رییس کمیسیون حمل و نقل و فن آوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان خبر داد:

تحول در حوزه اتوبوس رانی استان اصفهان

۱۳۹۹/۰۲/۱۷ - ۲۲:۴۰:۵۳
کد خبر: ۹۹۸۶۷۲
تحول در حوزه اتوبوس رانی استان اصفهان
700 دستگاه اتوبوس فرسوده شهر اصفهان را تا پایان امسال نوسازی و بهسازی کرده و تقدیم مردم خواهد شد و شاهکار بزرگی در حوزه اتوبوس‌رانی برای مردم اتفاق خواهد افتاد.

به گزارش خبرگزاری برنا از اصفهان؛ امیراحمد زند آور در دیدار مجازی در پاسخ به سوالات شهروندان اصفهانی گفت: دو میلیون شهروند در استان اصفهان ساکن هستند و افزایش جمعیت می‌طلبد که تدابیری در جهت حمل و نقل آسان و ایمن شهروندان داشته باشیم.

وی در ارتباط با خط یک قطار شهری اصفهان، ادامه داد: خط یک مترو اصفهان در دوره پنجم شورای شهر افتتاح شد و شورای شهر همیشه تاکید داشت خدماتی که در طول سالیان گذشته رخ داده برنامه ریزی شده به سرانجام برسد. خط یک مترو به همت مدیران شهری دوره گذشته و مدیریت فعلی به بار نشست.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فن آوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: در ساخت خط یک قطار شهری نواقصی از جمله هزینه های سنگین برای توسعه خط وجود داشت که در برنامه سال جاری گنجانده نشد و باید شهرداری بتواند بودجه ای را تامین کند تا بتوان خط یک مترو را گسترش داد.

زندآور با بیان اینکه نگاه مدیریت شهری نگاهی متوازن است، تصریح کرد: عدالت محوری در کلیه مناطق شهر اصفهان مد نظر است و اگرچه توان بعضی از مناطق بیشتر است اما این بدین معنا نیست که خدمات شهری به آن مناطق کم باشد. در منطقه 14 رینگ چهارم حفاظتی اجرا شد که از عظیم ترین پروژه‌های شهری  است و نشان می‌دهد مدیریت شهری نگاه توسعه‌ای، برابر، استقلال، تقسیمات و تقسیمات حوزه‌ای دارد.

وی با اشاره نوسازی اتوبوس رانی گفت: دو هزار و 300 اتوبوس در سندیت شهرداری اصفهان وجود دارد که هزار و 750 خط فعال است. با همت شهرداری و شورای شهر، حدود 100دستگاه اتوبوس جدید وارد اصفهان و 70 دستگاه وارد حمل و نقل شهری شده است.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فن آوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: بهسازی و بازسازی تاکسیرانی از برنامه های شواری شهر است و با وام پنج میلیونی و چهاردرصد در اختیار رانندگانی که ماشین آنها تعویض می‌شود پرداخت خواهیم کرد.

زندآور با اشاره به افزایش نرخ تاکسی و اتوبوس، گفت: سالهای گذشته به طور متداول قیمت ها افزایش داشت و این اتفاق امسال نیز رخ داده است که عدد 43درصدی را پیشنهاد داده بودند اما شواری شهر این مقدار افزایش را به 20درصد کاهش داد و مردم همکاری داشتند. مدیریت شهری را پیگیر می‌کنیم که از کمک دولت استفاده کرده که فشار از روی مردم برداشته شود و بابت افزایش نرخ کرایه‌ها شرمنده مردم هستیم.

وی با بیان اینکه سلامت مردم اهمیت زیادی دارد، گفت: با توجه به کنترل شیوع ویروس کرونا، متروی اصفهان با ظرفیت 120 هزار نفر تعطیل شده است و مسافرگیری اتوبوس از روزانه 570هزار نفر به 100 هزار نفر رسیده است و تاکیدی بر استفاده مردم از حمل و نقل عمومی نداریم.

رییس کمیسیون حمل و نقل و فن آوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: 700 دستگاه اتوبوس فرسوده شهر اصفهان را تا پایان امسال نوسازی و بهسازی کرده و تقدیم مردم خواهد شد و شاهکار بزرگی در حوزه اتوبوس‌رانی برای مردم اتفاق خواهد افتاد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز