وزیرامورخارجه هلند:

پایان هشدار های سفر به ایران، نشان دهنده کاهش تنش ها است

۱۳۹۸/۱۲/۰۲ - ۱۳:۳۳:۲۲
کد خبر: ۹۶۷۴۰۲
پایان هشدار های سفر به ایران، نشان دهنده کاهش تنش ها است
وزیرامورخارجه هلند در دیدار با استاندار اصفهان گفت: امید وارم ترس ایجاد شده بایت سقوط هواپیما برطرف شود و توریست های هلند به اصفهان سفر کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا دراصفهان،عباس رضایی در دیدار با وزیر امور خارجه هلند گفت: روابط ایران و هلند بسیار اهمیت دارد، اگرچه با تحریم ها و  محدودیت های به وجود آمده این روابط کاهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد:اصفهانی ها علاقه مند به حضور توریست های هلندی در این شهر هستند و امیدواریم با سفر وزیر امور خارجه  وهئیت همراه زمینه  این روابط بهتر و وسیع تر برای ایران و هلند فراهم باشد.

رضایی خاطرنشان کرد:مردم دنیا اصفهان را به عنوان نصف جهان می شناسند البته به خاطر وسعت نیست بلکه به خاطر زیبایی های تاریخی و ظرفیت های استان اصفهان است که برای مردم دنیا مخصوصا هلند ایجاد می کند که شما در سفر امروز به آن توجه خواهید کرد.

استاندار تصریح کرد:بحث گردشگری یکی از مسائل مورد علاقه ماست که مردم هلند نیز به این موضوع علاقه مند هستند از آثار تاریخی و زیبای این شهر بهره مند شوند.همچنین ما ظرفیت های خوبی در اصفهان در مباحث اقتصادی و گسترش صنعت توریسم داریم و اگر سیاست های هلند اجازه دهد ظرفیت های خوبی برای سرمایه گذاری داریم که مایل هستیم از تجربیات هلند مثل گل و دانه های گیاهی و صنایع آبرسانی که مورد علاقه اصفهان و هلند است استفاده کنیم.

وی ادامه داد:روابط تجاری ایران و هلند به دلیل تحریم ها کاهش یافته اما اگر از ظرفیت ها استفاده کنیم موقعیت خوبی برای هر دو کشور با وجود تحریم های ناجوانمردانه آمریکا مردم در حال گذراندن زندگی هستند و امروز مردم آزادانه به کاندیدای های مورد علاقه خود رای می دهند و چرخه اقتصادی مملکت در حال چرخش است.

روابط و مبادلات علمی و دانشگاهی دو کشور مورد بحث قرار گیرد

وزیر خارجه هلند نیز در  این دیدار گفت:  درباره مهمان نوازی اصفهانی ها و زیبایی شهر شنیده بودیم اما امروز از نزدیک دیدیم والبته زندگی سیاسی و دیپلماتیک  در دو کشور وزندگی افراد معمولی در ایران و هلند درحال حاضر تحت تاثیر ارتباط های سیاسی قرار گرفته است.

استف بلاک در ادامه افزود: مطلوب من این است که ارتباط ایران با سایر کشور ها به روال قبل بازگردد. هر دو کشور می‌توانند همکاری اقتصادی داشته باشند تا شرایط سخت به پایان برسد اما خوشحالم که ارتباط بین مردم  همچنان وجود دارد.خوشحالم که دراصفهان نیز ایستگاه های دوچرخه وجود داشته و ما همکاری هایی در این زمینه داشته ایم.

 وزیرخارجه هلند تصریح کرد:توریست های هلندی علاقه مند به سفر به اصفهان هستند و ما چند ماه پیش هشدار هایی در زمینه سفر به ایران داشتیم اما درحال حضور من در این کشور نشان دهنده کاهش تنش ها است.

وی درپایان گفت:همچنین در جلسه فردا با رییس جمهور و وزیر امور خارجه درباره دیدگاه خود درباره چگونگی کاهش تنش ها در منطقه صحبت خواهم کرد.با شاغلین هلندی مشغول به کار در ایران نیز گفت و گویی خواهم داشت. تجار هلندی آزاد هستند به جز اقلام مورد تحریم با ایران همکاری داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز