بهره برداری از پروژه ایستگاه پمپاژو منبع ذخیره آب در منطقه رهنان/استان اصفهان از نظر منابع آبی وضعیت خوبی ندارد

۱۳۹۸/۱۱/۱۸ - ۱۸:۳۵:۱۲
کد خبر: ۹۶۱۲۹۲
بهره برداری از پروژه ایستگاه پمپاژو منبع ذخیره آب در منطقه رهنان/استان اصفهان از نظر منابع آبی وضعیت خوبی ندارد
بهره برداری از پروژه ایستگاه پمپاژ و منبع ذخیره آب 2500 متر مکعبی و ورزشگاه روباز توانا با هزینه بالغ بر 35 میلیارد ریال با حضور استاندار، رئیس شورای شهر اصفهان و جمعی از مدیران شهرداری به بهره برداری رسید.
به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، استاندار اصفهان در این آیین ضمن گرامیداشت دهه فجر و تشکر از همه عواملی که در احداث این پروژه ها نقش داشتند، اظهار کرد: مسئله نخست منطقه 11 و رهنان مانند سایر مناطق استان مسئله آب است، هم اکنون استان اصفهان از نظر منابع آبی وضعیت خوبی ندارد. طبق آمار ارائه شده امروز 305 میلیون مترمکعب آب در پشت سد بیشتر وجود ندارد و وظیفه قانونی من ایجاب می کند که از این مقدار، 250 میلیون مترمکعب را به عنوان خط قرمز برای آب شرب مردم حفظ کنم.
رضایی تصریح کرد: لازم است مشکلات به مردم گفته شود تا اگر خللی در جریان آب رسانی به وقوع پیوست برای مردم ایجاد سوال نشود که چه اتفاقی رخ داده است، مردم باید بدانند وضعیت منابع آبی به هیچ عنوان در شرایط خوبی نیست و مشخص نیست با 50 میلیون مترمکعب آب باقیمانده چه می شود کرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در این دوره مدیریت شهری و شهرداری، افزود: در شهر اصفهان نسبت به سایر شهرها و استان های کشور کارهای زیربنایی بسیار خوبی صورت گرفته است، از این جهت بسیار خوشحالم. کارهایی که در شهر اصفهان در حال انجام است کارهای زیربنایی و ماندنی بوده و شعاری نیست. 
 
استاندار اصفهان تاکید کرد: مدیریت شهری تنها به دنبال مصاحبه کردن نیست و بابت کارهای زیربنایی که در شهر در حال انجام است از شورای شهر و شهردار اصفهان تشکر می کنم.
وی اضافه کرد: اعتقاد دارم مدیریت شهری باید به انجام همین کارهای زیربنایی و نه شعاری یکی دو روزه، ادامه دهد. این درست است که رنگ و لعاب دادن به شهر برای جشن هایی مانند جشن انقلاب و عید نوروز خوب است اما انجام کار تنها به این قبیل کارها خلاصه نمیشود و اینگونه کارهای زیربنایی است که شهر به آن احتیاج دارد.
اجرای 115 پروژه شاخص شهری در شهر اصفهان برای سال آینده
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این آیین اظهار کرد: کارهای مهمی در استان در حال انجام است و مسائل استان و شهر به گونه ای در حال پیش رفتن است که مسئله تحریم در اصفهان احساس نمی شود.
علیرضا نصر تصریح کرد: به دنبال اعتماد سازی بیشتر برای مردم بوده و این اتفاق با حمایت و همراهی استاندار اصفهان در حال انجام است.
وی افزود: پروژه های بسیار خوبی در اصفهان در حال انجام است و امیدوارم برای سال آینده نیز این وضعیت استمرار پیدا کند.
رئیس شورای شهر اصفهان ادامه داد: برای سال آینده در بودجه سه نوع پروژه برای شهر اصفهان در نظر گرفته شده است؛ یک نمونه از این پروژه ها پروژه های شاخص شهری است که حدود 115 پروژه می شود؛ همچنین 240 پروژه مهم منطقه ای و بالغ بر 900 پروژه منطقه ای که در مناطق15 گانه شهر اصفهان انجام می شود در دستور کار قرار دارد.
وی اضافه کرد: تلاش شبانه روزی همه مدیران شهری اعم از شهردار و سایر مدیران این است که نیازهای شهری مردم برآورده شود، به دنبال این هستیم عدالت در ارائه خدمات به گونه ای رقم بخورد که همترازی در همه مناطق را شاهد باشیم. 
نصر تاکید کرد: به همین دلیل بودجه شهرداری منطقه 11 برای سال آینده از 37 میلیارد تومان به 41 میلیارد رسیده؛ علاوه بر اینکه مبلغ 18 میلیارد تومان نیز از محل کمک به مناطق به منطقه 11 کمک می شود تا فاصله و شکاف بین این منطقه با سایر مناطق کم شده و شاهد رضایت نسبی شهروندان در شهر اصفهان باشیم.
 
