شناخت استعدادهای کودکان در جشنواره نقاشی و مجسمه سازی "کمانک اصفهان"

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۰:۳۳:۰۵
کد خبر: ۹۶۶۰۱۰
شناخت استعدادهای کودکان در جشنواره نقاشی و مجسمه سازی کمانک اصفهان
جشنواره ملی نقاشی و مجسمه سازی کودکان "کمانک اصفهان" توسط خانه کودک وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ مدیر خانه کودک اظهار کرد: خانه کودک به عنوان یکی از مراکز فرهنگی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با سابقه طولانی در عرصه پرورش استعداد های کودکان و حمایت از نبوغ ویژه آنان سعی دارد تا در همه عرصه ها این فرصت را برای همه کودکان شهر آماده کند تا بتوانند آنچه دوست دارند و آرزوی دستیابی به آن را دارند به دست آورند. 

زهرا کاظمی گفت: جشنواره ای که در حال حاضر برگزار می شود پیشینه ای 5 ساله دارد که با عنوان کانون نقاشان کودک در سال 93 برای هدایت استعدادهای تجسمی کودکان راه اندازی شد. تجربه ای که منجر به این رویداد شد این بود که کودکان پس از سپری کردن کلاس های آموزشی در چندین ترم رها شده و هدف خاصی در ادامه آن آموزش ها به صورت رسمی دنبال نمی کردند . با ایجاد کانون نقاشان فرصتی برای کودکان فراهم شد که در طول سال و بلکه سالهای آتی بتوانند همچنان بیاموزند و نتیجه آموخته های خود را به صورت نمایشگاهی به منصه ظهور بنشانند.

وی ادامه داد: برگزاری ورک شاپ ها و بازدیدهایی از نمایشگاه های سطح شهر و موزه هنرهای معاصر نیز از جمله برنامه های این کانون بود. در دو سال پیاپی نقاشی کودکان در مسابقه بین المللی شانگهای چین شرکت داده شد که توانستند رتبه های خوبی را به دست بیاورند، این اتفاقات باعث شد ما به عنوان برگزار کننده بخواهیم زمینه ای برای شناخت استعداد های ویژه کودکان در عرصه تجسمی فراهم آوریم . 

مدیر خانه کودک با بیان این موضوع که چرا جشنواره در اصفهان برگزار می شود، تصریح کرد: اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک انتخاب شده و چه خوب است که کودکان بدانند در شهری زندگی می کنند که در سرتاسر جهان آن را می شناسند و باید برای نگهداری از میراث ارزشمند آن تلاش کنند و دیگر اینکه اصفهان برای توسعه 5 ساله خویش طرح هایی دارد که قطعا دیدگاه کودکان می تواند عیب ها و کاستی های آن را به ما بشناساند و سوم اینکه هر کودکی  باید با شهرهای سرزمین خود آشنا شود و ما با این رویداد می خواهیم بدانیم کدام یک از المان های شهری اصفهان برای کودکان ایران شناخته تر شده است و قصد داریم به یاری خداوند در سال های آینده با نتیجه ای که از این جشنواره به دست می آوریم در شناساندن پتانسیل های اصفهان به سایر کودکان ایران زمین تلاش هایی را صورت دهیم .

کاظمی با بیان اینکه چرا اسم کمانک برای این جشنواره انتخاب شده اظهار کرد: دلیلش الهام گرفتن از نماد اصفهان است که همان برج قوس بوده، داستان نماد اصفهان یا  نگاره تاریخی منقوش بر کاشی کاری های سردر بازار قیصریه اصفهان یک جهان معلق میان خیر و شر است.

وی با بیان اهداف علمی این جشنواره افزود: ارتقای جایگاه شهر اصفهان به عنوان شهر دوستدار کودک در حوزه ملی و بین المللی، حمایت از تولیدات هنری کودکان مستعد در راستای ترویج هنر و بکار گیری آنان در عرصه های شهری، استفاده از ایده های هنری کودکان در جهت توسعه فرهنگ ارزش های انسانی در سطح جامعه ، جذب افراد کارآمد و متخصص در زمینه هنرهای تجسمی کودک، ایجاد موقعیت مناسب برای بالا بردن انگیزه ،کشف و بروز استعداهای فرهنگی هنری کودکان و ارتباط با سازمان ها و نهادها و شرکت هایی که در زمینه هنرهای تجسمی کودک متخصص و فعال هستند و ایجاد زمینه همکاری های متقابل از مهم ترین اهداف علمی برگزاری این جشنواره است.

مدیرخانه کودک ادامه داد: مخاطبین این جشنواره کودکان 4 تا 12 سال هستند که به صورت آزاد می توانند برداشت و تصور خود از اصفهان را نقاشی یا به صورت مجسمه بسازند و  به کمک خانواده خود اثر را در سایت جشنواره به نشانی  www.kamanak.esfahanfarhang.ir   ثبت کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: مهلت ارسال آثار تا 14 اسفندماه است و داوری آنها تا فروردین 99 انجام و نتایج به اطلاع کودکان رسانده خواهد شد؛ این جشنواره 6 برگزیده خواهد داشت سه اثر از نقاشی و سه اثر برتر در حوزه مجسمه دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز