سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان:

۴ هزار خانوار به جمع مستمری بگیران اصفهانی اضافه شد

۱۳۹۹/۰۲/۱۵ - ۱۶:۴۱:۱۳
کد خبر: ۹۹۷۵۱۷
۴ هزار خانوار به جمع مستمری بگیران اصفهانی اضافه شد
جامعه تحت حمایت مستمری بگیر کمیته امداد استان اصفهان از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تاکنون با ۳۹۶۵ خانوار افزایش به ۱۱۳ هزار و ۸۸۹ خانوار رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،سرپرست کمیته امداد استان اصفهان گفت:این نهاد تمام امکانات و توان خود را برای حمایت از جامعه تحت حمایت و همچنین گسترش چتر حمایتی خود بر خانوارهای جدید به کار گرفت.

کریم زارع ادامه داد:شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که به دنبال آن ایجاد شد به وضعیت اقتصادی اقشار نیازمند ضربات بزرگی وارد کرد.:

وی افزود: جامعه تحت حمایت مستمری بگیر کمیته امداد در استان اصفهان از ابتدای بهمن ماه سال گذشته تا کنون با ۳۹۶۵ خانوار افزایش به ۱۱۳ هزار و ۸۸۹ خانوار رسید.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه در شرایط طبیعی و در فقدان مشکلات اقتصادی و معیشتی بزرگ، تعداد خانوارهای تحت حمایت این نهاد به مرور زمان آهنگ کاهشی داشته است، تصریح کرد: این به علت خدماتی است که در زمینه خودکفایی و اشتغال به مددجویان ارائه می‌شود که در طول زمان منجر به توانمندی و خروج آنها از چرخه حمایت می‌شود ولی در شرایط خاصی مانند شیوع ویروس کرونا تعداد خانوارهایی که به پوشش کمیته امداد استان اضافه می‌شوند از خانوارهای توانمند شده پیشی می‌گیرد.

وی اقدامات این نهاد در زمینه حمایت از نیازمندان در بحران کرونا را منحصر به تحت پوشش گرفتن این خانوارهای جدید ندانست و گفت: تا کنون علاوه بر مبالغی که به شکل ماهیانه و در قالب مستمری و همچنین سبدهای غذایی و بهداشتی توزیع شده، بالغ بر سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز به عنوان کمک هزینه خرید اقلام بهداشتی به مددجویان تحت حمایت این نهاد پرداخت شده است

زارع خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان دیگر نیز به ۵۰۰۰ خانوار نیازمندی که کسب و کارشان از شرایط کرونایی آسیب دیده است پرداخت شد.

وی تاکید کرد: این مبلغ به خانوارهای مجری طرح‌های اشتغال کمیته امداد که در شرایط فعلی با مشکل مواجه شده‌اند، خانوارهای تحت پوششی که مستمری ماهیانه دریافت نمی‌کنند و از یک یا چند خدمت این نهاد بهره‌مند هستند و همچنین نیازمندان غیر تحت حمایت بویژه ساکنین حاشیه شهرها با اولویت مشاغلی که درآمد آنها تحت تأثیر بیماری کرونا با کاهش مواجه شده، پرداخت شده است.

 

نظر شما