انتخابات یازدهم/۲۱

حدود ۶۰ هزار عامل اجرایی در شعبات اخد رای مستقر می‌شوند/ احراز هویت الکترونیکی رای دهندگان

۱۳۹۸/۱۱/۲۲ - ۱۹:۵۴:۴۵
کد خبر: ۹۶۳۲۸۷
حدود ۶۰ هزار عامل اجرایی در شعبات اخد رای مستقر می‌شوند/ احراز هویت الکترونیکی رای دهندگان
معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری اصفهان با اعلام اینکه در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، احراز هویت رای دهندگان در شعب اخد رای به صورت الکترونیکی احراز می‌شود از وجود حدود ۶۰هزار نفر عوامل اجرایی در شعبات اخذ رای در این دوره خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، حیدر قاسمی در جلسه امروز ستاد انتخابات استان با بیان اینکه جلسات ستاد انتخابات برای پیگیری امورات مربوط به انتخابات به صورت مرتب تشکیل می‌شود، اظهار کرد: در این جلسه دو نفر از فرمانداران گزارشی از حوزه انتخابیه شهرستان محل خدمت خود دادند.

معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به این مطلب که اعضای شعب اخد رای را هیات‌های اجرایی انتخاب و تعیین می‌کنند، گفت: بر اساس تجربه‌هایی که از سال‌های پیش وجود داشته است، شعباتی که ازدحام بیشتر دارند و در سال‌های پیش مراجعات بیشتری داشته‌اند از ستاد انتخابات کشور درخواست شده است که تعداد عوامل اجرایی اخذ رای در این شعبات از پنج نفر به هفت نفر افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی و تمهیداتی که صورت گرفته است همه شعب اخذ رای مجهز به دستگاه الکترونیکی احراز هویت خواهند بود و اگر کد ملی فرد رای دهنده در هر شعبه‌ای به ثبت رسید قطعا نمی‌تواند در شعبه دیگری اقدام به دادن رای دوباره کند.

قاسمی با بیان اینکه قطعا برای تامین این دستگاه‌ها و هماهنگی لازم با شورای نگهبان با وجود زمان اندکی که وجود داشت، کار ویژه‌ای انجام شد، اضافه کرد: تقریبا زیرساختهای لازم از جمله امکان ارتباط مخابراتی به طور کامل برقرار شده و آمادگی لازم برای احراز هویت الکترونیکی رای دهندگان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه تمام فرآیند اخد رای به صورت الکترونیکی انجام نخواهد شد، گفت: با وجود دستگاه‌های احراز هویت الکترونیکی، فعلا تنها ثبت و احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

معاونت سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی استانداری اصفهان تعداد کل شعبات استان در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی را ۲۸۳۶ شعبه عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر تعرفه‌های اخد رای در حوزه‌های انتخاباتی توزیع شده و در ب مخازن با هماهنگی هیات نظارت مهر و موم شده و نگهداری می‌شود و روز انتخابات میان شعبات توزیع خواهد شد.

وی تعداد عوامل اجرایی انتخابات استان اصفهان را که شامل اعضای شعب، عوامل حفاظت که عموما از نیروی انتظامی هستند، نیروهای بازرسی، نماینده فرماندار، عوامل نظارت و تمامی کسانیکه در شعب همکاری می‌کنند در حدود ۶۰هزار نفر دانست.

قاسمی همچنین در خصوص زمان آغاز تبلیغات کاندیداهای انتخاب مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: از ساعت صفر روز ۲۴ بهمن‌ماه، تبلیغات آغاز می‌شود و به مدت یک هفته تا ساعت ۸ روز یکم اسفندماه ادامه خواهد داشت و بعد از این زمان تبلیغات غیر قانونی خواهد بود.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در تاریخ دوم اسفندماه ۱۳۹۸ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز