وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

امام علی (ع) مبلغ فرهنگ انسانی بود

۱۳۹۸/۱۰/۲۶ - ۱۱:۴۷:۱۹
کد خبر: ۹۵۱۲۹۷
امام علی (ع) مبلغ فرهنگ انسانی بود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:امام علی (ع) با بدعت‌های فرهنگ جاهلی مقابله و فرهنگ انسانی را به جای فرهنگ جاهلی تبلیغ و ترویج می‌کردند.

 

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،سید عباس صالحی در آیین پایانی کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) در اصفهان با بیان اینکه توفیقی است که در محفل متبرک به نام امیر المومنین(ع) حضور دارم، اظهارداشت: امام علی (ع) به عنوان قرآن ناطق و روح نازله الهی در جهان مادی آن است که اگر سال‌ها و قرن‌ها همه انسان‌ها و ملائک در موردشان بگویند و بنگارند کم خواهند آورد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:امام علی (ع) تلاش داشتند با بدعت‌های فرهنگ جاهلی مقابله و فرهنگ انسانی را به جای فرهنگ جاهلی تبلیغ و ترویج می‌کردند. فرهنگ انسانی که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم آورد و امام علی (ع) تکثیر و ترویج کرد مبتنی بر آگاهی و دانایی است اینکه فرمودند هیچ شرافتی با دانایی برابری نمی‌کند نشان از این مسئله است.

صالحی مبارزه با جهالت را راه مبارزه با آسیب‌های فردی و اجتماعی دانست و تصریح کرد: دانایی گمشده مومن است و مومن شهر به شهر و کشور به کشور به دنبال دانایی و علم می‌گردد تا آن را پیدا کند و اگر امام علی (ع) نبود تمدن قرن دوم و سوم اتفاق نمی‌افتاد. اندیشه علوی در ۲۵ سال سکوت ادامه پیدا کرد و ایشان چراغ آگاهی را ادامه دادند.

وی در ادامه اظهار کرد: امام علی (ع) انسان فرهنگی و جامعه فرهنگی را با عقلانیت و خردورزی تعریف کرد و این تعبیر که الانسان بعقله به این معناست که تراز انسانیت به عقلانیت اوست و اینکه فرمودند العقل رسول الوحی به این معنا که عقل پا به پای وحی پیش می‌آید در همین زمینه تعریف می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز