انتخابات یازدهم/۳۰

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات استان اصفهان: امنیت فنی انتخابات در اصفهان تامین شده است

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۱۲:۰۳:۳۲
کد خبر: ۹۶۵۵۴۰
رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات استان اصفهان: امنیت فنی انتخابات در اصفهان تامین شده است
مدیرکل فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری و رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره برگزاری نیمه مکانیزه انتخابات دوم‌اسفند، گفت: پیش‌بینی لازم فنی و امنیتی در خصوص دستگاه‌های احراز هویت و ارتباطات امن انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محسن مهربانی  با بیان اینکه در سنوات گذشته برخی از مراحل انتخابات به صورت محدود، آزمایشی یا مقطعی به شکل مکانیزه برگزار می‌شد،گفت: امسال برای اولین بار dازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور به صورت نیمه مکانیزه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات ملاک احراز هویت رای دهندگان در کلیه شعب اخذ رای از طریق دستگاه‌های احراز هویت است و پس از تایید دستگاه مهر انتخابات در شناسنامه افراد حک خواهد شد و بر این اساس پیش‌بینی لازم در سه حوزه تامین زیرساخت‌های ارتباطی،تجهیزات و بهره‌گیری از نیروی انسانی لازم جهت انتخاباتی نیمه مکانیزه دیده شده است.

وی گفت: در حوزه زیر ساخت‌های ارتباطی بستری فراهم شده است تا انتخابات در کلیه شعب اخذ رای به صورت آن لاین (برخط)، در قالب یک شبکه اختصاصی بومی امن و مطمئن برگزار شود.

مهربانی اضافه کرد: سه سرویس زیر ساختی ای پی ان (APN)، شبکه یو اس اس دی (USSD ) و خطوط تلفن در کلیه شعب اخذ رای به منظور اتصال آن لاین (برخط) پیش بینی شده است.

مدیر فناوری اطلاعات استانداری اصفهان با اشاره به پیش‌بینی قطع اتصال برای برخی شعب سیار خاطر نشان کرد: امکان ذخیره سازی اطلاعات برای دستگاه‌های احراز هویت فراهم شده است و این اطلاعات افلاین پس از اتصال به صورت خودکار به روز رسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: زیر ساخت اجرای انتخابات الکترونیکی مستقل از اینترنت، بومی و امن بوده و نگرانی از بابت هک و حملات اینترنتی در آن وجود ندارد ؛ در حوزه تجهیزات، دستگاه‌های احراز هویت به تعداد شعب اخذ رای به حوزه های انتخابیه سراسر استان ارسال شده است.

رئیس کمیته فناوری ستاد انتخابات استان اصفهان افزود: افزون بر این به میزان ۲۰ درصد بیش از نیاز شعب امکانات و تجهیزات در اختیار فرمانداری‌ها قرار گرفته تا در صورت کوچک‌ترین اشکال و عیبی تجهیزات در اختیار شعب قرار گیرد.

وی اضافه کرد: در حوزه نیروی انسانی نیز بیش از سه هزار کاربر این دستگاه در سطح استان آموزش تخصصی را در خصوص استفاده، رفع عیوب و مشکلات ممکن دستگاه‌های احراز هویت طی کرده‌اند و همچنین کلیه امکانات و تجهیزات کنترل شده است و یک مانور پیش از این برگزار شده و ۲ مانور دیگر نیز در روزهای باقی مانده تا انتخابات به منظور حداکثر آمادگی کاربران و کنترل سامانه ها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به سهولت احراز هویت با استفاده از کارت ملی هوشمند، گفت: هرچند صرف داشتن کد ملی برای رای دادن کافی است ولی توصیه می‌شود شهروندان در روز برگزاری انتخابات با همراه داشتن کارت ملی هوشمند در تسریع روند رای گیری سهیم شوند.

وی با بیان اینکه ۲۵ فرایند در قالب سامانه جامع انتخابات مکانیزه انجام می شود، گفت: امکان رصد کلیه مراحل از طریق سامانه جامع انتخابات برای تمام فرمانداری‌ها، بخشداری و ستاد انتخابات استان فراهم شده است.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تعیین ۲۰ کرسی(به همراه نماینده ارامنه) روز جمعه دوم اسفند امسال همزمان با سراسر کشور در استان اصفهان برگزار می‌شود

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز