اصفهان شهر پایلوت بازسازی و نوسازی اتوبوس/ ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان شهریور بازسازی میشود

۱۳۹۹/۰۲/۲۰ - ۱۲:۳۱:۵۰
کد خبر: ۹۹۹۵۵۷
اصفهان شهر پایلوت بازسازی و نوسازی اتوبوس/ ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا پایان شهریور بازسازی میشود
دولت شهر اصفهان را به عنوان پایلوت بازسازی و نوسازی اتوبوس قرار داده و با توجه به تعهد شهرداری اصفهان به دولت، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده تا پایان شهریور امسال بازسازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در اصفهان؛ داریوش امانی معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه اتوبوس‌ها در اصفهان با کمترین قیمت و بیشترین کیفیت بازسازی می‌شود گفت: دولت به دلیل اینکه اصفهان در فرآیند بازسازی اتوبوس‌ها اقتصادی عمل کرده، این شهر را پایلوت بازسازی و نوسازی اتوبوس قرار داده و البته این فرصت طلایی برای شهر اصفهان است.

وی افزود: با توجه به تعهد شهرداری اصفهان به دولت، ۳۰۰ دستگاه اتوبوس فرسوده تا پایان شهریور امسال بازسازی می‌شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان هزینه بازسازی هر دستگاه اتوبوس را به طور میانگین سه میلیارد ریال بیان کرد و گفت: طبق قراردادی که با شرکت‌های سازنده اتوبوس منعقد شده است از پایان اردیبهشت امسال فرایند بازسازی این اتوبوس‌ها آغاز می‌شود.

امانی ادامه داد: شهرداری اصفهان به عنوان نخستین شهرداری کشور توانست از دولت برای خرید اتوبوس و تقویت BRT، اوراق مشارکت دریافت کند البته باید از ۳۰ درصد اوراق مشارکت برای اقدامات زیرساختی و ۷۰ درصد آن را برای خرید اتوبوس هزینه می‌شد.

وی افزود: شهرداری با یکی از کارخانجات ساخت اتوبوس، وارد مذاکره شده و ابتدا برای خرید ۷۰ اتوبوس برنامه ریزی کرده است و در ادامه ۳۰ دستگاه دیگر نیز خریداری می‌شود.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۷۰ دستگاه از اتوبوس‌ها وارد پارکینگ‌های اتوبوسرانی شده، تصریح کرد: اما هنوز به ناوگان اضافه نشده است، زیرا ظرفیت مسافران مشخص نیست، با افزایش ظرفیت مسافر، این اتوبوس‌ها وارد ناوگان می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز