درنشست شهردار با معتمدین منطقه ۱۱مطرح شد:

بهترین تعزیه خوانان کشور در رهنان مکان مناسبی برای اجرا ندارند

۱۳۹۸/۱۱/۰۱ - ۱۰:۴۷:۰۲
کد خبر: ۹۵۳۵۵۳
بهترین تعزیه خوانان کشور در رهنان مکان مناسبی برای اجرا ندارند
یک تعزیه خوان اصفهانی گفت:جایی برای اجرای برنامه توسط تعزیه خوان های رهنانی وجود ندارد، با توجه به کمبود جا ما مجبوریم گروه خود را برای اجرای برنامه به شهرهای دیگر ببریم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،مرتضی حدادی از تعزیه خوانان منطقه11،در نشست هم اندیشی شهردار اصفهان با معتمدان مردم، نخبگان و شهروندان نبود یک مکان فرهنگی را از مشکلات رهنان ذکر کرد واظهار داشت: بیش از 450 شبیه خوان در رهنان  سکونت دارند اما جایی برای اجرای برنامه توسط این افراد وجود ندارد، با توجه به کمبود جا ما مجبوریم گروه خود را برای اجرای برنامه به شهرهای دیگر ببریم.

وی با بیان اینکه در رهنان حسینیه وجود ندارد، افزود: این منطقه بهترین سوارکاران را دارد، اما میدان سوارکاری ندارد و ورزشکاران باید برای اجرای برنامه به شهرهای همجوار همچون یزد بروند.

حدادی با بیان اینکه باید بیش از گذشته به فکر جوانان بود، تصریح کرد: جوانان هنرمند، ورزشکار، نخبه و فرهیخته، تعزیه ‌خوان، استاد قرآن و ... زیادی در رهنان وجود دارد که البته بسیاری از این جوانان نیز از این محله رفته اند، از این رو انتظار می رود شهرداری با افزایش سطح امکانات به فکر جوانان رهنان باشد.

حجت الاسلام حسین محمدی، امام جمعه رهنان در این دیدار اظهار کرد: شهردار اصفهان نسبت به مناطق حاشیه ای دغدغه دارد و رهنان، لیمجیر و سودان هم از جمله مناطق حاشیه ای و کمتر برخوردار است که لازم است نسبت به آن حساسیت بیشتری داشت. یکی از مشکلات این منطقه مشکلات ترافیکی است که باید به آن توجه جدی صورت بگیرد.

عوارض شهرداری با توجه وضعیت اقتصادی مردم منطقه گرفته شود

وی ضمن تاکید بر لزوم توجه به محرومیت منطقه، تصریح کرد: به واسطه کم کاری ارگان های دیگر همه انتظارات بر عهده شهرداری هاست. با این وجود برخی عوارض و هزینه هایی که گرفته می شود به مردم فشار می آورد و لازم است موضوع گرفتن عوارض را با توجه به محرومیت منطقه مدنظر قرار داد.

دکتر بابا صفری استاد دانشگاه نیز در این نشست اظهار کرد: رهنان به واسطه ویژگی های خاص در طول تاریخ خود دارای ظرفیت های بسیاری بوده است، ‌در زمان دفاع مقدس به استعداد یک تیپ کامل نیروی رزمنده در جبهه ها داشت که آمار بالای شهید و جانبازان آن گویای این مسئله است. همچنین آمار بالای نخبگان در رشته های مختلف نیز نشان از ظرفیت بالای منطقه در علوم مختلف دارد.

 

نظر شما