استفاده از آب های خاکستری و پساب شهری در دستور کار فضای سبز شهری قرار گرفت
مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان نیز در این آیین اظهار کرد: فضای سبز و درختان شهری در سلامتی و رفاه انسان ها نقش مهمی دارند و از طرفی دیگر اینکه وضعیت نامطلوب شهری فاکتور مهمی است که ساکنان را در خطر فزاینده افسردگی و استرس قرار می دهد.
وی تصریح کرد: ایجاد فضاهای سبز شهری روشی بسیار کم هزینه در ارتقای وضعیت شهرها و بهتر شدن سلامت ساکنان آنهاست.
مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان ادامه داد: زندگی کردن در مجاورت فضای سبز شهری می تواند به طور چشمگیری احساس افسردگی را کاهش دهد و وضعیت سلامت جسمی و روانی ساکنان شهر را بهبود ببخشد.
وی اضافه کرد: سبک طراحی فضای سبز شهری
نیز مقوله بسیار مهمی است که شهرداری اصفهان خوشبختانه به طور شایسته ای مورد واکاوی قرار داده تا گونه های گیاهی به سمت پایداری سوق داده شود. به همین دلیل بر روی اجرای فضای سبز از گونه های نو کار کرده ایم.
اشرفی گفت: به این مقوله توجه داشته ایم که نفی فضای سبز به سبب بحران آب در کشور خطایی بزرگ است بنابراین استفاده از آب های خاکستری و پساب شهری در دستور کار فضای سبز شهری قرار گرفت و امروز شاهد اتمام بزرگترین منبع ذخیره آب فضای سبز شهر اصفهان و ایستگاه پمپاژ در منطقه 11 شهرداری هستیم.
وی خطاب به استاندار تاکید کرد: یکی از ویژگی های دیگر این پروژه استفاده دومنظوره از فضای شهری است که منبع دو هزار و 500 متری در زیر و مجموعه ورزشی استاندارد و چند منظوره روی مخزن است. 
مدیر منطقه 11 شهرداری اصفهان ضمن قدردانی از شهردار اصفهان و معاونان به ویژه معاون خدمات شهری و معاون عمرانی شهردار، افزود: امیدوارم این موضوع به گونه ای پیش رود که شهرداری منطقه یازده در سال آینده دغدغه کم آبی یا بی آبی را نداشته باشد و از آب های زیرزمینی کمتر استفاده کند.
لزوم بهره مندی کشاورزان رهنان از آب زاینده رود
امام جمعه رهنان نیز در این مراسم اظهار کرد: منبع آبی که امروز در منطقه11 به بهره برداری رسید تنها برای فضای سبز است و انتظار داریم آبی هم برای کشاورزان منطقه در نظر گرفته شود.
حجت الاسلام والمسلمین حسین محمدی تصریح کرد: حریم های بسیاری در منطقه رهنان، خیابان امام رضا(ع) و ... وجود دارد که اگر اجازه استفاده از این حریم ها داده شود، باعث رونق و برکت برای زندگی مردم می شود.
امام جمعه رهنان تاکید کرد: یکی دیگر از مشکلات منطقه این است که مردم رهنان از آب زاینده رود برای کشاورزی مانند قدیم در منطقه بهره مند نمی شوند، شهردار منطقه همکاری کرده و برخی مسیرهای آب که بسته شده بود باز شده است و انتظار می رود کشاورزان از این آب بتوانند استفاده کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز