهارم حوادث اصفهان مربوط به حوزه آسانسور است و این میزان در تابستان به موجب قطع و وصل برق چندین برابر می شود.

وی اضافه کرد: خدمات ایمنی آسانسور ها به صورت کامل برعهده آتش نشانی است و اگر سیستم های ایمنی مناسبی در آسانسور های مورد استفاده در کشور داشته باشیم میزان حوادث این حوزه و تماس با آتش نشانی به شدت کاهش خواهد یافت.

عباس ابریشمی، رئیس اتحادیه آسانسور کشور نیز در این افتتاحیه گفت: دوهزار واحد صنفی و یک هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در حوزه ساخت تجهیزات آسانسور فعالیت می کنند و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این اتحادیه سامانه ای با عنوان شناسا طراحی شده تا اختلال در روند فعالیت هرآسانسور تا شعاع ۲ کیلومتری به صورت خودکار به اطلاع سرویس کاران رسمی این اتحادیه برسد.

 منصور شیشه فروش در ادامه این نشست  با بیان اینکه کشور ما در کمربند خطرناک زلزله قرار گرفته و از این رو باید شبکه آسانسور کشور تاب آوری خود در برابر حوادث را افزایش دهد، اظهار کرد: خوشبختانه نظارت ویژه ای بر غرفه داران و خدمات رسانان این حوزه از سوی اتحادیه وسندیکای آسانسور کشور در نظر گرفته شده و پیشگیری در این حوزه یکی از مفاهیمی است که میزان حوادث را به شدت کاهش می دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: بی شک خدمات این صنعت باید بر اساس قواعد استاندارد های جهانی ارائه شود و شرکت های فعال این حوزه وظیفه دارند خدمات ویژه ای برای کاهش حوادث صنعت ساختمان در بخش آسانسور در نظر بگیرند.

علی شالباف، مجری نمایشگاه آسانسور، پله برقی و صنایع و تجهیزات وابسته نیز گفت: این نمایشگاه با حضور ۶۵ شرکت از هفت استان و سه کشور خارجی افتتاح می شود و تا بیستم دی ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی اصفهان در خدمت علاقه مندان و فعالان این صنعت است.  

 

 

نظر شما