نحوه تدفین اموات کرونایی در کاشان/ممنوعیت دفن اموات در آرامستان‌های سطح شهر

۱۳۹۹/۰۱/۲۲ - ۰۷:۵۶:۴۳
کد خبر: ۹۸۶۳۷۹
نحوه تدفین اموات کرونایی در کاشان/ممنوعیت دفن اموات در آرامستان‌های سطح شهر
مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان، از انجام فعالیت و خدمت‌رسانی شهرداری کاشان در سازمان آرامستان های با تمهیدات ویژه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در دفن اموات کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان،غلامعلی ساران  گفت: یکی از نخستین بخش‌های شهرداری که در این   تمهیدات مختلفی را در نظر گرفت سازمان آرامستان‌ها بود.

وی ادامه داد:تمهیدات بهداشتی در مراحل غسل، کفن و دفن متوفیان یکی از دغدغه‌های جدی متولیان امر در ابتدای وضعیت پیش آمده بدلیل خطر شیوع و زمینه مساعد آن در هنگام حمل و دفن جسد بود که در این زمینه پس از عقد قرارداد با یک شرکت خصوصی و استفاده از ظرفیت مجموعه‌های دیگر نظیر ستاد انضباط شهری مقرر شد بعد از انجام فرآیند تغسیل اموات در سازمان آرامستان‌ها، متوفیان همراه با عوامل دفن، به مناطق مورد نظر اعزام شوند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان گفت:مقرر شد بعد از انجام فرآیند تغسیل اموات در سازمان آرامستان‌ها، متوفیان همراه با عوامل دفن، به مناطق مورد نظر اعزام شوند.

به گفته او، ۳۰ هزار نفر ساعت در این تمهیدات ضدعفونی متوفیان، کفن، کاور و تمام موارد در تماس با متوفی، عمیق‌تر حفر شدن قبور، استفاده از آهک و سایر موارد فعالیت دارند.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان، همچنین تأکید کرد: نکته قابل توجه در مورد دفن و غسل کردن اموات در سازمان آرامستان‌های شهرداری آن است که با وجود اجازه شرعی تیمم بیماران کرونایی، اما هیچکدام از متوفیان در این مدت بدون غسل دفن نشده و تمام موازین دینی به صورت کامل برای تمام اموات انجام شده است.

ساران، در ادامه به موضوع دفن متوفیان در بخش‌ها و مناطق حومه و اطراف شهر اشاره و عنوان کرد:‌یکی از اقدامات قابل ذکر  اعزام عوامل دفن سازمان آرامستان‌ها به این مناطق به شمار می‌آید که دلیل آن عدم آلوده شدن مردم و نظارت بر اجرای بهداشتی و صحیح تدفین بوده است.

به گفته او، همچنین عدم اجازه ورود افراد به دارالسلام گلابچی در روز‌های آخر هفته و انجام مراسم خاک سپاری به صورت محدود را به عنوان تمهید دیگر این سازمان بود که همراهی نسبتا خوب شهروندان در این زمینه قابل قدردانی است.

ساران با اشاره به ضدعفونی کردن روزانه سازمان آرامستان و محل شست‌وشوی اموات، از کنترل وضعیت سلامتی کارکنان این سازمان به صورت مستمر خبر داد و گفت: با این وجود، اما این ایثارگران گمنام همواره در معرض خطر قرار دارند که نیازمند همراهی بیشتر مردم و توجه بیشتر به شرایط آنان است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری کاشان در ادامه با تأکید مجدد ممنوعیت دفن اموات در آرامستان‌های سطح شهر و الزام قانونی آن حتی قبل از شیوع کرونا، از عدم توجه این آرامستان‌ها مخصوصا با توجه به شرایط موجود انتقاد کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز