در نشست خبری مجازی استاندار اصفهان مطرح شد:

اصفهان در نوروز ۹۹ میزبان خوبی نخواهد بود/ اختیار تعطیلی ادارات دست استان نیست

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۶:۲۴:۲۲
کد خبر: ۹۷۷۷۱۶
اصفهان در نوروز ۹۹ میزبان خوبی نخواهد بود/ اختیار تعطیلی ادارات دست استان نیست
استاندار اصفهان گفت: اختیار تعطیلی ادارات دست استاندار نیست و اگر یک اداره تعطیل شود تمام کارها مختل خواهد شد. اما اگر مدیری می‌تواند دورکاری را به کارمندان پسپارد مشکلی نیست اما نباید کار مردم مختل شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان، عباس رضایی بعد از ظهر شنبه در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه مهمترین اصل در استان اصفهان را پیشگیری دانست و گفت: با توجه به سرعت انتقال کرونا از بیمارستان ها، سفارش شده است که بیمارستان ها به هیچ عنوان همراه قبول نکنند و توصیه من به هم استانی ها این است که در قرنطینه خانگی خود باشند و به هیچ عنوان از خانه بیرون نروند.

وی ادامه داد: امسال استان اصفهان مهمان نواز خوبی نیست و هیچ مدرسه، ورزشگاهی حق پذیرش مهمان ندارد و استانداری و دادستان پیگر این موضوع هستند و قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اقدامات استان اصفهان در راستای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا گفت: اولین اقدام راه اندازی خط 3113 توسط دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان بود که تا کنون 30هزار تماس از مردم داشته‌ایم و 30 پزشک و پرستار شبانه روزی  پاسخگوی شهروندان هستند.

رضایی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده استان اصفهان، برپایی  68 کلینیک ریوی است که هم استانی ها می‌توانند ابتدا به این کلینیک ها مراجعه کنند و در صورت نیاز راهی بیمارستان شوند. سومین اقدام استان ثبت نام در سامانه سیب(سامانه یکپارچه بهداشت) است که و هر فردی می‌تواند وارد این سامانه شده و اطلاعات خود را ثبت کند و مسئولین پایشگاه های بهداشتی استان پیگیری و رصد خواهند کرد و بیماری فرد پیگیری خواهد شد.

وی اظهار کرد: در کنار همه این مسائل برای کاهش انتقال ویروس بین مردم بیش از 100 مصوبه در ستاد مقابله با کرونا در استان داشته‌ایم و ستاد مقابله با کرونا با تشکیل 7 کمیته هر شب جلسه‌ برگزار خواهد شد.

استاندار اصفهان با اشاره به کمبود ماسک در استان اصفهان، ادامه داد: در دو دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان 15هزار ماسک در دسترس دارند و با هماهنگی تعزیرات اولین اولویت برای توزیع ماسک بین بیمارستان ها است و بخش دیگر توزیع بین مردم است.

وی افزود: اصفهان به عنوان اولین استان اصفهان تولید ماسک پارچه‌ای دارد که این ماسک ها از پارچه‌ای تهیه شده که قابل شست و شو ارزان و قابل دسترس است و ماسک های پارچه‌ای می‌تواند خیلی بهتر از دیگر ماسک ها باشد و هرچه که این روز ها شناسایی شود زیر نظر دستگاه های مربوطه انها و توصیه سازمان غذا و دارو علوم پزشکی توزیع خواهد شد.

رضایی با اشاره به افزایش خط تولید الکل در استان اصفهان، تصریح کرد: خط تولید الکل را افزایش داده‌ایم و برخی از کارخانه ها خط تولید خود را تغییر دادند و به کمک استان آمدند اما توزیع این اقلام از وظایف دانشگاه علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو است.

استانداراصفهان با بیان اینکه اختیار تعطیلی ادارات دست استانداری نیست؛ ادامه داد: تعطیلی ادارات به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور بستگی دارد. تعطیلی ادارت کار آسانی نیست و اگر کار مردم در اواخر سال به تعویق بیوفتد چه کسی پاسخگوی مردم خواهد بود؟

رضایی افزود: دو هفته پیش بنا بر مصوبه ستاد ملی ساعت کار ادارات را تغییر دادیم اما اصلا وضعیت بهتر نشد و محدودیت ساعت باعث ازدحام بیشتر شد و ازدحام بیشتر یعنی شیوع بیشتر. متاسفانه به دولت الکترونیک عادت نکرده ایم و با تعطیلی ادارات، امورات مردم نخواهد گذشت.

وی با بیان اینکه سلامت مردم الویت اصلی استان است، تصریح کرد: اگر یک اداره تعطیل شود تمام کارها مختل خواهد شد. اما اگر مدیری می‌تواند دورکاری را به کارمندان پسپارد مشکلی نیست اما نباید کار مردم مختل شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ستاد رسانه در ستاد مقابله با کرونا تشکیل شده است، گفت: در این شورا صدا و سیما، علوم پزشکی، خانه مطبوعات، بسیج رسانه، فضای مجازی، سازمان تبلیغات برای اطلاع رسانی اخبار ستاد مبارزه با کرونا حضور دارند.

رضایی با بیان اینکه هشدار های لازم از طریق رسانه و صدا وسیما به مردم استان اصفهان اطلاع رسانی میشود گفت: هشدارهای رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه خانگی با بلندگو محله به محله به گوش مردم می‌رسد.

وی ادامه داد: جایگاه و شرایط جغرافیایی استان اصفهان با دیگر استان ها متفاوت است و قرنطینه کردن و ممنوعیت ورود به اصفهان مشکلات جبران ناپذیری را ایجاد خواهد کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به بودجه اختصاص یافته برای مقابله با کرونا، اظهار کرد: دولت 790 میلیارد ریال به دانشگاه های علوم پزشکی کشور اختصاص داد اما چند روز پیش بودجه دیگری را به مبلغ 500 میلیارد ریال برای اصفهان و 20 میلیارد ریال اعتبار برای کاشان اختصاص پیدا کرد.

رضایی با بیان اینکه ورودی های شهر مسدود نشده است، گفت: 200 خودروی پلاک قم از موادی ورودی اصفهان عبور کرده اند و همه اینها در دستگاه های تردد شمار ثبت می‌شود و با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز باید منتظر عبور تعدادی خوردرو از استان اصفهان باشیم. پذیرش مسافر در هتل ها ممنوع و محدود به پروتکل شده است وهم اکنون هیچ نوع پذیرشی در هتل های اصفهان نیست و مسافران زمانی که با هیچگونه خدماتی مواجه نشوند شهر را ترک خواهند کرد.

وی در ارتباط با شایعه دفن فوت شدگان دیگر استان ها در اصفهان، ادامه داد: امیدواریم هیچگاه چنین اتفاقی در استان اصفهان نیافتد و اگر چنین اتفاقی بیوفتد حتما به شهرداری و اعضای شورا تذکر خواهم داد.

وی ادامه داد: طبق پروتکل ستاد ملی مقابله با کرونا فوت شدگان کرونا مثبت با پروتکل های مربوطه در آرامستان دفن خواهد شد اما شهردار و اعضای شواری شهر اجازه چنین کاری را نخواهند داد.

استاندار اصفهان گفت: نوروز امسال سین سلامت را در هفت سین بگذاریم و با قرنطینه خانگی از خود مراقبت کرده و به شایعات توجه نکنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز