سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا:

قرنطینه استان اصفهان کار آسانی نیست/ تصمیمی برای قرنطینه استان گرفته نشده است

۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - ۱۷:۰۲:۲۶
کد خبر: ۹۷۷۷۳۶
قرنطینه استان اصفهان کار آسانی نیست/ تصمیمی برای قرنطینه استان گرفته نشده است
سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا گفت: تصمیمی درباره قرنطینه استان اصفهان از ستاد مرکزی گرفته نشده است.در بحث قرنطینه باید بحث جغرافیایی مشخص شود و قرنطینه استان به آسانی نیست و به مردم توصیه میشود قرنطینه خانگی را جدی بگیرند که با توجه به شرایط کنونی بهترین راه حل برای مقابله با کرونا است.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ حجت الله غلامی در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه در ارتباط با تصمیمات گرفته شده در خصوص تعطیلی صنایع بزرگ گفت: تصمیم گیری تعطیلی برای صنایع بزرگ در حوزه اختیارت رئیس صنعت است. اقدامات خوبی در این راستا قرار گرفته و کلیه افرادی که دارای بیماری خاص بوده و در صنعتی فعایت داشتند به مرخصی رفتند.

وی ادامه داد: مقرر شد صنایعی که نیازهای روزمره مردم را برطرف نمی‌کردند کارگران خود را به حداقل رسانده و صنایعی که  در شهرستان ها فعالیت دارند مجوز دورکاری برای پرسنل صادر کنند. استان اصفهان سعی کرده است صنایع پر جمعیت را به حداقل رسانده به گونه ای که به صنعت استان صدمه نزند.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا با بیان اینکه استان اصفهان بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را در زمان تعطیلی مدارس گرفته است؛ تصریح کرد: زمانی که مقدمات امری فراهم نشود اگر اقدامی صورت گیرد آن اقدام نتیجه عکس خواهد داد.  در استان اصفهان ابتدا برای خانواده هدف از تعطیلی مدارس روشن سپس مدارس تعطیل شد و خانواده در خانه در کنار فرزندانشان ماندن و از کلاس های مجازی استفاده کردند.

غلامی با اشاره به تاسیس ایستگاه در ورودی های شهر اصفهان، گفت: 14 ایستگاه پاییش با هدف پاییش و راهنمایی مسافرین در ورودی های شهر اصفهان تجهیز شد. لازمه پیشگیری از سفرهای نوروزی نیازمند مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا بود و ستاد ملی این موضوع را مصوب نشده است به همین دلیل نیروهای مجهز شده با هدف غربالگری به کار خود ادامه دادند.

وی با بیان اینکه تصمیمی درباره قرنطینه استان اصفهان از ستاد مرکزی گرفته نشده است و پیشنهاد ما قرنطینه خانگی است، گفت: در بحث قرنطینه باید بحث جغرافیایی مشخص شود و قرنطینه استان به آسانی نیست و به مردم توصیه میشود قرنطینه خانگی را جدی بگیرند که با توجه به شرایط کنونی بهترین راه حل برای مقابله با کرونا است.

سخنگوی ستاد استانی پیشگیری و مبارزه با کرونا ادامه داد: در قرنطینه خانگی نکاتی باید رعایت شود که مهمترین آنها مدیریت خرید بیرون از منزل و یا تامین مایحتاج به صورت آنلاین است.

غلامی ادامه داد: بسته های اقتصادی برای خانواده های کم درآمد و دستگاه هایی که در تولید دچار خسران شده و یا حقوق ثابتی ندارند در نظر گرفته شده است.تا کنون هفت میلیون نفر شناسایی شده‌اند که به سه میلیون نفر از آنها بسته ای حدود 200 تا 600 هزار تومانی  و به 4 میلیون نفر باقی مانده وام پرداخت خواهد شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز