دبیر سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان خبر داد:

تغییر برگزاری جشنواره فیلم کودک اصفهان

۱۳۹۹/۰۲/۱۸ - ۱۰:۰۸:۲۸
کد خبر: ۹۹۸۷۳۷
تغییر برگزاری جشنواره فیلم کودک اصفهان
زمان برگزاری جشنواره فیلم کودک اصفهان بستگی به شرایط و پروتکل های بهداشتی دارد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان،دبیر سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان درباره احتمال تغییر زمان برگزاری سی و سومین دوره جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: ما از قبل (سال ۹۸) این پیش‌بینی را کرده بودیم که تغییر تاریخ برگزاری خواهیم داشت و در نظر داشتیم تا زمان برگزاری جشنواره از ماه شهریور به روزهای پایانی مهر انتقال پیدا کند و در اوایل آبان ماه هم اختتامیه آن برگزار شود.

تابش با بیان اینکه مخاطبان جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان با سایر جشنواره‌ها فرق دارد، توضیح داد: به جز جشنواره ملی فیلم فجر، دیگر جشنواره‌های اصلی کشور ما بین‌المللی هستند، یعنی می‌باید اثر و مهمان خارجی در جشنواره حضور داشته باشد و همین موضوع در حال حاضر به‌خاطر شیوع کرونا تردیدهایی ایجاد می‌کند که باید برای آن تدبیری اندیشید.

وی افزود:تابش در مورد جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان گفت: برخی از اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، فعالان سینمایی و برخی مدیران شهری اصفهان هستند برای مثال شهردار، معاون شهردار و رئیس شورای شهر اصفهان عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان هستند و آن‌ها هم شرایط و مقتضیات محل را ارزیابی می‌کنند.

دبیر سی و سومین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت:ضمن اینکه منتخبی از فیلم‌های جشنواره ملی فجر، جشنواره «سینماحقیقت» و جشنواره کودک و نوجوان به غیر از شهر میزبان، در شهرهای دیگر کشور هم اکران می‌شود، یعنی درست است که تهران میزبان جشنواره ملی فیلم فجر و «سینماحقیقت» است و اصفهان میزبان جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان است اما چند سالی است که همزمان گزیده فیلم‌های اصلی این جشنواره‌ها در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها نمایش داده می‌شود لذا این جشنواره‌ها در گستره کشور، فراگیری دارند.

مدیرعامل فارابی اظهار کرد: تصمیم درباره زمان و نحوه برگزاری جشنواره‌ها سلیقه‌ای و شخصی نیست، بلکه تابع سیاست‌های سازمان سینمایی و تصمیماتی است که در کل کشور درباره کرونا گرفته می‌شود. اگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تولید فیلم از سر گرفته شود و سینماها با استانداردهای بهداشتی بازگشایی شوند می‌شود امور را بررسی کرد ضمن اینکه درباره جشنواره‌ها هم باید ۲ سناریو و شیوه را پیگیری کرد که همکاران ما در حال طراحی این سناریوها هستند در این میان حتی شاید برخی جشنواره‌ها به لحاظ تاریخ برگزاری، جابجایی داشته باشند.

تصمیم نهایی با سازمان سینمایی است

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به اینکه سازمان سینمایی نهایتاً در تعامل با دستگاه‌های دیگر کشور درباره کیفیت برگزاری جشنواره‌ تصمیم‌گیری می‌کند، توضیح داد: چند ماهی می‌شود که به‌خاطر شیوع کرونا مدارس کشور تعطیل هستند و آموزش مجازی است، بنابراین می‌دانیم که مخاطبان جشنواره فیلم کودک و نوجوان آسیب‌پذیرتر هستند. به هر حال کرونا، رویه‌های سابق و ثابت را بهم ریخته و مدیران فرهنگی، مدیران جشنواره‌ها و مدیران شهری متناسب با شرایط جدید باید درباره رویدادهای فرهنگی هنری تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی کنند.

تابش در عین حال تأکید کرد: با این حال هنوز تا زمان برگزاری فرصت باقی است و به‌خاطر شرایط ناشی از شیوع کرونا باید دید وضعیت ایران و جهان در آن زمان به چه صورت خواهد بود.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی در پایان گفت: دبیران جشنواره‌های سینمایی پیشنهادات خود را به زودی، برای جمع‌بندی نهایی به سازمان سینمایی ارائه می‌دهند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز