چشم انتظار ریسک لهجه اصفهانی کُلاغ ها در تبریز

۱۳۹۸/۱۱/۲۴ - ۱۴:۴۳:۱۸
کد خبر: ۹۶۳۹۷۲
چشم انتظار ریسک لهجه اصفهانی کُلاغ ها در تبریز
نویسنده و کارگردان کُلاغ ها چشم انتظار بازخورد مردم تبریز به ریسک استفاده از لهجه اصفهانی برای خلق درام در این نمایش است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در اصفهان،سعید محسنی، با اشاره به حضورش در کاروان هنرمندان اعزامی به نخستین برنامه شب‌های فرهنگی اصفهان در تبریز، گفت: نمایش کُلاغ ها که برگزیده جشنواره استانی و منطقه ای و حاضر در جشنواره فجر است، به نمایندگی از تئاتر اصفهان در تبریز اجرا دارد.
وی با بیان اینکه برای ما این اجرا بسیار مهم است، تصریح کرد: در این نمایش از لهجه اصفهانی برای خلق درام استفاده شده که مسبوق به سابقه نبوده و معمولا از این لهجه برای خلق کمدی استفاده شده است و  از این رو موضوع با اهمیت برای گروه سازنده این نمایش، بازخورد مخاطب غیر اصفهانی به این ریسک است.
محسنی، با بیان اینکه شهرهای اصفهان و تبریز عقبه طولانی در تئاتر دارند، بیان داشت: میرزا آقای تبریزی یکی از واضعین تئاتر مدرن امروزی است و تئاتر تبریز در دوره های مختلف قدرتمند ظاهر شده و چهره های مهمی از این شهر به هنر کشور معرفی شده اند.
به گفته وی، تئاتر یکی از بهترین زبان ها برای گفت وگوی تمدن، ملل و اقوام و شهرها است و حضور هنرمندان تئاتر اصفهان در تبریز می تواند کارکرد فرهنگی چند جانبه ای داشته باشد.
محسنی با اشاره به اینکه جهان به سمت شعار بومی کار کردن ولی جهانی اندیشیدن پیش می رود، اظهار داشت: علوم و مفاهیم گستردگی بسیاری دارد و ما تنها می توانیم جغرافیای زیستی خود را درک کنیم اما این درک می تواند چاشنی جهانی داشته باشد.
این کارگردان تئاتر با بیان اینکه در نمایش کُلاغ ها تلاش کرده ایم حرف جهانی را با لهجه اصفهانی به اطلاع مخاطبان برسانیم، ابراز امیدواری کرد که تعامل هنری بین شهرهای مختلف رخ بدهد، به خصوص در حوزه تئاتر که امکان صدور این هنر به راحتی وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز