ادامه بارندگی ها تا اواسط هفته در استان اصفهان/احنمال سیل در چمداستان

۱۳۹۹/۰۱/۰۹ - ۱۵:۴۰:۱۱
کد خبر: ۹۸۲۱۰۹
ادامه بارندگی ها تا اواسط هفته در استان اصفهان/احنمال سیل در چمداستان
کارشناس مسئول پیش بینی هوای استان اصفهان گفت:بارندگی ها تا اواسط هفته در استان ادامه واحنمال سیل وجودخواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،ابراهیم هنرمند  با بیان اینکه ناپایداری‌های جوی در روزهای پیش رو ادامه دارد، اظهار کرد: افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید، رگبار و رعد و برق و ریزش تگرگ در بسیاری از مناطق به ویژه نیمه غربی و جنوبی استان اصفهان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد:شدت فعالیت سامانه بارشی در ساعات بعد از ظهر روز شنبه در مناطق غربی و جنوبی استان و روزهای یکشنبه و دوشنبه در جنوب، شرق، شمال و مرکز اصفهان خواهد بود؛ همچنین بارش برف در ارتفاعات غرب استان دور از انتظار نیست و ناپایداری‌های جوی در روزهای دوشنبه و سه شنبه با وزش باد شدید همراه خواهد بود.

هنرمند با اشاره به بارندگی‌های پراکنده ۲۴ ساعت گذشته، گفت: بارش در سمیرم با میانگین ۱.۸ میلی متر و میمه با میانگین ۱.۲ میلی متر گزارش شده است، بارش‌ها در برخی مناطق نیز کمتر از یک میلی متر بوده است.

وی همچنین با صدور اطلاعیه‌ای هشدار داد: با تشدید فعالیت سامانه بارشی از در روزهای شنبه و یکشنبه _نهم و دهم فروردین ماه_ بارش شدید باران همراه با رعد و برق و بارش برف در ارتفاعات و مناطق سردسیر به ویژه در نیمه غربی استان و نواحی همجوار با استان‌های لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی می‌شود.

 

برپایه پیش بینی‌ها میران بارش‌ها در مناطق غرب استان ۱۵ تا ۲۰ میلی متر و مناطق همجوار ۳۰ تا ۴۰ میلی متر خواهد بود که به سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد و وقوع سیلاب محلی منجر خواهد شد. از این رو در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای کنترل سیل احتمالی و همچنین خودداری مردم از سفر و تردد به ویژه در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق سیل خیز ضروری است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز