توسعه پوشش جنگلی اطراف شاهین‌شهر با کاشت بذر بادام کوهی در اجرای طرح جنگلانه

۱۳۹۸/۱۱/۲۱ - ۱۲:۱۹:۳۱
کد خبر: ۹۶۲۶۶۲
توسعه پوشش جنگلی اطراف شاهین‌شهر با کاشت بذر بادام کوهی در اجرای طرح جنگلانه
برای چهارمین بار طرح جنگلانه به همت انجمن مردم نهاد نیک اندیشان سبز و با حضور جمعی از مردم حامی طبیعت و محیط‌زیست و رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شاهین شهر و مدیر کارخانه بازیافت، اجرا شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،طرح مذکور که کشت بذر بادام کوهی در زمین‌های اطراف جعفر آباد و محدوده کارخانه پسماند شاهین‌شهر بود، با هدف احیا و توسعه‌ی پوشش گیاهی منطقه صورت گرفت.

طبیعت دوستان با بذرها و ابزاری که از طرف اداره‌ی منابع طبیعی در اختیارشان قرار گرفته بود، عرصه‌ای به وسعت ٣۴ کیلومتر را زیر کشت بردند.
بادام کوهی، به دلیل دامنه گسترش و استقامت بالا در برابر خشکسالی، سرما و گرما، سازگاری خوبی نسبت به محیط پیرامونی خود دارد و همبن امر باعث شده، این گونه جنگلی در جاهایی که حتی بارندگی کمتر از ١٨٠ میلیمتر است، قابلیت رشد داشته باشد.
بادام کوهی گیاهی مقاوم است و به عنوان یکی از بهترین گونه‌های کوهستانی برای تثبیت و جلوگیری از فرسایش خاک، تبخیر کمتر رطوبت خاک، جلوگیری از فرسایش بادی، گرما، مهار روان آبها، سیلاب‌ها و جلوگیری از خسارت‌های ناشی از آن می‌باشد.
از میوه درختچه بادام کوهی برای روغن کشی استفاده می‌شود و از هر درختچه بادام کوهی نیز حدود ۳ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود که مزه تلخی دارد و پس از فرآورده و شیرین‌سازی به عنوان خشکبار مصرف می‌شود.
بذر بادام کوهی نیاز به یک دوره سرما جهت جوانه زنی دارد که در طبیعت با گذراندن یک دوره سرما در فصول پاییز و زمستان نیاز سرمادهی بذرها تأمین می‌شود و در بهار سال بعد قادر به جوانه‌زنی می‌شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز