بسیج عمومی اصفهانی ها برای پیشگیری از کرونا

۱۳۹۸/۱۲/۰۴ - ۱۱:۲۰:۴۱
کد خبر: ۹۶۸۳۷۵
بسیج عمومی اصفهانی ها برای پیشگیری از کرونا
برای پیشگیری از انتقال ویروس کرونا در اصفهان،شهر در حالتی شبیه به بسیج عمومی توسط شهروندان،شهرداری و آتش نشانی درآمده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،شهراصفهان امروز با تعطیلی هم زمان مدارس و دانشگاه ها یکی از خلوت ترین روزهای خود را پشت سر می گذراند،آرامشی که بیشتر شبیه آرامش پیش از طوفان است.

آزمایش بیماری کرونا نیز از فردا در مرکز بیماری های عفونی دکترمیرهندی اصفهان آغاز می شود و تا آن زمان نمی توان نظر قطعی درباره ابتلای اصفهانی ها به این بیماری داد،با این حال رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان روز گذشته آخرین وضعیت کرونا در اصفهان را وضعیتی کاملا سفید توصیف کرد اما ترس از شیوع بیماری و مبتلا شدن بیماران در استان های مختلف و ازجمله در شهری به نزدیکی قم به اصفهان شهر را تقریبا به حال آماده باش کامل در آورده است.
طاهره چنگیزدرباره این بیماری می گوید:علائم بیماری کرونا مانند بسیاری دیگر از ذات‌الریه‌هاست و بسیار به آن‌ها شبیه است و راه تشخیص آن نیز انجام یک آزمایش است که تا کنون ما مورد مثبتی از این آزمایش در استان اصفهان نداشتیم.در سایر شهرستان‌های استان مورد مثبتی از کرونا نداشته‌ایم ؛ این یک بیماری ویروسی است و به همه جا سرایت پیدا می‌کند،  امکان ابتلا وجود دارد.

با این حال وی در ادامه حرفهایش اضافه  می کند:جای نگرانی نیست و مردم اگر بهداشت دست را مراعات کنند و در اجتماعاتی که ضرورت ندارد به خصوص افرادی که علائم تنفسی دارند، ظاهر نشوند، این موضوع با گرم شدن هوا، همه‌گیری این بیماری پشت سر گذاشته خواهد شد.

آغاز بسیج مردمی اصفهانی ها

با وجود اینکه هنوز موردقطعی از ابتلا به کرونا در اصفهان مشاهده نشده،اما و شهرداری و آتش نشانی اصفهان به صورت جدی درحال اماده باش هستند.درکنار ضدعفونی های مرتب مترو وناوگان حمل ونقل عمومی ،به دستور آتش پاد گلابی جلسه ویژه پیشگیزی از بیماری های واگیردار در آتش نشانی اصفهان برگزار شد.در جلسه آتش نشانی اصفهان در خصوص ایمنی و بهداشت محیط همکاران آتش نشان و خرید تجهیزات مربوطه تصمیماتی گرفته شد .

درکنار تمهیدات شهرداری،مردم نیز به صورت خودجوش مغازه ها و اماکن عمومی را ضدعفونی می کنند اما مشاهداتی از کمبود ژل والکل در داروخانه ها و نایاب شدن مواد ضدعفونی کننده وحتی ماسک  باعث نگرانی است.

تشکیل ستاد مقابله با ویروس کرونا در سازمان قطار شهری اصفهان

حمل و نقل به عنوان واسط اصلی شیوع بیماری کرونا شناخته می‌شود.مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان درباره تمهیدات این سازمان برای جلوگیری از کرونا می گوید:  با توجه به اهمیت توجه به حفظ سلامت پرسنل، پیمانکاران، کارگران و مردم اصفهان، ستاد مقابله با ویروس کرونا در سازمان قطار شهری تشکیل شد.

محمدرضا بنکدار هاشمی در ادامه می گوید: با توجه به تذکرات شهردار اصفهان، یکی از مهم‌ترین نکات در خصوص پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، تلاش در راستای انجام اقدامات پیشگیرانه در این خصوص بوده و سازمان قطار شهری در این زمینه اقدامات جدی عملیاتی کرده است. این ستاد در دو بخش اداری و کارگاهی تشکیل شده و موارد در خصوص رعایت مسائل ایمنی و پیشگیری از انتقال ویروس کرونا، مد نظر آن قرار گرفته شده است.

