رئیس پلیس فتای استان اصفهان:

برای تست اینترنتی کرونا پول نپردازید/اپلیکیشن های جعلی درخواست پول می کنند

۱۳۹۸/۱۲/۲۳ - ۱۲:۱۵:۱۱
کد خبر: ۹۷۷۱۸۸
برای تست اینترنتی کرونا پول نپردازید/اپلیکیشن های جعلی درخواست پول می کنند
رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: برای تست کرونا در فضای مجازی هیچ نیازی به پرداخت پول حتی به میزان اندک وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری برنادر اصفهان،سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد :  برخی از سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای تشخیص اولیه این بیماری ایجاد شده که بیشتر با هدف کاهش وسواس و موج نگرانی بی‌مورد از ابتلا به کرونا فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در این میان ممکن است برخی از افراد سودجو نیز بخواهند از طریق طراحی سایت‌ها و اپلیکیشن‌های این چنینی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان یا سوءاستفاده از اطلاعات شخصی آنان کنند که در همین راستا لازم است یکسری نکات و مسائل ایمنی از سوی شهروندان مورد توجه قرار گیرد.

این مقام انتظامی با تاکید بر اینکه تنها سایت‌ها و اپلیکیشن‌هایی که از سوی وزارت بهداشت تأییدیه داشته باشد، قابل اطمینان است، خاطرنشان کرد: شهروندان باید توجه داشته باشند که برای تست کرونا در فضای مجازی هیچ نیازی به پرداخت پول حتی به میزان اندک وجود ندارد و چنین سایت‌ها و نرم‌افزار‌هایی حتما با هدف سوءاستفاده ایجاد شده است، لذا نباید به آن اعتماد کنند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: خبر‌های مربوط به کروناویروس را از مراجع معتبر دریافت کنند، همچنین هنگام دریافت نرم‌افزار‌ها توجه داشته باشند که به هیچ عنوان به فایل‌های ناشناس در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مراجعه نکنند؛ چرا که ممکن است فایل مذکور بدافزار بوده و به تلفن همراه آسیب بزند.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تاکید کرد: همچنین این احتمال وجود دارد که برخی از این نرم‌افزار‌ها قصد سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران را داشته باشند، از این رو شهروندان به هیچ عنوان نباید اطلاعات شخصی و خصوصی خود را در این فضا بارگذاری کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز