عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

ترامپ با تهدید فرهنگ، هویت ایرانی را مورد حمله قرار داد / جایزه جمالزاده پتانسیل یک جایزه بین‌المللی را دارد

۱۳۹۸/۱۰/۱۸ - ۱۰:۱۱:۵۳
کد خبر: ۹۴۷۳۷۶
ترامپ با تهدید فرهنگ، هویت ایرانی را مورد حمله قرار داد / جایزه جمالزاده پتانسیل یک جایزه بین‌المللی را دارد
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان مکانی برای کارآفرینی بانوان اختصاص داده شده که روند ساخت آن دردست پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، فریده روشن در برنامه زنده رادیویی صدای شهر با بیان اینکه ۲۰ هزار اثر میراثی و تاریخی در اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا تهدید به نشانه گرفتن مراکز فرهنگی ایران کرده و با دانستن اهمیت این مراکز در ایران، هویت ایرانی را هدف قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه اصفهان با دارا بودن بیش از ۹ هزار صنعت مختلف به بزرگترین شهر صنعتی کشور تبدیل شده، افزود: حرکت از شهری با هویت تاریخی فرهنگی به سوی شهری صنعتی، اصفهان را مهاجرپذیر و در نتیجه با مشکلاتی همچون حاشیه‌نشینی و آسیب‌های اجتماعی روبه‌رو کرده است.

روشن افزود: جایزه جمالزاده به عنوان یکی از مهم‌ترین رویدادهای ادبی شهر که در مرحله فراخوان آن قرار داریم، سال گذشته مورد استقبال بسیاری واقع شد و قابلیت آن را دارد که به یک جایزه بین‌المللی تبدیل شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در بودجه سال ۹۸، ۳۷۰ میلیارد تومان به بخش فرهنگی شهر تعلق گرفته که ۲۵۰ میلیارد تومان به بخش عمرانی فرهنگی و ۱۲۲ میلیارد تومان به بودجه جاری اختصاص داده شد.

وی ادامه داد: در منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان مکانی برای کارآفرینی بانوان اختصاص داده شده که روند ساخت آن دردست پیگیری است؛ همچنین پردیس بانوان در منطقه ۶ شهرداری ایجاد خواهد شد تا به بالا رفتن بهره‌وری بانوان شهر کمک کند.

روشن خاطرنشان کرد: در واگذاری کتابخانه‌ها، به بخش خصوصی افزایش بستر فیزیکی در اولویت نبوده و بیشتر بر افزایش سرانه ساعت مطالعه با برنامه‌های مختلف تاکید می‌شود. 

به گفته وی برخی از فرهنگسراهای سطح شهر در حوزه‌های تخصصی حقوق دختر و پسر، ازدواج ، فرزندآوری، مهارت‌های گفت‌وگو، موضوعات مربوط به زنان و... را دنبال کرده و برخی دیگر نیز برنامه‌های جامع و تخصصی فرهنگی را برای سنین مختلف  مورد توجه قرار می‌دهند. 

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وجود مکاتب مختلف هنری در اصفهان، گفت: در خصوص سینما، تئاتر و موسیقی اقدامات جدی‌تری لازم است اما با این حال می‌توان از نمایشگاه صنعت سینما به عنوان یکی از اقدامات موثر در جذب نوآوری‌های هنری اصفهان نام برد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز