شهردار اصفهان خبر داد:

اصفهان تا ۶ سال آینده متحول می شود/از حلقه حفاظتی شهر، خط دو متروی اصفهان تا تراموا و سالن اجلاس

۱۳۹۸/۱۱/۲۳ - ۱۳:۴۳:۴۰
کد خبر: ۹۶۳۵۲۱
اصفهان تا ۶ سال آینده متحول می شود/از حلقه حفاظتی شهر، خط دو متروی اصفهان تا تراموا و سالن اجلاس
شهردار اصفهان گفت: اگر حرکت برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهر با همین روال ادامه پیدا کند، تا شش سال آینده حلقه حفاظتی شهر، خط دو متروی اصفهان، تراموا و سالن اجلاس به عنوان امکانات ویژه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، قدرت الله نوروزی صبح امروز _ چهارشنبه ۲۳ بهمن ماه ۹۸_ در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر که با حضور «سردار حسین دهقان» مشاور فرمانده کل قوا در صنایع دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: شهرداری اصفهان در این دوره، اجرای پروژه‌های بزرگی را در دستور کار قرار داد که یکی از آنها حلقه حفاظتی شهر یا همان رینگ چهارم است.

وی با بیان اینکه رینگ چهارم به طول حدود ٨٠ کیلومتر است که ۵٠ کیلومتر از آن در شهر اصفهان واقع شده، تصریح کرد: پس از احداث رینگ اول در دوران صفویه و احداث رینگ دوم در دوران پهلوی و رینگ سوم در ۴٠ سال اخیر، رینگ چهارم آرمانی بود که باید محقق می‌شد و در این دوره اجرای آن آغاز شد.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: حلقه حفاظتی شهر به طول ۷۸ کیلومتر با ۲۳ تقاطع در مسیر است که ۴۵ کیلومتر آن در شهر اصفهان واقع شده و مابقی در شهرهای خورزوق، دولت آباد، درچه و به سمت شهر ابریشم قرار دارد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی پروژه رینگ چهارم از سال گذشته آغاز و برای هر کدام از پروژه‌های آن برنامه زمان‌بندی در نظر گرفته شد، گفت: فعالیت‌ها به صورت دو شیفت در پروژه‌های مربوط به رینگ چهارم در حال انجام است.

نوروزی با اشاره به پروژه آفتاب، گفت: این پروژه قرار بود ظرف مدت ۱۸ ماه احداث شود، اما قول دادیم که در مدت ۱۰ ماه پروژه را تکمیل کنیم و خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، پروژه تقاطع غیر همسطح آفتاب سه روز زودتر از وعده داده شده به پایان رسید که با آسفالت و تمام شدن ادامه خیابان فرزانگان، این پل برای تردد در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: مسیر حدفاصل پل آفتاب تا کارخانه قند ۶.۷ کیلومتر است که باید آزادسازی‌هایی در مسیر انجام شود.

شهردار اصفهان با اشاره به مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سردار سپهبد سلیمانی، تصریح کرد: اجرای این پروژه حدود ۱۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و البته طبق جدول زمان‌بندی در حال احداث است.

وی با بیان اینکه مسیر حدفاصل پل آفتاب تا ادامه بلوار فرزانگان در حال احداث است، اظهار کرد: حلقه حفاظتی شهر پروژه‌ای بسیار عظیم و خدمت بزرگی به مردم شهر اصفهان است که نقش مهمی در ارتباط با تمام استان‌های شرقی و شهرستان‌های مستقر در آن مسیر دارد.

نوروزی تاکید کرد: با احداث رینگ چهارم حلقه بزرگی از راه‌ها اطراف اصفهان ساخته می‌شود که ورودی و خروجی خودروها همچنین آلودگی‌ها را کنترل خواهد کرد و قطعاً این مهم می‌تواند خدمت بزرگی به مردم اصفهان ارائه دهد.

وی اجرای پروژه رینگ چهارم در این دوره مدیریت شهری علیرغم وجود مشکلات را اقدامی شجاعانه و گامی بسیار بزرگ و جهادی عنوان کرد و گفت: این پروژه بخش زیادی از بودجه شهر را به خود اختصاص داده و در حال حاضر مناطق ۱۴، ۱۰ و ۱۵ عزم جدی برای انجام آزادسازی مسیر رینگ دارند و فعالیت‌های خوبی در این راستا انجام شده است.

۳ کیلومتر از حفاری تونل خط دو مترو انجام شده است

شهردار اصفهان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی پروژه خط دو متروی اصفهان، اظهار کرد: در سال جاری حدود یک هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری اصفهان برای این پروژه هزینه و اوراق مشارکت نیز برای آن در نظر گرفته شد که خوشبختانه فعالیت به صورت دو شیفت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰۰ نفر برای احداث خط دو متروی اصفهان زیر زمین این شهر در حال فعالیت هستند، گفت: این پروژه از شمال شرقی شهر اصفهان آغاز شده و تاکنون شش ایستگاه آن با پیشرفت ۶۰ تا ۷۰ درصد در حال احداث است.

نوروزی گفت: خوشبختانه تاکنون نزدیک به سه کیلومتر از حفاری تونل خط دو متروی اصفهان انجام شده است که برای تسریع در انجام فعالیت‌ها از جبهه غربی عملیات حفاری را به زودی آغاز خواهیم کرد.

وی پروژه‌های بزرگ سالن اجلاس و نمایشگاه بین‌المللی اصفهان را از دیگر ابر پروژه‌های شهر برشمرد و تصریح کرد: خردادماه سال آینده پروژه نمایشگاه اصفهان افتتاح خواهد شد.

شهردار اصفهان گفت: پروژه سالن اجلاس یک پروژه نیمه‌کاره و تعطیل شده بود که سال گذشته شهرداری اصفهان ۳۸۰ میلیارد تومان برای آن هزینه کرد و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز برای تکمیل نیاز دارد، از این رو می‌توان گفت که بهره‌برداری از این پروژه اقدامی سخت و دشوار است.

وی ادامه داد: اگر دولت اراده‌ای برای اجرای برنامه‌های خود در سالن اجلاس نداشته باشد، احداث این پروژه زیر سوال خواهد رفت، زیرا در این پروژه مجموعه هتل‌ها، مجموعه‌های تجاری، سوئیت‌ها و ویلاهای ویژه در نظر گرفته شده و مسیرهای دسترسی مناسب نیز احداث شده است.

نوروزی تاکید کرد: اگر حرکت برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهر با همین روال ادامه پیدا کند، تا شش سال آینده حلقه حفاظتی شهر، خط دو متروی اصفهان، تراموا و سالن اجلاس به عنوان امکانات ویژه در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های شهر فرا شهری و ملی است، افزود: پروژه‌های شهری همچون سالن گلستان شهدا با حجم آزادسازی زیاد نیز با سرعت در حال احداث است.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه در شهر انقلاب عمرانی به راه افتاده است، گفت: وقتی فعالیت را در شهر آغاز کردیم، بودجه شهرداری دو هزار و ۷۵۰ میلیارد تومان بود که در حال حاضر به بیش از شش هزار میلیارد تومان افزایش یافته و البته ۷۰ درصد آن عمرانی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز