استاندار اصفهان:

سازگاری با شرایط کم‌آبی و کرونا ضروری است

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۰۸:۲۴:۱۳
کد خبر: ۹۹۸۱۴۹
سازگاری با شرایط کم‌آبی و کرونا ضروری است
استاندار اصفهان گفت: همان‌طور که این روزها خود را برای شرایط و تمهیدات زندگی با کرونا آماده می‌کنیم، باید برای شرایط کم‌آبی نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان، عباس رضایی در حاشیه چهل و سومین جلسه کمیته تخصصی کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی، گفت: مردم استان اطلاع دارند که اصفهان در یک منطقه خشک و شرایط کم‌آب قرار دارد و باید در بخش‌های مختلف خود را برای زندگی در چنین شرایطی آماده کنیم.

وی اظهار کرد: در همین راستا وزارت نیرو و سازمان برنامه بودجه کشور از استان اصفهان درخواست کرده بودند مجموعه برنامه‌های پیشنهادی خود را برای سازگاری با این شرایط را ارائه دهند.

استاندار اصفهان افزود: دستگاه‌های مختلف مجموعه برنامه‌هایی برای سازگاری در این شرایط ارائه کردند که در جلسه امروز به بحث و گفت‌وگو گذاشته شد.

وی اظهار کرد: به‌عنوان‌مثال استفاده از پساب در بخش صنعت یا استفاده از شیرهای پدالی در مساجد، مدارس و امثال آن به‌منظور جلوگیری از هدر رفت آب شرب ازجمله برنامه‌هایی است که می‌توان برای کاهش مصرف آب به کار گرفت.

رضایی اضافه کرد: همچنین در بخش کشاورزی استفاده از روش‌های نوین آبیاری به‌جای روش‌های غرق آبی یا تغییر الگوی کشت به سمت گیاهان گلخانه‌ای، گیاهان مقاوم در برابر خشک‌سالی و گیاهانی که آب کمتری مصرف می‌کنند از اقدامات بخش کشاورزی است.

وی به نقش مردم در کاهش مصرف آب اشاره کرد و ادامه داد: جلوگیری از اسراف و هدر رفت آب علاوه بر اینکه یک ضرورت عقلی، اجتماعی و عرفی است از منظر مذهب نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

استاندار اصفهان افزود: در ادبیات دینی آب مهریه حضرت زهرا (س) قلمداد می‌شود و مصرف صحیح و دوری از اسراف آن جایگاه ویژه‌ای درآیات و روایات دارد.

وی درپایان گفت: بر همین اساس ضرورت دارد مردم در مصرف آب شربی که با هزینه‌های بسیار تهیه می‌شود نهایت دقت و صرفه‌جویی داشته باشند.

 

نظر شما