رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اعلام کرد:

سهل انگاری مردم در رعایت فاصله گذاری اجتماعی

۱۳۹۹/۰۲/۱۴ - ۱۸:۲۰:۱۳
کد خبر: ۹۹۷۰۶۴
درصد مثبت کل آزمایش شوندگان به عدد ۱۶ رسیده که جای امیدواری دارد چراکه در گذشته این رقم تا ۴۰ درصد رشد داشت.بخش زیادی از مردم همکاری خوبی انجام دادند اما متاسفانه درصدی از همشهریان فکر می کنند مشکل کاملا برطرف شده و با سهل انگاری خود بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تجمعات حضور پیدا می کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در ارتباط با روند کاهشی ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در اصفهان گفت: بیماری کرونا نسبت به گذشته روند نزولی قابل توجهی پیدا کرده است اما در چند روز اخیر ما در کانال ۱۰۰ تا ۱۵۰ بیمار جدید مشکوک به کرونا در روز بستری داریم که در گذشته این تعداد بیشتر بوده است اما در حال حاضر باهمین تعداد بیمار دچار نوسان هستیم.

طاهره چنگیز ادامه داد: نوساناتی که به وجود آمده امیدوار کننده هست چراکه تثبیت در یک پله پایین تر اتفاق افتاده و ما امیدواریم که باز هم پله تعداد بیماران جدید در روز پایین تر از رقم موجود برسد.

وی اعلام کرد: علی رغم افزایش تست کرونا و بسترسازی هایی که در این خصوص انجام گرفته است، درصد مثبت کل آزمایش شوندگان به عدد ۱۶ رسیده که این مورد نیز خود جای امیدواری دارد چراکه در گذشته این رقم تا ۴۰ درصد رشد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه ظرفیت تست استان اصفهان افزایش قابل توجهی پیدا کرده است، گفت: دستورالعمل های انجام دادن آن درحال حاضر، افراد دارای علامت یا اطرافیان نزدیک بیماران کرونایی را ملزم به تست گیری می داند بنابراین افراد مشمول با مراجعه به مراکز مشخص شده به صورت ایستاده هم می توانند تست را انجام دهند چراکه بسترسازی های آن انجام شده است.

چنگیز تصریح کرد: بخش زیادی از مردم همکاری خوبی انجام دادند و واقعا مراعات کردند اما متاسفانه درصدی از همشهریان فکر می کنند مشکل کاملا برطرف شده و با سهل انگاری خود بدون رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تجمعات حضور پیدا می کنند و عده ای نیز با شرکت در تجمعات از قلیان های مشترک استفاده می کنند که این مورد بسیار بسیار برای سلامت جامعه خطرناک است.

 

نظر شما