شهردار اصفهان خبر داد:

تشکیل ستاد اقتصاد کرونا در شهرداری اصفهان

۱۳۹۹/۰۲/۱۳ - ۰۹:۴۵:۳۲
کد خبر: ۹۹۶۱۶۵
تشکیل ستاد اقتصاد کرونا در شهرداری اصفهان
شهردار اصفهان گفت: شهرداری از همان روزهای آغازین شیوع کرونا، ستاد «اقتصاد کرونا» را برای مدیریت بهتر شرایط تشکیل داد تا شهروندان از برقراری خدمات در شهر خیالی آسوده داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ قدرت‌الله نوروزی صبح امروز _شنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه ۹۹_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» ضمن تبریک «روز کارگر» گفت: کارگران شهر، قهرمانان سلامت هستند زیرا در این شرایط ویژه و در خاموشی شب در حال خدمت‌رسانی و نظافت شهر هستند.

وی با بیان اینکه کارگران در شرایطی که فعالیت و کارکردن سخت و دشوار است، شهر را می‌سازند، افزود: قدردان کارگرانی که هوشیارانه در حال خدمت بوده تا مردم احساس آسایش و آرامش در شهر داشته باشند، هستیم.

شهردار اصفهان با تبریک «روز معلم» نیز تصریح کرد: معلمان به عنوان دیگر قشر زحمتکش جامعه این روزها با وجود شرایط ویژه همچنان دلسوزانه به تعلیم و تربیت اهتمام دارند که باید قدردان تلاش آنها نیز بود.

وی با اشاره به تحت تأثیر قرار گرفتن اقتصادی شهرها از شیوع ویروس کرونا، گفت: کرونا بسیاری از مسائل به ویژه اقتصاد شهر و درآمدهای شهرداری را نیز تحت تأثیر قرار داده، به طوری که در حال حاضر در دنیا درآمد شهرداری‌ها در حوزه‌هایی که هزینه‌های ثابت جاری دارند، دچار تزلزل شده و با مشکلاتی رو به رو شده‌اند که اصفهان نیز از این موضوع مستثنی نبوده است.

نوروزی ادامه داد: شهرداری از همان روزهای آغازین شیوع کرونا، ستاد اقتصاد کرونا را برای مدیریت بهتر شرایط تشکیل داد تا شهروندان از برقراری خدمات در شهر خیالی آسوده داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات مالی که کرونا برای شهرداری ایجاد کرده، تمام پروژه‌های عمرانی شهر فعال بوده، هیچ پروژه‌ای متوقف نشده و سایر تعهدات شهرداری در حال انجام است.

شهردار اصفهان با اشاره به رویداد «شنبه‌های خلاق اصفهان»، گفت: به خلاقیت شهروندان برای تداوم خدمت‌رسانی مدیریت شهری در شرایط کنونی نیاز داریم، از این رو شنبه‌های خلاق پایه‌ریزی شد و امروز سومین هفته از شنبه‌های خلاق پیرامون «کرونا و مدیریت شهری» ارائه ایده‌هایی برای مدیریت شهری در مواجهه با وضعیت کرونایی برگزار می‌شود.

وی افزود: باوجود مشکلات اقتصادی، شهرداری تا ۵۰ درصد تخفیف برای مغازه‌هایی که از شهرداری اجاره شده، همچنین پارکینگ‌ها و غرفه‌ها در نقاط مختلف شهر در نظر گرفته است.

نوروزی با بیان اینکه در راستای دیپلماسی شهری برای پیشبرد بهتر پروژه‌ها و بهبود خدمت رسانی، مذاکرات را مجدد آغاز کرده‌ایم، اظهار کرد: هفته گذشته برای چند ابرپروژه شهری از جمله تراموا، خط دو مترو، انجام آزادسازی‌های جدید و توسعه سرمایه‌گذاری در شهر جلسات مختلفی با مدیران عالی کشور از جمله وزیر راه، فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا، مدیرعامل مپنا و تعدادی از فرماندهان ارتش انجام شد که نتایج خوبی به همراه داشت.

وی اظهار امیدواری کرد: امسال نیز انقلاب عمرانی در شهر تداوم پیدا کند و به محض کنترل ویروس کرونا و امکان تجمع شهروندان، هر هفته افتتاحیه‌هایی در مناطق ۱۵ گانه و سازمان‌ها برای پروژه‌های مختلف برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز