برگزاری جشنواره نمایش‌های عروسکی اصفهان در فضای مجازی

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۰۸:۲۵:۱۰
کد خبر: ۹۹۸۶۹۵
برگزاری جشنواره نمایش‌های عروسکی اصفهان در فضای مجازی
فراخوان تولید نمایش های کوتاه عروسکی شیوع ویروس کرونا باید در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،رئیس اداره توسعه فرهنگی شهرداری اصفهان در خصوص این جشنواره اظهار کرد: بسیاری از برنامه‌ها با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا باید در فضای مجازی برگزار شود.

وی مردم نیز به دلیل مسائل مربوط به کرونا از همین طریق برنامه‌ها را دنبال می‌کنند؛ این جشنواره که مربوط به تولید آثار نمایش عروسکی کوتاه و با موضوعات احساس تعلق به شهر، مشارکت شهروندان در اداره شهر، سازگاری با کالبد شهر و مدیریت گفت‌وگو است، را تدارک دیدیم.

وی در خصوص شرکت کنندگان در این جشنواره افزود: این فراخوان مربوط به گروه‌های اجرایی نمایش که کار عروسکی انجام می‌دهند، است و از آنها خواسته شده تا آثاری با حداکثر زمان ۱۰ دقیقه تولید کرده و تا دهم خرداد ماه ۹۹ برای ما ارسال کنند.

رضایی با اشاره به جوایز که برای برگزیدگان این جشنواره در نظر گرفته شده است، توضیح داد: به هرکدام از برگزیدگان این جشنواره تا سقف یک میلیون تومان جایزه داده می‌شود؛ همچنین روش اجرایی این نمایش‌ها می‌تواند سنتی، آئینی، مدرن یا خلاق باشد و آثار برگزیده را نیز در فضای مجازی برای استفاده کودکان و خانواده‌ها بارگذاری خواهیم کرد.

وی ادامه داد: برگزارکنندگان این جشنواره سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و دفتر یونیما (اتحادیه بین‌المللی نمایشگران عروسکی) دفتر اصفهان هستند؛ در واقع بخش تخصصی آن به عهده یونیما و سایر بخش‌ها نیز با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری صورت می‌گیرد.

رئیس اداره توسعه فرهنگی شهرداری اصفهان به اشاره به ملاک‌های داوری آثار در این جشنواره تصریح کرد: دو ملاک برای داوری آثاری که ارسال می‌شود در نظر گرفته‌ایم، ابتدا کیفیت محتوا بر اساس موضوعاتی که خواسته‌ایم مد نظر است و در واقع نمایش باید حتماً در ارتباط با موضوعات مشخص شده باشد و ملاک دیگر کیفیت اجرا است.

رضایی در خصوص مقرراتی که باید رعایت شود، گفت: مدت زمان هر نمایش حداکثر ۱۰ دقیقه باشد، عدم محدودیت در سبک و شیوه نمایش، تولید آثار جهت نمایش از طریق رسانه‌های مجازی، کیفیت تصویری و صوتی مناسب و به صورت افقی و رعایت ضوابط و شئونات لازم برای پخش از نظر محتوا و اجرا مقرراتی هستند که تولید کنندگان آثار باید مد نظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه هفته آینده تیم داوری مشخص خواهند شد، ادامه داد: با وجود اینکه شرایط تولید در حال حاضر سخت است و گروه‌ها هنوز انسجام خود را به دست نیاورده‌اند اما پیش بینی ما این است که آثار بسیاری برای این جشنواره ارسال خواهد شد چراکه این رویداد با هماهنگی دفتر مرکزی یونیما رقم می‌خورد.

رضایی افزود:فراخوان آن در تمام یونیماهای استان‌های کشور نیز اعلام شده و از آنها خواسته شده است تا برای این جشنواره اثر ارسال کنند، از طرفی چون آثار کوتاه خواسته شد است قطعاً تولید آن پرحجم و بزرگ نخواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز