پیشنهادفرهنگی روز/

رویدادهنری «چگالش» در گالری نگرش اصفهان

۱۳۹۸/۱۲/۰۵ - ۱۲:۰۲:۵۴
کد خبر: ۹۶۸۹۵۵
رویدادهنری «چگالش» در گالری نگرش اصفهان
رویداد چگالش1 (پس از هبوط)، تا 14 اسفندماه در گالری نگرش اصفهان در حال برگزاری است.
به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، «چگالش» عنوان پروژه ای است که چگونگی آشکار شدن یک انتزاع ذهنی مشخص، در مدیوم های متفاوت هنری را مورد تجربه و آزمون قرار می دهد.
 
واژه  چگالش، اشاره به روندی دارد که طی خوانش یک اثر هنری در ذهن مخاطب رخ می دهد؛ بدین ترتیب که مخاطب به هنگام خوانش یک اثر هنری، انتزاع موجود در اثر هنری را در ذهن خود تجسم کرده و به نوعی اثر هنری در ذهن او چگالش می¬یابد.
 
رویداد نخست این پروژه توسط علی استدلال حقیقی و احسان قاسمی طراحی شده و ادبیات و موسیقی مواد اصلی این رویداد بوده اند؛ ادبیات در قالب شعری با چهار روایت به هم پیوسته و موسیقی به صورت چهار قطعه  متناظر با هر روایت هر قطعه موسیقی با هدف فضاسازی روایت متناظر خود خلق گردیده است؛ بدین صورت که شعر پس از اتمام سرایش، در اختیار چهار هنرمند آهنگساز قرار گرفته و هر آهنگساز مستقل از دیگری، برای یکی از روایت های شعر قطعه ای آفریده است.
 
موسیقی در این رویداد فضاسازی صوتی جهان شاعرانه را بر عهده دارد و در حقیقت بازآفرینی انتزاع ذهنی موجود در شعر، به خلق قطعات موسیقی انجامیده است. سهیل شیرنگی و سینا شعاعی از تهران و فراز عبدالهی و علی عقیلی از اصفهان، آهنگ¬سازی این رویداد را به عهده داشته اند.
 
همچنین شعر حاضر در این رویداد، به قلم احسان قاسمی سروده شده و در قالب جهانی نمادین و اسطوره
ای، تاریخ زندگی انسان بر زمین را دوره می کند. عنوان «پس از هبوط» برآمده از اسطوره  آدم و حوا و به دنبال آن هبوط آدم و آغاز زندگی بشریت بر زمین می‌باشد.
 
مخاطب در این رویداد، با در اختیار داشتن کلمات شعر روایی و موسیقی های متن، در ذهن خود برآیند شعر و موسیقی را تجسم می کند و برخلاف روند معمول رویداد های تجسمی، در دنیای بیرون با تصویری رو به رو نیست؛ لذا تلاش شده تا اجزای نمایشگاه حداقل نشانه ها ی تصویری را دارا باشند.
رویداد چگالش1 (پس از هبوط)، تا 14 اسفندماه 1398 در گالری نگرش همه روزه از ساعت 16 الی 20 مهیای بازدید عموم علاقمندان است. پروژه چگالش، در آینده با رویداد های دیگری نیز همراه خواهد بود؛ تا از دیگر مدیم های هنری نیز برای خلق تجربه های متفاوت بهره گیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز