مدیرکل کمیته امداد اصفهان خبر داد؛

توسعه اشتغال مددجویی با مشارکت کسب و کارهای دانش بنیان

۱۳۹۸/۱۰/۲۱ - ۱۱:۲۳:۱۲
کد خبر: ۹۴۸۶۱۶
توسعه اشتغال مددجویی با مشارکت کسب و کارهای دانش بنیان
مدیر کل کمیته امداد استان اصفهان گفت: ارتباط با اقتصاد دانش بنیان و گسترش الگوی راهبران شغلی از مهمترین برنامه های این نهاد برای توسعه اشتغال مددجویان است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمدرضا متین پور با بیان اینکه در وضعیت کنونی اقتصاد و با وجود رقابت گسترده در بازار، اتکای محض به پرداخت وام های خود اشتغالی می تواند در بلند مدت به کاهش بهره وری برنامه های اشتغال این نهاد منجر شود، گفت: ارتباط با اقتصاد دانش بنیان و گسترش الگوی راهبران شغلی از مهمترین برنامه های این نهاد برای پیشگیری از این اتفاق و توسعه اشتغال مددجویی است. 

وی با تاکید بر اینکه ارزش افزوده کسب و کارهای مبتنی بر دانش و فناوری های نوین بسیار بیشتر از کسب و کارهای معمولی است، گفت: علاوه بر ارزش افزوده در زمینه مزیت های رقابتی نیز اقتصاد دانش بنیان در موقعیت بهتری قرار دارد.

متین پور توانمندسازی مددجویان را از برنامه های مهم کمیته امداد برشمرد و افزود: در مسیر توانمندی خانوارهای تحت حمایت فروش و بازاریابی خدمات و کالاهای تولید شده توسط مددجویان از مشکلات همیشگی است که ارزش افزوده بیشتر و مزیت رقابتی بهتر کسب و کارهای دانش بنیان می تواند کمک شایانی در حل این مشکل باشد.

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با بیان اینکه الگوی راهبران شغلی در حال حاضر از اولویت های اصلی این نهاد برای توسعه اشتغال مددجویان است، خاطر نشان ساخت: الگوی راهبران شغلی پل ارتباطی مشاغل خرد با مشاغل دانش بنیان و سرمایه بر است چرا که از طریق الگوی راهبران شغلی می توان یک کسب و کار تقریبا بزرگ را به تعداد زیادی کسب و کار کوچک تقسیم کرد که در عین اینکه مستقل عمل می کنند در مجموع تشکیل یک مجموعه هماهنگ و هدفمند را می دهند.

وی ایجاد مشاغل نو و ابداعی را از دیگر ویژگی های اقتصاد دانش بنیان که برای کمک به توانمندسازی خانوارهای نیازمند مفید است، معرفی کرد و گفت: برای استفاده از این ظرفیت ها به دنبال افزایش همکاری ها با شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و پارک های علم و فناوری هستیم.

 

نظر شما