سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان اصفهان:

۷۵ هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای صنایع آسیب دیده/ تخصیص ۵هزار میلیارد تومان برای صندوق بیمه بیکاری

۱۳۹۹/۰۱/۱۰ - ۱۵:۱۰:۵۰
کد خبر: ۹۸۲۴۸۹
۷۵ هزارمیلیارد تومان تسهیلات برای صنایع آسیب دیده/ تخصیص ۵هزار میلیارد تومان برای صندوق بیمه بیکاری
سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان اصفهان گفت: از ورود بیش از 4097 خودرو در موادی ورودی جلوگیری و تمامی این خودرو ها را به سمت مبدا خود برگشت داده شدند، همچنین بیش از 7 هزار و 600 برخورد قانونی با متخلفین صورت گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت الله غلامی در نشست خبری مجازی اظهار کرد: با اعمال شدید مقررات بر اساس دستور العمل ها توانستیم علاوه بر 14 ایستگاه کنترل در موادی ورودی استان، 162 نقطه کنترلی را در سطح شهرها و روستاها برپا کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 75 درصد از شهروندان پایبند به قوانین و توصیه های ستاد ملی مبارزه با کرونا هستند، افزود: همه نیروی های نظامی، هلال احمر و بهداشت و درمان در همه ایستگاه کنترل حضور دارند که با حضور خود توانسته اند، از ورود بیش از 4097 خودرو در موادی ورودی جلوگیری کنند و تمامی این خودرو ها را به سمت مبدا خود برگشت داده اند.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان اصفهان ادامه داد: بیش از 7 هزار و ششصد برخورد قانونی و اعمال جریمه انجام و 12 هزار تذکر به متخلفین از سوی پلیس راهور داده شده است، همچنین در روز هشتم فروردین حدود 99 خودرو توقیف و 31 خودرو متخلف، به مبلغ 500 هزار تومان جریمه شدند.

غلامی تاکید کرد: در کنار بحث تردد بحث اصناف را مد نظر گرفته شد و تصویب شد، اصنافی که تامین کننده مایحتاج ضروری مردم نیستند تعطیل شوند و به واسطه همین امر در روز گذشته 381 واحد صنفی متخلف به مدت یک ماه پلمب شدند.

وی با اشاره به دستور العمل ویژه حمل و نقل در روزهای 12 و 13 فروردین گفت: بر اساس هماهنگی که روز گذشته در ستاد استانی مبارزه با کرونا صورت گرفت قرار بر این شد کمیته حمل و نقل دستورالعملی را مبنی بر تردد خودروهای مجاز در روز 12 و 13 فرودین ماه تهیه و تمامی دستگاه های اجرایی ابلاغ نماید که لازم به ذکر است امروز جلسه برگزار و کل تردد ها در چهار بخش خلاصه شد، بر این اساس گروه اول کارکنان مراکز امدادی، درمانی، بهداشتی، پزشکان، داروسازان، نیروهای نظامی و نیروهای قضایی امنیتی هستند که این ها به لحاظ این که سهولت در تردد داشته باشند قرار شد با ارائه برگه ماموریت و کارت شناسایی در سطح شهر و بین شهرها تردد کنند.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان اصفهان افزود: گروه دوم شرکت های خدماتی اعم از آب، برق، گاز و غیره هستند و آنان می توانند با درخواست کتبی رئیس دستگاه اجرایی خود به فرمانداری شهرستان خود گواهی تردد را دریافت نمایند و لازم به ذکر است گواهی های صادر شده بر اساس نام و پلاک بوده و اجازه انتقال این گواهی به غیر صادر نخواهد شد(خبرگزاری ها شامل گروه دوم هستند) و در صورت مشاهده تخلف پلیس راهور با متخلفین برخورد خواهد کرد. گروه سوم گروه شهرداری های سطح استان به شمار می روند که خودرو های دارای آرم و بغل نویسی مجاز به تردد هستند، میتوانند با گرفتن گواهی تردد از سوی فرمانداری ها عبور و مرور در سطح حریم شهر را دارا باشند.

غلامی در خصوص گستردگی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری اصفهان به لحاظ گستردگی و فعال بودن هر پانزده منطقه و حجم تردد ها قرار بر این شد گواهی تردد برای شهرداری اصفهان توسط شهرداری با مهر شهرداری اصفهان و با کنترل معاونت خدمات شهری صادر شود.

وی در ارتباط با گروه چهرمی که می توانند مجوز تردد دریافت نمایند اظهار کرد: گروه چهارم شرکت های تهیه و توزیع مایحتاج عمومی مردم هستند، این شرکت می‌توانند با هماهنگی اتحادیه ها و اتاق اصناف مجوز تردد خود را در دریافت نمایند، همچنین برای مورد های خاص و اورژانسی هماهنگ شد با تشخیص نیروی انتظامی اجازه تردد به صورت موردی داده شود.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان اصفهان تاکید کرد: تمامی پارک های سطح استان بسته شده و نیروهای انتظامی، شهرداری و پارکبانان در هر پارک مستقر هستند و اجازه ورود به هیچ یک از شهروندان داده نخواهد شد و به بیانی دیگر حضور مردم در روزهای 12 و 13 به جز سرگردانی هیچ چیز ثمری نخواهد داشت و شهروندان سفرهای ضروری خود در سطح استان را میتوانند از طریق تاکسی های اینترنتی انجام دهند.

غلامی عنوان کرد: کارخانه هایی که تولید مایحتاج عمومی مردم را بر عهده ندارند مشابه هرسال در دو روز 12 و 13 فروردین تعطیل هستند اما ما بقی کارخانه هایی که تامین مایحتاج را بر عهده دارند به کارخود ادامه می دهند و از فعالیت آنان کاسته نخواهد شد.

 وی در خصوص حمل و نقل برون شهری خبرداد: ناوگان اتوبوس رانی بین شهری با ظرفیت کمتر از 20 درصد آماده خواهد بود تا سفرهای ضروری مردم را به مقصد برساند همچنین فعالیت فرودگاه ها و راه آهن  به حداقل رسیده و از مردم تقاضا می شود تا حد ممکن از سفرهای خود پرهیز کنند.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان اصفهان با بیان این که زمان طرح زوج و فرد تا بیست فروردین خواهد بود گفت: تمدید این طرح وابسته به وضعیت استان و کشور خواهد بود که در این رابطه روزانه گزارش ها به ستاد ملی ارجا داده می شود تا تصمیم گیری ها به صورت کشوری به استان ها ابلاغ شود.

غلامی خاطرنشان کرد: برای کمک به صنایعی که متحمل ضربات اقتصادی ناشی از کرونا شدند ریاست جمهوری مصوبات خوبی را ابلاغ کردند که مهمترین آن 75 هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود 12درصد با بازپرداخت دوساله خواهد بود و همچنین  5هزار میلیارد تومان برای صندوق بیمه بیکاری در نظر گرفته شده تا برای سه ماه آینده به مشمولان کمک رسانی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز