سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد:

گشایش ایستگاه های بازیافت شهر اصفهان از شنبه هفته آینده/ ۱۵ اردیبهشت فعالیت خودروهای جمع آوری پسماند از سرگرفته می شود

۱۳۹۹/۰۲/۱۱ - ۱۱:۵۲:۰۴
کد خبر: ۹۹۵۶۵۱
گشایش ایستگاه های بازیافت شهر اصفهان از شنبه هفته آینده/ ۱۵ اردیبهشت فعالیت خودروهای جمع آوری پسماند از سرگرفته می شود
سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، از گشایش ایستگاه های بازیافت پس از یک دوره حدوداً یک و نیم ماهه تعطیلی، در روز شنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، محمد صادقی گفت: با شدت گرفتن بیماری کرونا در روزهای پایانی اسفندماه سال گذشته و آغاز فروردین ماه سال جاری، پس از تبادل نظر و بررسی های فراوان تصمیم بر تعطیلی موقت ایستگاه های بازیافت در راستای حفاظت از سلامت شهروندان و عوامل تحویل و جمع آوری پسماند خشک و جلوگیری از اشاعه بیشتر ویروس کرونا گرفته شد.

وی ادامه داد: در این بازه، با توجه به انتخاب پیمانکاران جدید جمع آوری و پردازش پسماندهای خشک، برنامه ریزی ها و اقدامات لازم جهت گشایش ایمن و سریع ایستگاه های بازیافت نیز مورد بررسی قرار گرفت و در نتیجه مقرر شد تا با آغاز فعالیت پیمانکاران جدید، در تاریخ 13 اردیبهشت ماه ایستگاه های بازیافت، فعالیت خود را آغاز کنند و 15 اردیبهشت نیز زمان شروع فعالیت خودروهای جمع آوری پسماند خواهد بود.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به پروتکل های الزام آور بهداشتی برای شروع فعالیت ایستگاه های بازیافت، افزود: با توجه به کاهش نسبی شیوع بیماری و از سوی دیگر ضرورت مدیریت اصولی پسماندها در ایام کرونا، مقرر شده تا پس از ضدعفونی و گندزدایی ایستگاه های بازیافت ظرف چند روز آینده فعالیت آنها از سر گرفته شود تا شهروندان بتوانند طبق روال گذشته پسماندهای خشک خود را پس از تفکیک، به عوامل جمع آوری تحویل دهند.

وی در خصوص الزامات بهداشتی برای فعالیت ایستگاه های بازیافت گفت: استفاده از ماسک بهداشتی، دستکش یکبار مصرف و ضدعفونی دائمی سطوح به طور مستمر در دستورکار فعالیت ایستگاه های بازیافت قرار داشته و در صورت مشاهده موارد مشکوک یا مبتلا به سرعت اقداماتی پیشگیرانه صورت می گیرد.  

صادقی با اشاره به لزوم همکاری مجدد شهروندان با ایستگاه های بازیافت، بیان کرد: شهروندان می توانند با رعایت موارد بهداشتی شامل استفاده از لوازم حفاظت فردی با خیال آسوده برای تحویل پسماندهای خشک به ایستگاه های بازیافت یا خودروهای جمع آوری پسماند خشک اقدام کنند.   

وی با اشاره به این که طبق گفته کارشناسان فعلا باید به زیستن با کرونا عادت کنیم، اضافه کرد: بر این اساس متوقف کردن فعالیت های محیط زیستی از جمله جمع آوری و پردازش پسماندهای خشک که پیش زمینه بازیافت است، جایز نیست و از این رو لازم است با رعایت جانب احتیاط و اقدامات پیشگیرانه، ضمن انجام وظایف شهروندی از سلامت خود و دیگر همشهریان حفاظت کنیم.

نظر شما