مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد؛

حمایت سازمان منطقه آزاد از اتباع خارجه ازجمله فعالان مجاز اقتصادی افغانستانی در قشم

۱۳۹۹/۰۲/۲۴ - ۲۰:۴۷:۲۵
کد خبر: ۱۰۰۱۸۹۴
حمایت سازمان منطقه آزاد از اتباع خارجه ازجمله فعالان مجاز اقتصادی افغانستانی در قشم
رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: سازمان منطقه آزاد قشم با تمام توان از فعالان اقتصادی اتباع افغانستانی مقیم جزیره قشم که بطور قانونی مجوز فعالیت دارند، حمایت می کند ولی هیچ تخلف یا ناهنجاری را از اتباع خارجی از جمله افغانستانی نمی پذیرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی منطقه آزاد قشم حمیدرضا مومنی ظهر روز چهارشنبه در نشست نمایندگان تجار فعال افغانستانی مقیم جزیره قشم با وی افزود: هیچکس حق ندارد به اتباعی که کارت اقامت و مجوز فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد قشم دارند کوچک ترین تعرض یا بی احترامی بکند.

وی با اشاره با اینکه حدود 12هزار اتباع افغانستانی در جزیره قشم اقامت دارند، تصریح کرد: ما از این تعداد افراد مقیم که  چیزی حدود هشت درصد جمعیت کل جزیره قشم را تشکیل می دهند انتظار داریم قوانین و مقررات سازمان منطقه آزاد قشم را رعایت کنند.

مومنی با تاکید بر اشتراکات قومی، مذهبی، فرهنگی، تاریخی و تمدنی دو ملت ایران و افغانستان، این دو ملت را یک پیکر واحد خواند و خطاب به نمایندگان تجار فعال افغانستانی مقیم جزیره قشم گفت: از لحاظ حقوقی ما به عنوان نماینده حاکمیت جمهوری اسلامی ایران در جزیره قشم و شما به عنوان اتباع افغانستانی شاغل در این جزیره ملزم به رعایت قوانین و مقررات ایران هستیم. 

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مشاهده شدن برخی ناهنجاری ها از سوی جمعیتی معدود از اتباع افغانستانی مقیم در قشم را زیبنده این اشتراکات بین دو ملت ندانست و افزود: برای رفع این ناهنجاری ها ما به تعامل دوطرفه نیاز داریم، ما کاری می کنیم که همه اتباع افغانستانی دارای اقامت مجاز با آرامش خاطر در اینجا کار کنند ولی باید این اتباع هم همه قوانین و مقررات حاکم در این جزیره را رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه این ناهنجاری ها به منزله وجود اختلاف نظر بین دوطرف نیست تصریح کرد: برای رفع این ناهنجاری ها طرح ساماندهی اتباع خارجی در جزیره قشم در دست اجراست و براساس این طرح ما برای ارائه خدمات هرچه بهتر و بیشتر به اتباع افغانستانی مقیم قشم نیاز به شناسایی آنها از نظر کمی و کیفی داریم و این موضوع می طلبد که نمایندگان تجار فعال  افغانستانی مقیم قشم با مجریان این طرح همکاری نزدیک داشته باشند.

مومنی نگاه سازمان منطقه آزاد قشم را به مقوله اتباع خارجی یک نگاه انسانی خواند و گفت: انتظار داریم که خود برادران افغانستانی مقیم قشم اجازه ندهند اقلیتی معدود، منافع کل آنها را زیرسئوال ببرند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حضورسالانه افزون بر 9میلیون مسافر و گردشگر درقشم اشاره کرد و یادآور شد:  سازمان منطقه آزاد قشم وظیفه دارد که برای ساکنان جزیره از جمله اتباع خارجی و همچنین این تعداد مسافر و گردشگر فضایی مساعد از از ابعاد مختلف امنیتی، انتظامی، زیست محیطی، مبلمان شهری و غیره فراهم کند .

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان بر آمادگی این سازمان در جهت همکاری ها و ارایه تخفیفات و قسط بندی های لازم برای کمک به رونق تجارت اتباع افغانستانی های مقیم قشم تاکید کرد.

براساس این گزارش قبل از سخنان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، مدیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سرپرست مدیریت جذب سرمایه و بازاریابی سازمان منطقه آزاد قشم، مسئول نمایندگی  وزارت خارجه در قشم و سخنگوی نمایندگان تجار فعال افغانستانی مقیم جزیره قشم درباره مسایل و مشکلات حوزه کاری مرتبط با اتباع خارجی در قشم نقطه نظرهای خود را مطرح کردند.

نظر شما