معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان:

افتتاح ۱۸۲۶ پروژه در دهه فجر/ شرکت مخابرات استان اصفهان دارای بیشترین پروژه های عمرانی در حال افتتاح است

۱۳۹۸/۱۱/۰۷ - ۱۱:۴۵:۳۶
کد خبر: ۹۵۶۲۲۸
افتتاح ۱۸۲۶ پروژه در دهه فجر/ شرکت مخابرات استان اصفهان دارای بیشترین پروژه های عمرانی در حال افتتاح است
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: ۱۸۲۶ پروژه با هزینه ای بالغ بر ۲هزار و ۳۷۵ در دهه فجر افتتاح خواهد شد که شامل ۱۵۲ پروژه استانی با اعتبار ۳۶۹ میلیارد است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،حجت الله غلامی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به بودجه  عمرانی سال ۱۳۹۸ اظهار کرد: بودجه عمرانی سال ۹۸ از محل پروژه های استانی ویژه و ملی و اعتبارات متوازن که برای استان پیش بینی شده ۲هزار ۸۲ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که هزار و ۵۰۰ میلیارد به صورت نقدی به شهرداری استان اصفهان پرداخت شده است، برای سال ۹۹ حدود ۲هزار ۳۶۸ میلیارد اعتبار پیش بینی کرده ایم.

وی ادامه داد: برای احداث تونل سوم کوهرنگ ۲۵۰ میلیارد اعتبار داشته ایم و در کنار این اعتبارات مشوق های بودجه را که تخت تبصره های بودجه است، استفاده کردم. همچنین از مشارکت بخش خصوصی در پروژه های عمرانی آب و فاضلاب، تصفیه پساب و پروژه های حوزه گردشگری و ورزشی  استفاده کرده ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان افزود: پروژه قطار سریع‌السیر اصفهان-تهران برای اولین بار در کشور به همراه تکنولوژی به کشور منتقل شده است. پروژه تونل سوم سد کوهرنگ با طول ۲۳کیلومتر به پایان رسیده است و در نظر داریم یا هزینه حدودو ۵۰۰ میلیارد تومانی آبگیری سد را داشته باشیم.

غلامی با اشاره به رینگ چهارم شهر اصفهان، گفت:  پروژه رینگ چهارم شهری ابر پروژه هایی است که توسط شهرداری اصفهان در حال توسعه است. همچنین عملیات اجرایی خط اصفهان بهارستان مدت ها پیش آغاز شده است و ادامه این خط به شهر جدید مجلسی خواهد رسید.

وی افزود: ۱۸۲۶ پروژه با هزینه ای بالغ بر ۲هزار و ۳۷۵ در دهه فجر افتتاح خواهد شد که ۱۵۲ پروژه استانی با اعتبار ۳۶۹ میلیارد است. در بخش مدیریت بحران ۲۲۰ میلیارد هزینه ناشی از سیل فروردین ماه بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به پروژه های ارگان های استان اصفهان،گفت: شرکت مخابرات با ۵۶۸ پروژه بیشترین پروژه افتتاحی را دارد و بعد از آن جهاد کشاورزی با ۳۰۷ پروژه، توزیع برق ۲۱۵ پروژه ، شهرداری ۳۰۵ پروژه ، مجموعه دانشگاه های استان اصفهان ۴۲ پروژه آموزشی از جمله پروژه های است که در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

غلامی به پروژه های شهرستانی اشاره کرد و افزود: اصفهان با ۲۷۲ پروژه بیشترین پروژه را داشته است و بعد از آن کاشان با ۱۰۳ پروژه، تیران و کرون ۹۹ پروژه، دهاقان ۷۵ پروژه، خور و بیابانک ۴۵ پروژه از شهرستان های فعال استان اصفهان است.

وی تصریح کرد: پروژه دوم آبرسانی به اصفهان و ۱۴ شهرستان اصفهان، پروژه ای است که مهمترین پروژه استان به شمار می‌رود اما این این پروژه دارای ردیف مصوب اعتبار ملی نبود، از اوایل سال برنامه های فشرده ای را برگزار کردیم و نهایتا برای اینکه این پروژه دارای ردیف شود باید پروژه در سیستم جمع پروژه ها مصوب دریافت میشد و این پروژه با مشارکت بخش خصوصی آغاز شده و عملیات اجرایی آغاز شده است و بیش از ۵۰ درصد پیشرفت داشته است.

 

نظر شما