اختصاصی برنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبر داد؛

بسیج امکانات برای ایجاد نقاهتگاه های ویژه مبتلایان به کرونا در اماکن ورزشی / انتقال بیمار بین استانها قانونی نیست

۱۳۹۸/۱۲/۱۷ - ۲۰:۱۹:۱۲
کد خبر: ۹۷۴۷۲۰
بسیج امکانات برای ایجاد نقاهتگاه های ویژه مبتلایان به کرونا در اماکن ورزشی / انتقال بیمار بین استانها قانونی نیست
استان اصفهان در صورت افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا و تکمیل ظرفیت بیمارستان های سطح شهر، جهت نگهداری بیماران کرونایی رو به بهبود اصفهانی به نقاهتگاه های بهداشتی مجهز خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ در روزهایی که استان اصفهان به مرز هشدار رسید و جز پنج شهر اول از لحاظ آمار مبتلایان به کرونا اعلام شد. عکس هایی در فضای مجازی دست به دست شد که خبر از تجهیز شدن ورزشگاه های سطح شهر برای پذیرش بیماران کرونایی استان قم می داد. خبری که بسیاری از مردم را نگران کرده و باعث اعتراض مردم شده بود. پس تماس های مکرر مردم با خبرنگار خبرگزاری برنا؛ پیگیر صحت این موضوع شدیم.

نقاهتگاه استان اصفهان

آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان  در گفت و گو با خبرنگار برنا؛ ضمن تکذیب این موضوع گفت: هیچگونه جا به جایی بیمار وجود ندارد، بلکه بحث ایجاد نقاهتگاه در چند نقطه شهر برای بیماران ترخیص شده از بیمارستان وجود داشته که  قرار نیست ورزشگاه های شهر به عنوان نقاهتگاه تجهیز شود.

وی ادامه داد: انتقال بیمار از استانی به استان دیگر و حتی شهرستان منع قانونی دارد و تصاویر منتشر شده کذب و شایعاتی است که در فضای مجازی پخش می‌شود. اصفهان با بیماری کرونا درگیری دارد و باید بتواند به بیماران کرونایی استان خدمت کند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان با اشاره به ظرفیت بیمارستان های استان اصفهان برای پذیرش بیماران مبتلا به ویروس کرونا، تصریح کرد: بیمارستان های خورشید، عیسی بن مریم، امین، غرضی و امام حسین پذیرش بیماران مبتلا به کرونا دارند و از ظرفیت تعداد زیادی از بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی، بخش خصوصی و بیمه استفاده نکرده‌ایم که در صورت نیاز ظرفیت کافی برای پذیرش بیمار در استان اصفهان وجود دارد.

نجیمی ادامه داد: تا بعد ظهر 17 اسفند ماه تعداد 867 نمونه از افراد مشکوک به بیماری کرونا در استان اصفهان به جز شهرستان های کاشان و آران و بیدگل انجام شده که 633 مورد منفی و 234 مورد  مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد  206 نفر بستری 217 ترخیص و 11 نفر فوت شده اند. میانگین سنی افراد 57 سال است. تعدادی کودک مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام حسین بستری هستند که تعداد آنها اعلام نشده است.

نقاهتگاه استان اصفهان

هیچ بیمار مبتلا به کرونا از قم وارد اصفهان نشده است

رئیس کمسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه هیچ بیمار مبتلا به کرونا از قم وارد اصفهان نشده است، به خبرنگار برنا گفت: به استان هایی که آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آنها رو به افزایش است اعلام شده تا در صورت تکمیل ظرفیت بیمارستان های شهر آمادگی تجهیز نقاهتگاه برای نگهداری بیماران رو به بهبودی در همان استان را داشته باشند.

کوروش محمدی ادامه داد: به همین دلیل نقاهتگاه هایی برای بیماران اصفهانی که روبه بهبودی هستند و خطر مرگ را رد کرده و به مراقبت های ویژه نیازی ندارند تجهیز شده که در صورت نیاز در این نقامتگاه ها و دور از خانواده نگهداری و تحت مراقبت باشند تا بیماری از بدن آنها خارج شده و در این زمان عامل انتقال دهنده ویروس نبوده و ظرفیت بیمارستان ها برای پذیرش بیماران حساس بیشتر شود.

وی افزود: اردوگاه‌های آموزش و پرورش، خوابگاه ‌و برخی از مراکزی که فضای زیاد و سالن بزرگ دارند برای تبدیل به نقاهتگاه در نظر گرفته شده است.

رئیس کمسیون اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه کودکان کار در شرایط بحرانی شیوع ویروس کرونا مورد حمایت قرار گرفته‌اند، گفت: با همکاری سازمان های مردم نهاد فعال در کارگروه کودکان کار شورای شهر، ماسک و اقلام بهداشتی در اختیار کودکان کار قرار گرفته و آموزش های لازم ارائه شده است . تا کنون گزارشی در مورد ابتلای کودکان کار به بیماری کرونا اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر کودکان کار، کارتن خوابها در معرض آلودگی ویروس کورنا قرار دارند، ادامه داد: کارت خواب ها اغلب اعتیاد دارند و نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و اغلب دچار سنگ‌کوب شده و جان خود را از دست می‌دهند. در چند روز گذشته شاهد مرگ یک کارتن خواب در مناطق حاشیه نشین شهر اصفهان شدیم که هنوز از پزشکی قانونی علت فوت مشخص نشده است.

محمدی افزود: همه‌ی ما در قبال کارتن خواب ها مسئول هستیم و این افراد به دلیل بی خانمان بودن و قوای بدنی پایین بیشتر در معرض آسیب هستند که نیاز است مراجع ذی ربط برای کنترل این آسیب ورود پیدا کنند.

نظر شما
پرونده ویژه