12رام قطار شهری اصفهان هر شب ضدعفونی می‌شود

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت: ضدعفونی و گندزدایی ۱۲ رام قطار شهری اصفهان فعال و رزرو با استفاده از محلول الکترولیز شده کلرید سدیم (دارای سیب سلامت و مورد تأیید وزارت بهداشت) هر شب پس از پایان بهره‌برداری انجام خواهد شد.

علیرضا فاتحی در ادامه گفت:پس از دستورالعمل‌های اعلام شده، مجموعه شرکت مترو شب گذشته پس از پایان زمان بهره‌برداری، ضدعفونی و گندزدایی را از ایستگاه قدس آغاز کرد.وی با بیان اینکه عملیات ضدعفونی کردن رام‌های قطار شهری با فعالیت یک اکیپ هشت نفر انجام می‌شود، تصریح کرد: ضدعفونی و گندزدایی ۱۲ رام قطار شهری اصفهان فعال و رزرو با استفاده از محلول الکترولیز شده کلرید سدیم (دارای سیب سلامت و مورد تأیید وزارت بهداشت) هر شب پس از پایان بهره‌برداری انجام خواهد شد. در طول روز سطوح مختلف ایستگاه‌های قطار شهری از جمله پیشخوان‌های بلیت، گیت‌های بلیت، هندریل‌های پله برقی، هندریل‌های پله ثابت، دستگاه‌های خودپرداز و شارژ بلیت، دکمه‌های آسانسور گندزدایی می‌شود.

تعطیلی  دانشگاه اصفهان ودانشگاه صنعتی تا پایان هفته  

موج تعطیلی برای جلوگیری از ویروس کرونا از مدارس به دانشگاه ها هم رسید و تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه اصفهان ودانشگاه صنعتی از یکشنبه ۴ اسفند ۹۸ تا پایان این هفته تعطیل اعلام شد.براساس اطلاعیه دانشگاه انجام فعالیت های پژوهشی و پایان نامه دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری توسط این دانشجویان بلامانع است. جبران کلاسهای تعطیل شده متعاقبا برنامه ریزی و اطلاع رسانی خواهد شد.

با وجود تعطیلی کلاس های داتشگاه،سایر فعالیت های اداری کارکنان و اعضای هیات علمی به قوت خود باقی و کماکان فعال است.

 

ضدعفونی مراکز نگهداری پرندگان  ناژوان

ویروس کرونا  با تخطی انسان‌ها و ورود غیر مجاز به دنیای حیوانات، ابتدا از بازار فروش حیوانات (ماهی فروشان) شهر ووهان رقم خورد و به راحتی وارد چرخه زندگی انسان‌ها شد.مدیر طرح ساماندهی ناژوان  در رابطه با اقدامات انجام شده در خصوص جلوگیری از شیوع کرونا دراین مرکز گردشگری که محل نگهداری حیوانات نیز هست، گفت: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تمام ورودی مراکز گردشگری ناژوان، مجموعه های تفریحی، سرویس های بهداشتی و ساختمان اداری مدیریت طرح ساماندهی ناژوان ضدعفونی شده و این اقدام به صورت مداوم ادامه دارد.

  سید رسول هاشمیان با اشاره به لزوم جدی گرفتن مسائل بهداشت فردی در همه محیط ها اظهار کرد: ناژوان نیز که به دلیل موقعیت گردشگری و تفریحی خود همواره مورد توجه عموم مردم بوده و هست، برای مقابله با انتقال ویروس کرونا آمادگی کامل دارد.

وی گفت: سرویس های بهداشتی در سطح مجموعه ناژوان نیز به صورت مداوم هر روز با مواد مخصوص در حال ضدعفونی شدن است.بنا به دستورالعمل شهرداری اصفهان تمامی مکان هایی که در مجموعه ناژوان وجود دارد را زیر نظر گرفته ایم و در حال ایمن سازی و ضدعفونی آنها هستیم.دستورالعمل های بهداشتی ویژه ورودی مراکز گردشگری و مراکز تفریحی آماده و ابلاغ شده و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

هاشمیان با اشاره به وجود حیوانات و پرنده های زنده در این مراکز گفت: همانند اقدامات موثر انجام شده در ماه های گذشته که باعث شد موج آنفلوآنزا را پشت سر بگذاریم، این بار نیز با جدیت به مقابله با انتشار این ویروس خواهیم پرداخت.

هرچند شیوع بیماری در ایران سرعت بالایی داشته است اما امید آن می رود که با عزم همه جانبه مردم و مدیران در دستگاه‌های مختلف به خصوص در مکان های عمومی شاهد جلوگیری از ابتلا به این ویروس در اصفهان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز