ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی برای تمام مقاطع تحصیلی/قیمت کتب با افزایش روبرو خواهد بود

۱۳۹۹/۰۱/۲۷ - ۱۸:۰۵:۳۶
کد خبر: ۹۸۹۰۲۷
ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی برای تمام مقاطع تحصیلی/قیمت کتب با افزایش روبرو خواهد بود
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: فرآیند ثبت سفارش اینترنتی کتب درسی برای تمامی مقاطع تحصیلی انجام شده و از امسال دوره متوسطه اول نیز به فرآیند ثبت سفارش اینترنتی کتب افزوده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در جلسه ویدئو کنفرانس که با حضور معاونین و کارشناسان نواحی و مناطق استان برگزار شد گفت: از سال گذشته دوره متوسطه نظری به فرآیند ثبت سفارش اینترنتی اضافه شد و از امسال دوره اول متوسطه نیز به این فرآیند اضافه خواهد شد و این اقدام بر اساس سیاست های وزارت آموزش و پرورش صورت پذیرفته است.

وی این فرآیند را یک اقدام بین بخشی دانسته و افزود: ثبت سفارش و توزیع کتب درسی نیازمند تعامل بین بخشی میان حوزه های معاونتی است که همه با هم باید کمک کنیم تا این فرآیند به نحو مطلوب انجام شده و در روز اول مهرماه کتاب های درسی در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

ناظم زاده با اشاره به انجام فرآیند توزیع کتب در سال گذشته بیان داشت: باید تلاش شود تا با حضور و نظارت مستمر کارشناسان حوزه های مختلف متوسطه در این فرآیند، مشکلات موجود برای ثبت سفارش به حداقل رسیده و کتب درسی به موقع تحویل دانش‌آموزان شود.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در پایان اظهار داشت: امید می رود با تلاش و تعامل همکاران، فرآیند ثبت سفارش و توزیع کتب امسال با دقت و کیفیت بهتر نسبت به سال گذشته انجام پذیرد.

فرآیند ثبت سفارش اینترنتی برای تمامی مقاطع تحصیلی انجام خواهد شد

در ادامه، سیدمحمد میرپور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ضمن قدردانی از تلاش های صورت پذیرفته توسط همکاران در فرآیند ثبت سفارش و توزیع کتب درسی در سال تحصیلی گذشته، گفت: در راستای توسعه دولت الکترونیک و تسهیل دسترسی دانش‌آموزان و خانواده ها به کتب درسی، این فرآیند امسال نیز با نظارتی نظام‌مند انجام خواهد گردید.

میر پور با اشاره به تاریخچه فرآیند توزیع کتب افزود: تا سال ۹۲، ثبت سفارش به صورت دستی انجام می گرفت اما از سال تحصیلی ۹۴_۹۳، این فرآیند به صورت ثبت سفارش در سامانه صورت پذیرفت و با گذشت هر سال، مقاطع مختلف تحصیلی به این فرآیند اضافه شد تا جایی که برای سال تحصیلی ۱۴۰۰_۱۳۹۹، فرآیند ثبت سفارش اینترنتی برای تمامی مقاطع تحصیلی انجام خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به نقاط قوت انجام این فرآیند به صورت اینترنتی ادامه داد: دسترسی آسان، دریافت و نظارت مستقیم و آنلاین بر فرآیند ثبت سفارش و توزیع، شفافیت مالی، افزایش بهره وری و جلوگیری از اتلاف منابع، آموزش و فرهنگ سازی برای انجام خریدهای اینترنتی در راستای توسعه دولت الکترونیک، جلوگیری از اعمال نظرهای شخصی در مراحل مختلف، جلب رضایت خانواده ها و رفع دغدغه آن ها برای تامین کتب درسی، جلوگیری از افزایش قیمت کتب در بازار سیاه، مدیریت بهینه منابع مالی و... از جمله مزایای انجام این فرآیند به صورت ثبت سفارش اینترنتی است.

وی با اشاره به این که استان اصفهان مطابق معیار های مطرح شده جزء سه استان برتر کشور در فرآیند توزیع کتب در سال گذشته بود ه است اظهار داشت: امسال نیز همانند سال های گذشته مبنای سفارش برای ما فقط ثبت سفارش ها در سامانه اینترنتی خواهد بود. همچنین با توجه به سیاست های مختلفی که در سال های اخیر با آن مواجه بوده‌ایم، قیمت کتب با افزایش روبرو بوده است و امسال نیز افزایش قیمت کاغذ، باعث افزایش مجدد قیمت کتاب ها خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز