شهردار اصفهان:

اصفهان در سال ۲۰۲۰ محور گردشگری ایران می شود

۱۳۹۸/۱۱/۰۶ - ۱۰:۴۵:۵۴
کد خبر: ۹۵۵۶۷۳
اصفهان در سال ۲۰۲۰ محور گردشگری ایران می شود
شهردار اصفهان گفت: شهرداری اصفهان برنامه‌های خود را با نگاهی آمیخته با فرهنگ اصیل به سمتی پیش می‌برد که سال ۲۰۲۰، اصفهان به عنوان محور گردشگری ایران معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت الله نوروزی امروز در برنامه تلویزیونی «صبحی دیگر» اظهار داشت: اصفهان شهری نام آشنا برای همگان نه تنها در ایران بلکه در تمام جهان است. امروزه همه اصفهان را به عنوان شهر فرهنگی می‌شناسند، منشأ بسیاری از تحولات فرهنگی در اصفهان بوده است.

شهردار اصفهان ادامه داد: سیاستی که شهرداری اصفهان در پیش گرفته  منجر به زیرساخت‌های قوی برای فرهنگ ایران شود. اصفهان همواره محور مباحث مختلف فرهنگی و در حوزه‌های گوناگون فعال بوده و امروز نیز همچون گذشته می‌درخشد، گفت: تلاش می‌کنیم تا این شهر همچون گذشته برای کشور مایه افتخار باشد.

نوروزی اظهار داشت: از بدو آغاز فعالیت در شهرداری اصفهان برنامه‌ای با عنوان «برنامه سنجش‌پذیر» را بر اساس هفت محور ارایه کردیم که محور اول آن موضوع «گردشگری» و محور دوم «کارآفرینی» بود.سال ۲۰۲۰ تحت عنوان طرح «اصفهان ۲۰۲۰» در شورای اسلامی شهر اصفهان طرحی تصویب و به شهرداری ابلاغ شده است که بر اساس آن در ۱۵ منطقه ۱۵ طرح محرک توسعه تعریف شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: پروژه‌های محرک توسعه حول محور گردشگری بوده و به سوی توسعه پایدار برای شهر است و البته در آن مباحث فرهنگی نیز مطرح است.برنامه‌ای را که از آغاز با آن حرکت کردیم با نگاهی آمیخته با فرهنگ اصیل به سمتی پیش می‌رود که سال ۲۰۲۰، اصفهان به عنوان محور گردشگری ایران معرفی شود.

نوروزی گفت: بی‌شک اگر این اتفاق محقق شود، تحولی در حوزه اقتصاد فرهنگ اصفهان و اقدامی مطلوب برای کشور خواهد بود چرا که ناگزیر هستیم با توجه به شرایط اقتصادی کنونی به سمتی حرکت کنیم تا از داشته‌هایمان بیشتر از گذشته استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه اصفهان ظرفیت تبدیل‌شدن به کانون گردشگری را دارد،گفت: سال گذشته جشنواره فیلم کودک و نوجوان را به عنوان امری دائمی برای شهر اصفهان تثبیت کردیم و به دنبال آن تلاش شد تا این شهر به عنوان شهر دوستدار کودک انتخاب شود که اقدامات اولیه آن نیز صورت گرفته که این مهم در یونیسف و وزارت کشور مراحل لازم را پشت سر می‌گذارد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: نشان کاندیداتوری شهر دوستدار کودک بهمن ماه ۹۸ به طور رسمی به اصفهان اعطاء می‌شود.اقداماتی در اصفهان انجام شده تا هر گردشگری به این شهر سفر می‌کند و فضاهای شهری، بوستان‌ها، پارک‌ها و محیط‌های مربوط به کودکان را مشاهده می‌کند یا در پایانه‌های مسافربری اتاق مادر و کودک را می‌بیند، احساس کند شهر اصفهان دوستدار کودک است.

نوروزی با بیان اینکه شهرداری اصفهان علاوه بر این اقدامات فعالیت‌هایی در راستای شهر دوستدار سالمند انجام داده است، اظهار کرد: اصفهان را به عنوان دوستدار سالمند نیز معرفی کرده‌ایم و معتقدیم سالمندان سرمایه‌های اصلی کشور هستند.

شهردار اصفهان گفت: تلاش کرده‌ایم دسترسی سالمندان را به امکانات تسهیل کرده و حتی اتوبوس و مترو را به نوعی بر اساس مصوبه شورای شهر رایگان کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در صدد ایجاد مکان‌هایی در محله‌های شهر و با کمک مردم به عنوان «محل نگهداری سالمندان» هستیم تا آنها به راحتی از این مکان‌ها استفاده کنند؛ چراکه با اجرای این طرح مهر و محبت‌ها بیشتر و دسترسی‌ها راحت تر خواهد بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز