مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان اصفهان مطرح کرد :

اصفهان؛یکی از آلوده ترین کلانشهرهای کشور در سال ۹۸

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۱۴:۳۳:۲۲
کد خبر: ۹۹۷۴۲۴
اصفهان؛یکی از آلوده ترین کلانشهرهای کشور در سال ۹۸
با وضعیت فعلی آلودگی هوا،شهر اصفهان به عنوان یکی از آلوده ترین کلانشهرهای کشور در سال 98 معرفی شد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،مدیرکل سازمان حفاظت از محیط زیست استان اصفهان گفت: آموزش می تواند در کنار افزایش سرانه اکولویوژیک در کاهش آلودگی هوا موثر باشد،شعار امسال نیز اقدام برای تغییرات اقلیمی است و سازمان جنگل ها و مراتع استان هم باید در خصوص 600 هزار هکتار عرصه کانون ریزگرد اقدامات خود را انجام دهد .

ایرج حشمتی ادامه داد: در غیر این صورت نهال هایی که شهرداری هر ساله می کارد، تاثیرات لازم را در محیط زیست نخواهد داشت.

وی به طرح 53 هکتاری فضای سبز شمال غرب کلانشهر اصفهان یا همان عرصه بختیار دشت به عنوان یکی از کانون های اصلی آلایندگی شاهین شهر و اصفهان اشاره و تصریح کرد: امیدواریم جنبه های اقدامات استراتژیک شهرداری در این بخش هم بیشتر باشد و در آن نقاط تمرکز بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد:مدیریت شهری اصفهان برای افزایش سرانه اکولوژیک شهر اصفهان و کاهش آلودگی هوا اقدامات موثری انجام داده است.

 حشتمی در بازدید از اقدامات محیط زیستی شهرداری اصفهان اظهار کرد: ایجاد چنین سرانه هایی با وضعیت فعلی که شهر اصفهان به عنوان یکی از آلوده ترین کلانشهرهای کشور در سال 98 داشت، موثر است.

وی ادامه داد: استفاده از فناوری های نوین و آبیاری قطره ای با توجه به محدودیت های آب، استفاده از پساب و بهینه سازی مصرف آب هم نکته مهمی است که باید به آن توجه شود که در بازدید متوجه شدیم بسیاری از فعالیت های شهرداری در حوزه فضای سبز با استفاده از آبیاری قطره ای است.

 

 

 

نظر شما