سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا:

بازگشایی آرامستانها با رعایت پروتکل های بهداشتی/ نظارت بر اصناف سختگیرانه تر میشود

۱۳۹۹/۰۱/۲۶ - ۱۹:۴۵:۴۹
کد خبر: ۹۸۸۵۶۱
بازگشایی آرامستانها با رعایت پروتکل های بهداشتی/ نظارت بر اصناف سختگیرانه تر میشود
سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: با توجه به وضعیت حادی که در شهرستان کاشان وجود دارد و علی رغم اینکه شیب منحنی کاهش پیدا کرده است، همچنان شاهد روند افزایشی شیب کم در استان اصفهان هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت الله غلامی در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا با حضور وزیر اقتصاد، گفت: وزیر اقتصاد به عنوان معین استان اصفهان از طرف هیئت دولت معرفی شده است و در جلسه ویدیو کنفرانس ستاد استانی مبارزه با کرونا، طبعات و اثرات کرونا بر اقتصاد استان اصفهان به عنوان استانی که دارای صنایع مادر و قطب مهم گردشگری است، بررسی شد.

وی ادامه داد: استان اصفهان در روزهای 12 و 13 فروردین و روزهای 21 و 22 فروردین موفق عمل کرد، مردم همکاری خوبی با استان داشتند؛ از همین رو در این جلسه از وزیر اقتصاد درخواست شد اختیار برخی از تصمیمات به استان اصفهان واگذار شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا، با بیان اینکه استان اصفهان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی است، تصریح کرد: با توجه به وضعیت حادی که  در شهرستان کاشان وجود دارد و علی رغم اینکه شیب منحنی کاهش پیدا کرده است، همچنان شاهد روند افزایشی شیب کم در استان اصفهان هستیم.

غلامی ادامه داد: استان اصفهان با افزایش 18 درصدی آب شرب در تیر و مرداد با مشکل مواجه خواهد شد، اما سعی داریم با راه اندازی تونل سوم کوهرنگ این مشکل را رفع کنیم.

وی افزود: کارگروه تنظیم بازار هفته آینده با موضوع برنامه ریزی برای کنترل قیمت ها برگزار خواهد شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره بازگشایی مجدد آرامستان‌ها گفت: با هماهنگی شهرداری اصفهان و سازمان های مرتبط فعالیت مجدد آرامستان‌ها با رعایت پروتکل های بهداشتی از سر گرفته خواهد شد.

غلامی ادامه داد: فاصله گذاری اجتماعی پا برجاست و سیستم ها و دستگاه های نظارتی فعالیت خود را جدی تر در زمینه کنترل رعایت پروتکل های بهداشتی توسط اصناف، انجام دهند.

همچنین مردم میتوانند با مشاهده هرگونه تخلف در حمل و نقل عمومی با شماره 127، تخلف اصناف 124 و دیگر تخلفات با شماره گیری 3113  تخلفات را اطلاع رسانی کرده تا پیگیری شود.

وی با اشاره به هشدار دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان در ارتباط با موج دوم شیوع ویروس کرونا، گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان اصفهان باید ساختار خود را به گونه‌‌ای تنظیم کند که به جای هشدار، نظارت بیشتری بر فاصله گذاری اجتماعی داشته باشد.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا افزود: طرح بازگشایی مساجد در جلسه ستاد استانی مطرح شد و قرار بر این شد این طرح با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی بررسی و به عنوان طرح اولیه به ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ شود.

غلامی بیان کرد: باید ساختار نظارت و بازرسی قوی تر شده و دستگاه های اجرایی با جدیت وارد شوند. با توجه به بازگشایی مشاغل و تخلفات موجود در فروشگاه های مواد غذایی نیاز است، نیرو های بیشتری وارد حوزه نظارت شوند.

وی در ارتباط با خسارت های ناشی به صنایع، ادامه داد: براورد اولیه خسارت ناشی از این مدت که به صنایع وارد شده از سوی سازمان برنامه و بودجه در مقیاس کوتاه مدت و بلند مدت اعلام خواهد شد.

غلامی گفت: تردد بین شهری از23 فروردین ماه ازاد شد اما همچنان در برخی شهرستان‌ها مانند چادگان و باغ بهادران که جنبه گردشگری بیشتری دارند، محدودیت تردد وجود دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز