رئیس اتاق اصناف استان اصفهان:

تمامی اصناف در ضربه اقتصادی بحران کرونا آسیب دیده‌اند

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۱۸:۰۴:۲۷
کد خبر: ۹۹۷۰۶۲
تمامی اصناف در ضربه اقتصادی بحران کرونا آسیب دیده‌اند
رئیس اتاق اصناف استان اصفهان گفت: همه اصناف در ضربه اقتصادی بحران کرونا آسیب دیده‌اند، بیماری کرونا زخم بزرگی بر تمامی اصناف استان اصفهان زد.

رسول جهانگیری در گفت و گو با خبرنگار برنا، با اشاره به خدمت رسانی اصناف در روزهای بحرانی کرونا گفت: فراگیری ویروس کرونا در جهان باعث هجوم مردم به فروشگاه‌ها در شهرهای اروپایی شد. برنامه شهری کشورهای اروپایی به گونه‌ای است که وقتی شهری ایجاد می‌شود، سرانه‌های ورزشی، خدماتی، مواد غذایی و.. را به صورت مختلف در شهر برنامه ریزی می‌کنند. به همین دلیل نیاز روزمره شهروندان رابه خوبی رفع می‌کنند اما اگر در دوره بحرانی، قرار بگیرند با مشکل مواجه شده و پاسخگوی انبوه تقاضا نخواهند بود.

وی با اشاره به شیوه مدیریتی ایران، ادامه داد: در کشور ایران و در استان اصفهان، کالا در واحد‌های خرد توزیع شده و توسط مالکین آنها خریداری شده بود که در ایام نوروز ارائه خدمات دهند، به همین دلیل در شرایط بحرانی کرونا با هجوم مردم و کمبود کالا در اصفهان رو به رو نشدیم.

رئیس اتاق اصناف استان اصفهان با بیان اینکه همه اصناف در ضربه اقتصادی بحران کرونا آسیب دیده‌اند، تصریح کرد: بیماری کرونا زخم بزرگی بر تمامی اصناف استان اصفهان زد و حتی فروشگاه‌های مواد غذایی که استنباط کردند در این ایام فروش داشته‌اند، ضرر دیده اند چرا که فقط مایحتاج ضروری مردم به فروش رفته و کالاهای فانتزی فروش نرفته و باعث ضرر شده است.

جهانگیری افزود: اصناف به دو دسته تقسیم می‌شوند که دسته اول اصنافی هستند که صد در دصد آسیب دیده و دسته دوم اصنافی هستند که مقداری کمتری آسیب دیده‌اند و در این میان صنفی نبود که از بحران کرونا آسیب ندیده باشد.

وی با بیان اینکه اصناف چشم داشت صدقه از دولت ندارند، گفت: وقتی کسی واحد صنفی را دایر می‌کند، نشان دهنده این است که دست یاری به سمت کسی دراز نمی‌کند. اصناف از دولت انتظار دارند که با تسهیلات کم بهره به چرخه اقتصادی بازگردند که حداقل شش ماه زمان برای بازگشت رونق اقتصادی به شهر لازم است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز