سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا:

با اجرای طرح زوج و فرد در کنترل ترددها موفق تر بودیم/ نظام مند شدن حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است

۱۳۹۹/۰۱/۲۸ - ۱۸:۵۵:۲۰
کد خبر: ۹۸۹۳۲۳
با اجرای طرح زوج و فرد در کنترل ترددها موفق تر بودیم/ نظام مند شدن حمل و نقل عمومی در دستور کار قرار گرفته است
استان اصفهان با اعمال طرح زوج و فرد مدیریت کارشناسی شده‌ای برای پیشگیری از تردد همشهریان صورت گرفت، اما با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لغو طرح زوج و فرد، میزان تردد ها افزایش یافت. معتقد هستم اگر برنامه ریزی استانی را در پیش می‌گرفتیم موفق تر بودیم اما تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ حجت الله غلامی در نشست خبری مجازی با اصحاب رسانه، ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی، گفت: همچنان برنامه‌ای برای بازگشایی مدارس و دانشگاه ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ نشده است و همچنان آموزش در فضای مجازی برای دانشجویان و دانش آموزان در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان آیین نامه برگزاری نماز جماعت تبیین شده و با نظر آیت الله مظاهری در جلسه‌ای بررسی شده و قرار بر این شد به ستاد ملی ارسال تا نتایج نهایی اعلام شود.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به ثبت نام مشاغل در سامانه ، تصریح کرد: مشاغل تا 24 امشب فرصت ثبت نام داشتند اما با توجه به مشکلاتی که در سامانه رخ داد، مهلت ثبت نام تا 5 اردیبهشت ماه تمدید شد.

غلامی ادامه داد: شهرداری اصفهان در بحث حمل و نقل عمومی فعالیت های قابل قبولی انجام داده است و با توجه به اینکه حجم قابل توجهی اتوبوس وارد شبکه حمل و نقل شده است، نظام مند شدن حمل و نقل عمومی با همکاری نیروی انتظامی انجام شده است و نظارت بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی در ساعات پیک اعمال شده است.

وی با اشاره به وضعیت شهرستان کاشان و آران و بیدگل، گفت: شهرستان کاشان و آران و بیدگل نسبت به روز های قبل شرایط بهتری دارد و خوشبختانه تعداد تخت های بستری در بیمارستان کاهش داشته است.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به شبهات موجود در ثبت کد فعالیت اصناف، گفت: مشاغل نیاز است نام کارگاه، کد ملی و پروانه کسب و کار خود را وارد کنند و به جز این سه فیلد هیچ مقوله دیگری نیاز نیست و کد دریافتی تنها برای بازرسی دستگاه های نظارتی استفاده شده و جای نگرانی نیست.

غلامی افزود: هماهنگی های لازم انجام شده و فاصله گذاری انجام شده است و با توجه به عدم طرح زوج و فرد، حمل و نقل اتوبوس رانی 72 هزار مسافر را جابجا میکند و هر زمان لازم شد مترو را وارد چرخه حمل و نقل خواهیم کرد.

وی با اشاره به ساعت کاری ادارات، گفت: ساعت کاری ادارت همچنان از ساعت هفت صبح تا دو بعد از ظهر است و به گونه‌ای برنامه ریزی شده که در این ساعت، پیک سفر دیگر شهروندان نبوده و مشکلی برای تردد کارمندان نباشد.

سخنگوی ستاد استانی مبارزه با کرونا با بیان اینکه کارشناسی دقیقی برای اجرای طرح زوج و فرد در استان اصفهان صورت گرفته است، ادامه داد: بازگشایی مشاغل از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ شد و همزمان با بازگشایی اصناف به تبع میزان تردد افزایش پیدا کرد. در استان اصفهان با اعمال طرح زوج و فرد مدیریت کارشناسی شده‌ای برای پیشگیری از تردد همشهریان صورت گرفت، اما با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر لغو طرح زوج و فرد، میزان تردد ها افزایش یافت. معتقد هستم اگر برنامه ریزی استانی را در پیش می‌گرفتیم موفق تر بودیم اما تابع مصوبات ستاد ملی کرونا هستیم.

غلامی با اشاره به طرح غربالگری در استان اصفهان، گفت: استان اصفهان کمترین ثبت نام را در سامانه سلامت داشت اما با هماهنگی گسترده‌ای که صورت گرفت، خوشبختانه 89درصد از مردم استان اصفهان در سامانه ثبت نام کردند که از متوسط کشوری بالاتر بوده و رتبه دوم کشوری به استان اصفهان تعلق گرفت.

 

نظر شما