مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان:

پردیس فرهنگی اصفهان به زودی احداث می شود/ بودجه سال آینده شهرداری منطقه چهار ۲۷ درصد افزایش یافت

۱۳۹۸/۱۱/۲۹ - ۱۶:۱۸:۴۰
کد خبر: ۹۶۶۲۷۶
پردیس فرهنگی اصفهان به زودی احداث می شود/ بودجه سال آینده شهرداری منطقه چهار ۲۷ درصد افزایش یافت
بودجه سال آینده شهرداری منطقه چهار با ۲۷ درصد افزایش به رقم ۱۷۴ میلیارد تومان رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، رضا اخوان در نشست سه شنبه با رسانه ها گفت:منطقه چهار از دیرباز به عنوان یکی از مناطق مناسب محل سکونت انتخاب شده و به عنوان عروس مناطق مطرح بوده است،  بازیابی و باز زنده سازی عروس مناطق شهر اصفهان استارت خورده و درصدد هستیم این منطقه همچنان به عنوان یکی از بهترین مناطق مسکونی شاخص شهر باشد.

وی ادامه داد: یکی از ابر پروژه‌های منطقه چهار پروژه ایجاد میدان شهدای هسته‌ای و خیابان‌های منتهی به آن است. پروژه میدان شهدای هسته‌ای یک میدان با وسعت ۴۰ هزار مترمربع با فرم هندسی ترافیکی خاص است که تاکنون ۳۰ هزار متر آزادسازی آن انجام شده است، افزود: سه خیابان اصلی به این میدان منتهی می‌شود که یکی از آنها ادامه خیابان سلمان فارسی به طول ۷۰۰ متر و عرض ۶۰ متر بوده که آزادسازی آن شده است.

اخوان درباره برنامه های نوروزی این منطقه تصریح کرد:رویداد «همخوانی بهار» برای استقبال از نوروز در منطقه چهار برگزار می‌شود، در ایام نوروز نیز برنامه‌های نمایشگاهی در این منطقه اجرا خواهد شد.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان ادامه داد: آزادسازی ادامه خیابان سلمان فارسی و محوطه میدان شهدای هسته‌ای تکمیل شده است. حلقه ترافیکی میدان شهدای هسته‌ای و ادامه خیابان سلمان فارسی تا پایان اسفندماه سال جاری در اختیار شهروندان قرار می‌گیرد.برای آزادسازی این میدان و خیابان سلمان فارسی ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و البته بخشی از آزادسازی‌ها از طریق ماده ۹ انجام شده است.در مجموع برای آزادسازی کامل این پروژه ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

اخوان اظهار داشت: در سال آینده آزادسازی دو خیابان روشن شهر و ارغوانیه نیز انجام و مجموعه پروژه میدان شهدای هسته‌ای سال آینده به طور کامل در اختیار شهروندان قرار گیرد.در این راستا پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی در دست اقدام است که البته متولی و محوریت برخی پروژه‌ها سازمان میادین و شرکت نمایشگاه‌ها بوده و منطقه چهار بسترسازی اجرای این پروژه‌ها بوده که اجرای آن‌ها باعث توسعه شهری در منطقه چهار و شرق اصفهان شده است.

اخوان با اشاره به احداث بازار بین المللی گل و گیاه ارغوان در محدوده منطقه چهار تصریح کرد: بزرگترین بازار گل و گیاه استان در محل باغ تندرستی واقع در بلوار رضوان در حال احداث است. بازار گل و گیاه ارغوان در بلوار رضوان با مساحت ۱۶ هکتار زمین و ۲۰ هزار مترمربع است  و سال آینده افتتاح می‌شود.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان درادامه گفت: این منطقه هفت هزار و ۵۰۰ هکتار مساحت دارد و سرانه فضای سبز آن برای هر شهروند حدود ۷۰ مترمربع است.از مجموع سه هزار و ۷۰۰ هکتار فضای سبز در اختیار شهرداری اصفهان، یک هزار هکتار در اختیار منطقه چهار است و به لحاظ سرانه فضای سبز از شرایط خوبی برخوردار هستیم.

اخوان افزود: سال گذشته علی رغم شرایط کم آبی موفق به حفظ و نگهداری فضای سبز با شرایط خاص شدیم و توانستیم با برنامه ریزی و تدابیر لازم بحران کم آبی را پشت سر گذاشته و با اجاره ماشین آلات حمل آب و هزینه‌های سنگین فضای سبز منطقه را از بحران نجات دهیم به طوری که امروزه هیچیک از عرصه‌های فضای سبز منطقه نه تنها آسیب ندیده بلکه در راستای گسترش آن اقداماتی انجام شده است.۵۰ هکتار از فضای سبز منطقه در محل پردیس اشراق به صورت دیم توسعه یافته و بذرهایی کاشته شده که با بارش نخستین باران بهاری سبز خواهد شد.

اخوان با بیان اینکه محل فعلی نمایشگاه اصفهان واقع در پل تاریخی شهرستان به لحاظ مشکلات دسترسی، پارکینگ و فضای نامناسب مطلوب جهان شهر اصفهان نیست، افزود: باتوجه به این مشکلات محل فعلی نمایشگاه اصفهان پس از انتقال آن به محل جدید، به عنوان پردیس فرهنگی شهر اصفهان به صورت قرینه با پردیس هنر احداث خواهد شد که یکی از کاربری‌های محل فعلی باغ کتاب خواهد بود.

وی با اشاره به فضاهای بلاتکلیف ضلع جنوبی محور خیابان مشتاق حدفاصل میدان بزرگمهر تا پل اشکاوند گفت: با همت و مشارکت شهروندان و مالکان برای فضاهای بلاتکلیف برنامه ریزی شده تا به عنوان مثال کارخانه پشم خورشید به وسعت ۱۴ هزار متر مربع که در حال حاضر بلااستفاده است با کاربری ویژه مورد استفاده قرار گیرد.

اخوان اظهار کرد: مقرر شده با توجه به نیازسنجی و شرایط زیست محیطی محل پارک طبیعی شرق که پتانسیل خوبی برای شهر به شمار می‌رود و با توجه به نیاز شهروندان بعضی از کاربری‌ها در محدوده دو هزار و ۴۰۰ هکتاری در اختیار منطقه چهار طراحی شود. فاز نخست پارک طبیعی شرق شامل محوطه سازی، پیاده رو سازی، فضای سبز و لندسکیپ سال گذشته به بهره برداری رسیده و فاز دوم و سوم پردیس اشراق به عنوان مجموعه تفریحی، فرهنگی، رفاهی و گردشگری احداث می‌شود البته باید زیرساخت‌ها را فراهم کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته یک مرحله کاوش تپه اشرف در مدت زمان دو ماه انجام شد و البته شهرداری منطقه چهار برای ادامه و اتمام کاوش تپه اشرف آمادگی خود را اعلام می‌کند، اما میراث فرهنگی اعلام کرده که اعتبار لازم برای انجام این اقدام را ندارد.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون ۵۰۰ میلیون تومان در شهرک زاینده رود توسط شهرداری منطقه چهار هزینه شده است، تصریح کرد: خوشبختانه در این شهرک فضاهای ورزشی و ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی احداث و در اختیار شهروندان قرار گرفته است.

اخوان با بیان اینکه یک هزار و ۱۳۵ هکتار از وسعت منطقه چهار داخل محدوده قانونی است، گفت: بالغ بر ۹۵ درصد محدوده قانونی این منطقه شکل گرفته که ۷۰ درصد آن نوساز شده است از این رو امکان زیادی برای صدور پروانه نداریم.

وی خاطرنشان کرد: بودجه سال آینده شهرداری منطقه چهار با ۲۷ درصد افزایش به رقم ۱۷۴ میلیارد تومان رسیده است. براساس آمار ۱۰ ماهه شاهد رشد ۴۷ درصدی تعداد پروانه‌های ساختمانی صادر شده در منطقه چهار هستیم به طوریکه در ۱۰ ماهه سال گذشته ۱۸۲ پروانه صادر شده و امسال این تعداد به ۲۶۷ پروانه ساختمانی رسیده است.

وی تأکید کرد: ۴۳ درصد پروانه‌های صادر شده در این منطقه منطبق با ابلاغ شهردار اصفهان در خصوص صدور پروانه در کمتر از ۳۰ روز انجام شده است.

اخوان در پاسخ به سوالی مبنی بر ساماندهی صنوف خیابان نیرو اظهار کرد: ساماندهی مشاغل برعهده سازمان ساماندهی مشاغل شهری است؛ البته پرونده‌هایی که در ارتباط با مشاغل مزاحم تشکیل می‌شود به کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها ارجاع می‌شود.

مدیرمنطقه چهار شهرداری اصفهان در ارتباط با ساخت و سازها در حریم زاینده رود تصریح کرد: ساخت و سازها در حریم زاینده رود براساس طرح تفصیلی انجام شده که در آن محدودیت ارتفاعی، سطح اشغال، سایه اندازی و سیما و منظر تعریف شده است.در دو سال گذشته سعی کردیم شرایط زاینده رود را حفظ کنیم،خش عمده‌ای از محور زاینده رود در محدوده منطقه چهار قرار دارد که اراضی کشاورزی بوده و امکان صدور پروانه برای آن نداریم.

اخوان با اشاره به پروژه محرک توسعه منطقه چهار گفت: در این راستا پروژه پردیس اشراق معرفی شده و با مشارکت بخش خصوصی اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی انجام شده در منطقه چهار تأکید کرد: در زمینه اقدامات فرهنگی سعی کردیم از اجرای برنامه‌های تکراری کلیشه‌ای و مناسبت محور فاصله گرفته و مسئله محوری و رویداد محوری را مورد توجه قرار دهیم.

مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان با بیان اینکه بخشی از فعالیت‌های فرهنگی انجام شده در قالب آموزش بیش از ۲۰ هزار نفر ساعت انجام شده است، افزود: برخی از برنامه‌ها بر مبنای پژوهش و توجه به مساجد انجام شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته نخستین پویش هنرمندان اسلامی با عنوان پویش «رسول مهر» برگزار شده است، تصریح کرد: پنج محله منطقه چهار مستندسازی شده و سیر تغییر و تحول آنها ثبت تصویری شده است.در تمام محله‌های منطقه چهار فعالیت‌های فرهنگی با جذب کنش گران اجتماعی و فعالان فرهنگی انجام شده و ۱۹ کانون فعال در محلات وجود دارد که براساس نیازهای اجتماعی، سلامت و فرهنگی و هنری برنامه اجرا می‌کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز