استانداراصفهان:

حضور پزشکان بدون مرز در اصفهان به طور کل منتفی شد/کرونا عادی نشود

۱۳۹۹/۰۱/۰۶ - ۲۲:۰۵:۳۲
کد خبر: ۹۸۱۲۷۳
حضور پزشکان بدون مرز در اصفهان به طور کل منتفی شد/کرونا عادی نشود
استانداراصفهان گفت:به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشک

   به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، عباس رضایی روز سه شنبه در اولین جلسه شورای اداری استان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه در استان وضعیت بیماری کرونا در حال حرکت به سمت وضعیت ثبات است، تاکید کرد: البته پیش بینی می شود موج افزاینده‌ای به واسطه کاهش تعطیلی ها بوجود آید که مدیران توجه داشته باشند تا پایان رفع بیماری کرونا تلاش کنند موضوع عادی نشود و در غیر این صورت زحمات کشیده شده از بین می رود.

وی خاطر نشان کرد: در همین راستا محدودیت هایی برای روز ۱۳ فروردین در نظر گرفته شده است و حتی در شهر اصفهان در این روز تردد وسایل نقلیه ممنوع است.

رضایی ابراز کرد: تمامی مراکز تفریحی، پارک ها و تفرجگاهها استان در این ایام و به ویژه در روز ۱۳ فروردین تعطیل خواهد بود و از حضور افراد در این مراکز ممانعت خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه اصفهان به عنوان چهارراه مواصلاتی کشور اضافه کرد: خودروهای که به سمت اصفهان حرکت می کند به سمت کنارگذرهای استان راهنمایی شوند.

استاندار اصفهان اظهار کرد: همه مدیران استان در برابر خدا و مردم مسوول هستند، زیرا وظیفه اصلی ما ارایه خدمت به مردم است.

وی با اشاره به همکاری بیش از ۹۰ درصد مردم در حوزه پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، افزود: همانطوری که مردم مسائل بهداشتی و دستور العمل ها را حتی در جایی که برای آنها زیان مالی دارد، رعایت می کنند، ما نیز وظیفه داریم پشتیبان مردم باشیم.

استاندار اصفهان تاکید کرد: مدیران توجه داشته باشند، بسیج جمیع امکانات برای مقابله و غلبه بر این‌ مهمان نامیمون ضروری است و لذا با روحیه جهادی از کلیه ظرفیت های موجود در این خصوص استفاده کنند.

وی اضافه کرد: مردم نیز با ماندن در خانه و تلاش برای قطع زنجیره کرونا مسوولان استان و مدیران بهداشت را در خدمت رسانی یاری کنند و به هیچ عنوان در هیچ تجمعی از جمله خرید از بازارها و مراسمات حضور پیدا نکنند.

رضایی ادامه داد: مدیران استان نسبت به نام نویسی و غربالگری خود، خانواده کارکنان و ارباب جمعی خود از طریق سامانه سلامت به نشانی salam.gov.ir اهتمام ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به مصوبه ستاد ملی، گفت: مدیران استان با مدیریت نیروهای انسانی خود در روزهای آینده تنها از یک سوم ظرفیت انسانی به صورت فیزیکی بهره جسته ‌و سایر کارکنان نیز در قالب انواع مرخصی و نوبت کاری به صورت آماده باش و در منزل ارائه خدمات داشته ‌باشند.

استاندار اصفهان با اشاره به تعطیلی مدارس و فرصت فراغت خانواده ها، تاکید کرد: دستگاههای مختلف به ویژه دستگاههای فرهنگی در راستای تولید برنامه های سرگرم کننده و فرهنگی از جمله مسابقات کتابخوانی در منزل برای آحاد مردم و خانواده کارکنان خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه استان توجه ویژه ای در خصوص کسب و کارهای اینترنتی دارد، اضافه کرد: دستگاهها نسبت به ترغیب خانواده ها در بهره گیری از فرصت خریدهای تلفنی و اینترنتی و پیگیری کارهای ادارای از طریق اینترنت و دولت الکترونیک اهتمام ویژه داشته باشند.

رضایی همچنین تاکید کرد: فرمانداران و مدیران در محدوده حیطه کاری خود با تدبیر و ابتکار، برنامه هایی شاخصی برای برون رفت از مشکل بیماری کرونا تدارک ببینند.

وی اضافه کرد: در این ایام تلاش شود به امور معیشتی کارکنان به ویژه افراد در معرض آسیب توجه شود.

استاندار اصفهان با اشاره به درگیر شدن برخی استان های جنوبی و شرقی با مساله سیل، گفت: همه مدیران با توجه به پیش بینی وضعیت آب و هوا، ضمن اجرای طرح های پیشگیری از سیل، آمادگی لازم دربرابر سیل، سرما زدگی و این قبیل مشکلات را نیز داشته باشند.

وی همچنین در خصوص مطرح شدن حضور پزشکان بدون مرز در اصفهان، گفت: با توجه به وجود امکانات مناسب در استان و همچنین ظرفیت بیمارستان های نیروهای مسلح، حضور پزشکان بدون مرز در اصفهان به دستور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به طور کل منتفی شد.

وی به فعالیت های برخی از مراکز اداری استان اشاره کرد و گفت: صندوق کار آفرینی امید ضمن استمهال سرسری اقساط وام های خود، برای کمک به مشاغل مرتبط با کرونا وام های قرض الحسنه در نظر گرفته است.

استاندار اصفهان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال جهش تولید تاکید کرد: بعد از رفع مشکل کرونا تمام ظرفیت های استان در این مسیر منسجم و با تلاش احاد جامعه باید اقدامات مقتضی انجام شود.

در جلسه شورای اداری استان فرمانداران، مدیران کل ادارات، دستگاههای قضایی، نظامی و انتظامی و دانشگاههای علوم پزشکی اصفهان و کاشان به صورت ویدئو کنفرانس به بیان فعالیت ها و اقدامات خود در حوزه پیشگیری و مقابله با بیناری کرونا پرداختند.

 

نظر شما