معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان خبر داد؛

هیچ تسهیلاتی به مسافران نوروزی نمی دهیم

۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۱۴:۰۱:۳۸
کد خبر: ۹۷۹۸۳۱
هیچ تسهیلاتی به مسافران نوروزی نمی دهیم
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: امسال هیچ تسهیلاتی به مسافران نوروزی در اصفهان ارائه نمی‌شود و کسی این استان را به مقصد گردشگری انتخاب نکند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان ،حجت‌الله غلامی در بازدید از طرح غربالگری در ورودی شمال شهر اصفهان و هشتمین نشست کمیته حمل و نقل ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا گفت: نوروز امسال کلیه خدمات گردشگری اعم از محل‌های اسکان و اقامت، رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها، اماکن گردشگری، تفریحی، تاریخی و هنری تعطیل در استان تعطیل است.

 

وی افزود: اماکن و مراکز گردشگری و اقامتی در حالی تعطیل شد که بسیاری از صنوف که خود را برای فرصت نوروز آماده کرده بودند، بصورت داوطلبانه و برای حفظ سلامت خود و آحاد جامعه، تعطیلی را پذیرا شدند.

غلامی به نقش سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در توجیه صاحبان هتل‌ها، مهمانپذیرها و متولیان اماکن گردشگری و تفریحی نیز اشاره کرد و گفت: اقناع مردم در باره ضرورت تعطیلی این مراکز بسیار مشکل بود و این مساله جای تقدیر دارد.

وی همچنین با اشاره به اجرای طرح غربالگری در مبادی استان اظهار داشت: این طرح با همکاری اداره راه و شهرسازی، شبکه بهداشت، نیروی انتظامی، جمعیت هلال احمر، سپاه و بسیج، اداره میراث فرهنگی و گردشگری، شهرداری‌ها و فرمانداری‌ها در ۶ ورودی استان اجرا شده است.

معاون استاندار اصفهان، هدف از اجرای طرح غربالگری مسافران در ورودی شهر را هدایت افراد مشکوک به بیماری کرونا به سمت مراکز درمانی و همچنین آگاهی دادن و هشداردادن به مسافران در باره نبودن امکانات رفاهی، تفریحی و گردشگری در اصفهان است.

غلامی ادامه داد: طرح غربالگری در ورودی استان به ابتکار اصفهان آغاز شد و بعد از آن کنترل خروجی‌های استان با هدف غربالگری و هشدار به مسافران در باره نبود تسهیلات در سایر استان ها نیز به توصیه ستاد ملی در دستور کار قرار دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان تاکید کرد: با این اقدام که از ۲ روز پیش به اجرا درآمده، وظایف ما هم چند برابر شده است زیرا هم ورودی و هم خروجی باید کنترل شود.

وی خاطرنشان کرد: حمل و نقل یکی از عوامل اصلی شیوع بیماری است؛ لذا پایش اماکن و امکانات مربوط به حمل و نقل مانند پایانه‌های سفرهای درون استانی و برون استانی، حمل و نقل شهری، ایستگاه های اتوبوس، پمپ های بنزین، پایانه‌های بار و سوخت و ایستگاه های راه آهن تحت پوشش قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد: حجم‌ عبور از استان نسبت به سال های قبل کاهش چشمگیری داشته است ولی باید با برنامه‌های فرهنگی بیش از پیش کاهش پیدا کند.

غلامی با اشاره به جایگاه اصفهان در چهارراه کشور خاطرنشان کرد: البته بسیاری از خودروها از کمربندی‌های اصفهان عبور می کنند و وارد شهرها نمی شوند.

وی به نقش پلیس، بسیج و هلال احمر در تذکر و توجیه مسافران برای منصرف کردن آنها از سفر به اصفهان، گفت: این برخوردها ضمن حفظ کرامت و چارچوب‌های ستاد ملی، عملیات روانی موثری بوجود آورده است.

همچنین معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: ویروس کرونا پنجمین اپیدمی بزرگ جهانی بوده و نسبت به چهار اپیدمی قبلی، بزرگتر و غیرقابل مقایسه با آنهاست.

کمال حیدری افزود: باید خروجی‌های شهرها پایش شود و قبل ازاینکه مسافری طی مسیر کند، از ادامه سفر منصرف شود.

وی تاکید کرد: هدف قطع زنجیره ارتباطی کرونا است زیرا جابه‌جایی عامل سرایت بیشتر و فراگیری آن می شود.

همچنین جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان نیز در این جلسه گفت: اگر چه این ویروس یک تهدید است ولی فرصت‌های بسیاری هم در کنار آن خلق شده که یکی از آنها همدلی، همراهی و وحدت نهادها و سازمان‌های مختلف در مقابله با این دشمن نامرئی است.

کمیته حمل و نقل، یکی از هفت ستاد استانی مدیریت بیماری کروناست.

 

نظر شما