رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان:

امنیت برگزاری انتخابات تامین شده است

۱۳۹۸/۱۱/۲۸ - ۱۲:۱۸:۰۲
کد خبر: ۹۶۵۵۵۹
رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان گفت: امنیت بر اساس حضور مردم تعریف می شود و برای حفظ امنیت در روز برگزاری انتخابات کمیته امنیت انتخابات راه اندازی شده و در این کمیته تمام دستگاههای امنیتی مشارکت دارند و از لحاظ حفظ امنیت دغدغه ای نداریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ حیدر قاسمی پیش از ظهر دوشنبه در نشست خبری ستاد انتخابات استان اصفهان، اظهار کرد: در انتخابات شناخت نامزدهای انتخاباتی اهمیت بالایی دارد. بی‌شک رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم دموکراسی می توانند در حوزه مطالبه گری نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه قانون، ملاک ثبت نام های انتخاباتی است، گفت: یک کاندیدا بعد از تایید صلاحیت باید قوانین را رعایت کرده و نباید قول و قرارهایی خارج از توان خود دهند تا مردم ذهنیت منفی نسبت به امور پیدا نکنند. به همین دلیل در جلسه ای که با کاندیدا های انتخاباتی داشتیم متذکر شدیم که مطالبه سازی نکنند، زیرا ممکن است امکان تحقق آن وجود نداشته باشد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری اصفهان، تصریح کرد: قانون گذار محدوده تبلیغاتی را در شهر مشخص کرده است و هر نامزد در شهر خود می تواند یک ستاد داشته باشد و اگر می خواهد بنری بزرگتر از اندازه های قانونی ۵۰ در ۷۰ نصب کند باید در محل ستاد خود این تبلیغات را انجام دهد. در چند روز گذشته، عدم رعایت ابعاد قانونی بنرها و مکان نامناسب برای تبلیغ دو تخلف عمده تبلیغاتی کاندیداها بوده است.

قاسمی با اشاره حسایت های موجود علیه مدرک تحصیلی برخی از نمایندگان مجلس، تصریح کرد: کاندیداهایی که برای اولین بار در انتخابات مجلس نامزد شده اند، باید حداقل مدرک تحصیلی‌شان کارشناسی ارشد بوده و این مدارک در زمان ثبت نام اصل و فتوکپی مدرک معتبر اسکن شده و در هیئت اجرایی به آنها رسیدگی می شود. بنابراین باید بر مبنای همین مدارک کاندیداها در پوسترهای تبلیغاتی خود عنوان مدرک تحصیلی خود را ذکر کنند.

وی افزود:  یکی از کاندیداهایی که زمان ثبت نام، مدرک کارشناسی ارشد ارائه کرده اما در پوستر تبلیغاتی خود از عنوان دکتر استفاده کرده است. این کاندید زمان ثبت نام مدرک کارشناسی رشد ارائه شده است و فرمانداری حوزه مربوطه تذکری را اعلام کردند و ما درگزارشی اعلام کردیم؛ هنگام ثبت نام مدرک کارشناسی ارشد ارائه شده و تا کنون مدرکی به غیر از کارشناسی ارشد ارائه نشده است.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان با اشاره به وضعیت نامزدهای انتخاباتی استان اصفهان نسبت به دو روز گذشته، گفت: تعداد نامزدهای استان تا روز گذشته بر اساس سامانه جامع اطلاع رسانی انتخابات ۳۸۰ نفر با نقل و انتقالات بوده است، اما آمار دقیق این تعداد تا آخر وقت روز چهارشنبه مشخص می شود، چرا که تا روز پنجشنبه نامزدها می توانند انصراف دهند.

قاسمی در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در ارتباط با کاهش میزان مشارکت مردم در تغیر روند انتخابات، گفت: برای افزایش مشارکت دانشجویان و مردم در انتخابات در حوزه های دانشجویی و دانشگاه‌ها کمیسیون دانشجویی را تشکیل دادیم و متذکر شدیم با تشکل های دانشجویی، نهادهای مربوط همکاری کنند تا بتوانند کرسیهای آزاد اندیشی را در محیط دانشگاه به راحتی برپا کنند. همچنین با همکاری آموزش و پرورش ویژه برنامه هایی را برای رای اولی ها برگزار کرده ایم.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد نیز برنامه هایی را برای ترغیب مردم و شرکت در انتخابات برگزار کرده اند، صدا و سیما نیز در این خصوص برنامه های خوبی داشته و به عنوان رسانه جمعی به خوبی در زمنیه انتخابات ورود پیدا کرده است، استاندار نیز به فرمانداران شهرستانها تاکید کرده که مردم را برای مشارکت پرشور در انتخابات ترغیب کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان اصفهان، اظهار کرد: امنیت بر اساس حضور مردم تعریف می شود و برای حفظ امنیت در روز برگزاری انتخابات  کمیته امنیت انتخابات راه اندازی شده و در این کمیته تمام دستگاههای امنیتی مشارکت دارند و از لحاظ حفظ امنیت دغدغه ای نداریم.

قاسمی ادامه داد: هر نامزد انتخاباتی حق دارد تا ۱۵ روز قبل از اخذ رای به حوزه خودش مراجعه کند و در خواست تغییر حوزه انتخابی بدهد که در این خصوص هیئت های اجرایی ظرف دو روز این موضوع را بررسی می کنند و اگر موافقت شد آن کاندیدا می تواند به حوزه مقصد خود برود.

وی با اشاره به تعداد شعب اخذ رای، گفت: تعداد شعب روستایی ۶۵۱ شعبه، شهری ۲ هزار و ۱۸۵ شعبه و تعداد صندوق های ثابت ۲ هزار ۴۷۹ و سیار ۳۵۷ صندوق است.

 

نظر شما