شهردار اصفهان:

طرحی برای ایجاد بازار صنایع دستی/ آزادسازی میدان شهدای هسته ای تا گردنه زینل

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۲:۰۵:۳۷
کد خبر: ۹۶۲۶۲۹
طرحی برای ایجاد بازار صنایع دستی/ آزادسازی میدان شهدای هسته ای تا گردنه زینل
شهردار اصفهان گفت: با انجام اقدامات متعدد تحولات بزرگی برای منطقه 4 شهرداری در راه است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت اله نوروزی در دیدار با معتمدین مردم و شهروندان مشارکت جوی منطقه 4 شهرداری اصفهان که در قالب پنجاه و هفتمین نشست از سلسله نشستهای هم اندیشی اصفهان فردا برگزار شد، اظهار کرد: در منطقه چهار، 17 محله وجود دارد، بین این محله ها فاصله و شکاف طبقاتی عمیقی وجود دارد، در برخی از این محله ها امکان ترمیم و یکسان سازی نیست اما برخی دیگر از محلات منطقه مانند کردآباد نیازمند چاره اندیشی است، لازم است برای برخی خیابان ها در این محله آزادسازی، اصلاح و دسترسی های آن درست شود. در این راه به افزایش مشارکت مردم نیاز است تا آزادسازی ها با سهولت بیشتری انجام شود.

وی اظهار کرد: نمی شود اول خیابان مشتاق واقع در منطقه 4 دارای شرایط ویژه ای باشد اما چندکیلومتر آنطرف تر این خیابان از امکاناتی مانند مانند اتوبوس و حمل و نقل عمومی مناسب بی بهره باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به درخواست یکی از معتمدین مبنی بر در اختیار قرار دادن مکان مناسب برای اسکان ورزشکاران شهرهای دیگر که به اصفهان می آیند، افزود: هنر و ورزش از جمله راه های رسیدن به سلامت جامعه است و رعایت حقوق همه جانبه این افراد از جمله وظایف شهرداری است، همانگونه که ما زمانی که به شهرهای دیگر می رویم نیاز به پذیرش داریم لازم است مهمانانی نیز که به شهر اصفهان برای امور مربوط به ورزش از جمله ورزش صبحگاهی می آیند پذیرفته شده و امکانات شهرداری در اختیار آنها گذاشته شود.

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی خانه های اطراف بیمارستان چمران و لزوم احداث پارکینگ، تاکید کرد: 45 خانه در پشت این بیمارستان قرار دارد که به دلیل وجود بیمارستان و کمبود پارکینگ با چالش حمل و نقلی مواجه می شوند، قرار است پارکینگی با ظرفیت 70 خودرو در اطراف بیمارستان ساخته شود هر چند احداث این پارکینگ نیز به تنهایی نمی تواند مشکلات ترافیکی این بیمارستان را مرتفع کند و نیازمند همکاری بیمارستان برای حل مشکلات موجود هستیم.

نوروزی با اشاره به درخواست یکی دیگر از معتمدین مبنی بر برداشتن دیوار برخی بوستان های موجود در منطقه که دارای دیوار است، اضافه کرد: دیوارها باید برداشته شده و نباید ابزار امنیت تلقی شوند، امنیت را باید با تقویت باورها نسبت به اصول و ارزش های انسانی برقرار کنیم، اگر خواهان برقراری امنیت هستیم باید به صورت علمی، دقیق و حساب شده راهکارهایی ارائه دهیم تا دیگر پارک ها، دانشگاه ها و مدارس ما دیوار نداشته باشد، این کارها شدنی است بنابراین باید راهکارهای آن را پیدا کرده و ارزش های انسانی را تقویت کنیم.

مدیریت شهری زمانی موفق است که در بین مردم باشد

وی ادامه داد: مانند مناطق دیگر در برنامه های ملاقات مردمی خود،‌ در این منطقه نیز اعلام می کنم هسته اولیه شورای معتمدین منطقه 4 را با حضور معتمدین حاضر تشکیل  می دهیم تا این شورا پس از تشکیل، راهکارهایی برای حل مشکلات منطقه ارائه دهد و دیگر مشکل گلوگاه های ترافیکی، مشکلات محلی و ... وجود نداشته باشد، تشکیل شورا می تواند منشاء تحولات بسیار خوب باشد. مدیریت شهری زمانی موفق خواهد بود که در بین مردم بوده و از آنها مشورت بگیرد زیرا به تنهایی نمی توان کاری از پیش برد؛ با استفاده از نظرات مردم تصمیمات مبتنی بر واقعیات ارائه می شود.        

شهردار اصفهان بیان داشت: هم اکنون در خیابان مشتاق سوم مصوبه ایجاد هتل وجود دارد، این مصوبه به منطقه نیز ابلاغ شده و از نظر ساخت و ساز هتل مشکلی وجود ندارد.

وی با اشاره به درخواست مدیر یک موسسه فرهنگی واقع در منطقه چهار مبنی بر همکاری بیشتر شهرداری با این مرکز فرهنگی، تصریح کرد: ترتیبی داده می شود تا مرکز آفرینش ادبی قلمستان در اختیار کسانی که فعال در حوزه فرهنگی هستند قرار بگیرد زیرا این موارد به نفع جامعه است. با اینگونه موارد می توان اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را به نحو شایسته پر کرد.

نوروزی با اشاره به مشکلات منطقه پینارت، اضافه کرد: لازم است مدیر منطقه چهار شهرداری تا پایان سال از مشتاق تا میدان پینارت آزادسازی ها و تعریض های لازم را انجام و زیرساخت های لازم را فراهم کند، بنا بر نیازها لازم است میدان پینارت، بزرگ ساخته شود، تاکنون برای آزادسازی های مربوط به این میدان و خیابان های اطراف 80 میلیاردتومان هزینه شده است، به دنبال این هستیم تا همت به پل غدیر و اتوبان کشوری و اتوبان کشوری به حلقه حفاظتی که به جاده شیراز می خورد اتصال یافته و از آنجا به جاده قلعه شور یا کنار گذر شرق وصل شود؛ بنابراین لازم است میدان پینارت بزرگ باشد تا زمانی که خودروهایی که از جاده شیراز و بهارستان می آیند به شهرک شهید کشوری و میدان قوچانی بروند.

آزادسازی میدان شهدای هسته ای تا گردنه زینل؛ سال آینده

وی با بیان اینکه لازم است روی رودخانه زاینده رود پل هفتم احداث شود، گفت: این پل قرار است به مشتاق و نزدیکترین محل به میدان پینارت وصل شود، بنابراین با همین نگاه میدان پینارت بزرگ در نظر گرفته شده است، میدان طوری دیده شده تا پل هفتم که احداث می شود بتواند یک منشاء تحول و آبادانی برای این بخش ها باشد. از میدان شهدای هسته ای تا روشن دشت و قبل از آن کانال باید آزادسازی شود و شورای معتمدان باید این مهم را از شورای شهر مطالبه کند و در ردیف های بودجه نیز مورد توجه قرار گیرد. همچنین لازم است از سال آینده آزادسازی ها از میدان شهدای هسته ای تا گردنه زینل انجام شود. زمانی که روشن دشت طی شده و به رینگ چهارم می رسیم باید برای ورود به رینگ به سمت اشکاوند، نمایشگاه و انرژی اتمی مانند پل اشکاوند یک تقاطع غیرهمسطح ایجاد شود، ‌ردیف بودجه ای برای این کار پیش بینی شده و این مورد نیز اتفاق بزرگی است که قرار است رقم بخورد.

شهردار اصفهان تاکید کرد: بیشترین فضای سبز اصفهان در منطقه چهار وجود دارد، فضای سبز اصفهان حدود 5 هزار هکتار است که از این میزان 1300 هکتار در ادارات، منازل و بخش های خصوصی قرار دارد، سه هزار و 700 هکتار فضای سبز در اختیار شهرداری است که از این میزان حدود هزار هکتار در منطقه چهار قرار دارد؛ باغ غدیر و باغ گلها در این منطقه قرار دارد؛ در جاهایی که لازم است اطراف این فضاها دیوار وجود داشته باشد باید دیوارها به صورت نرده باشد تا مردمی که عبور می کنند از این فضاها دیدن کنند.

طرحی برای پل بزرگمهر

نوروزی با بیان اینکه برای انجام اقداماتی روی پل بزرگمهر با افراد متخصص در حوزه های هنری و میراثی صحبت شده، ‌گفت: پس از اطمینان از اینکه با انجام این کارها روی پل بزرگمهر به هیچ یک از آثار تاریخی و میراثی آسیب نمی رسد، این پل دارای موقعیتی منحصر به فرد می شود، طرح هایی در نظر گرفته شده که می توان با اجرای آن روی پل موقعیتی ایجاد کرد تا فرصت بسیار خوبی برای منطقه چهار فراهم شود.

وی گفت: نمایشگاه بین المللی اصفهان در حال تکمیل است و نمایشگاه فعلی واقع در پل شهرستان به این نمایشگاه جدید منتقل می شود، در مقابل نمایشگاه فعلی اصفهان پردیس هنر واقع شده که برای دسترسی ساکنان منطقه چهار به این مکان یک پل زیبای عابر پیاده وصل می شود تا خود پل علاوه بر اینکه محلی برای جذب مردم می شود محلی برای عبور شهروندان نیز باشد. همچنین مذاکرات لازم با سازمان آب منطقه ای صورت می گیرد تا کنار نمایشگاه که حالت دریاچه مانند است به تفریحگاهی برای قایقرانی و ماهیگیری و گذران اوقات فراغت مردم تبدیل شود.  

طرحی برای ایجاد بازار صنایع دستی

شهردار اصفهان با اشاره به احداث بازار گل وگیاه، ادامه داد: زمین این بازار خریداری شده و سند آن به نام سازمان میادین زده شده است و مراحل نهایی آن در حال طی شدن است؛ همچنین برای احداث بازار صنایع دستی زمینی به وسعت 20 هکتار تهیه شده و طراحی آن در دست انجام است، زمانی که می گوییم اصفهان شهر خلاق در صنایع دستی است باید بازاری نیز برای ارائه ارزش های هنری در نظر گرفته شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز