پیام شهردار اصفهان به مناسبت سال نو؛

شیوع یک ویروس، بر بسیاری از امور سایه افکند

۱۳۹۹/۰۱/۰۱ - ۲۳:۲۱:۱۰
کد خبر: ۹۷۹۹۲۶
شیوع یک ویروس، بر بسیاری از امور سایه افکند
شهرداربا آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ شهرداربا آغاز سال ۱۳۹۹ هجری شمسی پیامی صادر کرد،در متن این پیام آمده است:این روزها که شیوع یک ویروس، بر بسیاری از امور سایه افکنده و بزرگترین بازارهای دنیا، سهام مهم‌ترین برندهای جهان، برنامه ریزی تخصصی همه مدیران و کارشناسان و در یک کلام، تمامی زوایای کره خاکی را تحت تأثیر قرار داده و دنیا را با یک دشمن مشترک کرده گویی بیش از همیشه باید به دوستی‌ها، نیکی‌ها و همدلی‌ها اندیشید. منیت ها را کنار گذاشت و به یاد آورد که در گستره این کهکشان و پهنای ابدیت و ازلیت هستی، از آدمی جز نام و اثری نیک به جای نمی‌ماند.

گویی " کرونا" این مهاجم ناخوانده، آمده تا بار دیگر ثابت کند، آدمی اگرچه معجزاتی چون اراده، امید، قدرت خلق و آفرینش و علم را در اختیار دارد، گاه یارای مقابله با ویروسی کوچک و ناشناخته را هم از دست می‌دهد.

اما هستی، در پهنه بیکران خود، عجایب زیبایی هم دارد. نوروز و بهار که با امید و شکفتن، همزاد و هم ذات است، معجزه زیبای دیگری از طبیعت است؛ هنگامه‌ای که در آن همه چیز، نو می‌شود، به سرفصل و ابتدای خود باز می‌گردد و توان دوباره شکفتن‌ها و دوباره روئیدن‌ها را نوید می‌دهد.

بهار که می‌رسد، نهال امید در جانمان شکوفه می‌دهد و رود زندگی در دل‌هایمان جاری می‌شود. گویی تمامی راز هستی، بر پاشنه امید می چرخد و بدون امید، جهان هزارتویی از پوچی هاست.

در سالی که گذشت، مدیریت شهری اصفهان در گذار از تمامی سختی‌ها و مشکلات خاص سال ۹۸، شرایط دشوار اقتصادی، آسیب‌ها و خسارت‌ها تلخ وارد شده، بلایای طبیعی و همدلی با مردم نقاط مختلف کشور در این بلایا و … همچنان کوشید تا با جلب مشارکت شهروندان، توسعه همه جانبه شهر، حفظ سرزندگی و شادابی شهر، توجه بیشتر به مقوله‌هایی چون انضباط مالی، گردشگری و زیست پذیری، افزایش برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی، تقویت ارتباطات بین المللی، پیشرفت مستمر و منظم پروژه‌های عمرانی و… بتواند علاوه بر افزایش رضایتمندی شهروندان، رفع مشکلات و توجه به مطالبات آنان، به برند شهر اصفهان، چهره بین المللی شهر و اعتلای جایگاه این شهر جهانی نیز بیندیشد و بر مبنای آن گام بردارد.

در این زمینه لازم است از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و همچنین تمامی شهروندان، کارشناسان، مدیران، مهندسان، کارگران و کارکنانی که در جای جای شهر و کشور، به تحقق این اهداف کمک کردند، تشکر کنم.

امیدواریم سال پیش رو، سال شادابی و نشاط بیشتر شهر و کشور، سلامتی هموطنان و رشد و پیشرفت و توسعه افزون‌تر برای کشور عزیزمان ایران باشد.

از یاری یکایک مردم شریف ایران زمین و همراهی شهروندان عزیز نصف جهان که امسال با ماندن در خانه و توجه به توصیه‌ها، به سلامتی خود و هموطنان کمک کرده و نیز از زحمات نیروهای درمانی، پزشکان و پرستاران و دیگر تلاشگران صدیق سلامت مردم در دیگر نهادها و سازمان‌ها به ویژه تلاشگران در قسمت‌های مختلف شهرداری اصفهان که به دور از خانواده در لحظات سال جدید، در حال خدمت به هموطنان خود برای درمان، فائق آمدن به مشکلات شیوع بیماری و پیشگیری هرچه بیشتر هستند، قدردانی می‌کنم.

در پایان، سخنم را با شعری از شاعر بزرگ ایران کمال الدین اسماعیل اصفهانی که آمدن نوروز و بهار را به زیبایی توصیف می‌کند به پایان می برم:

لشکر نوروز به صحرا رسید

موسم شادیّ و تماشا رسید

ز آمدن گل به بشارت ز پیش

عید رسید اینک و زیبا رسید

روز و روزگار بر شما خوش؛ در پناه حق، پایدار و بهروز باشید. "

 

نظر شما