چند درصد جمعیت اصفهان را زنان تشکیل می دهند؟

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۱۲:۰۰:۵۷
کد خبر: ۹۶۵۵۲۵
چند درصد جمعیت اصفهان را زنان تشکیل می دهند؟
استاندار اصفهان گفت: استان اصفهان بیش از پنج میلیون نفرجمعیت دارد که قریب به ۴۹ درصد آن را زنان تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، عباس رضایی در جمع کارکنان زن استانداری اصفهان گفت: لازمه شناخت حضرت زهرا معرفت به مشی، بینش، علم و آگاهی این حضرت است که اگر نسبت به این موضوع معرفت پیدا کرده و به آن عمل کنیم در آخرت از شفاعت آن حضرت بهره‌مند خواهیم شد.

وی با بیان اینکه شناخت از جایگاه حضرت زهرا امری ضروریست، بیان کرد: در ذکر مواهب و جایگاه حضرت زهرا(س) همین بس که خالق کل هستی یک سوره (کوثر) به نام ایشان نازل کردند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به نقش زنان در حیات جامعه، اظهار داشت: جامعه‌ای به رستگاری و موفقیت می‌رسد که از سرمایه‌های انسانی استفاده کند.

ایوب درویشی با بیان اینکه نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهد که سرمایه عظیمی است، تصریح کرد: زنان در فعالیت‌ها و مسائل اجتماعی کشور نقش کمرنگی دارند که این نقیصه باید برطرف شود.

وی بیان کرد: جامعه‌ای به موفقیت می‌رسد که نقش و اهمیت حضور زنان را با رعایت الزامات و محدودیت‌ها رعایت کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان ادامه داد: تا جایی که زمینه فراهم بود زنان لیاقت، شایستگی و توان خود را نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: موانع متعددی بر سر راه فعالیت بانوان وجود دارد که بخشی از آن‌ها خودساخته است از این رو در یک تعامل باید به بررسی واقع‌بینانه برسیم که چگونه از ظرفیت عظیم بانوان در اماکن مختلف استفاده کنیم.

در این نشست بانوان شاغل در استانداری به بحث و گفت‌وگو پرداخته و مشکلات خود را مطرح کردند.

 

 

 

نظر شما