بورس امروز ۳۰ اردیبهشت ۹۹/ مقاومت کانال یک میلیونی مانع صعود بازار شد

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۴:۱۱:۳۷
کد خبر: ۱۰۰۴۴۹۰
بورس امروز ۳۰ اردیبهشت ۹۹/ مقاومت کانال یک میلیونی مانع صعود بازار شد
بورس امروز در ساعات اولیه با روندی صعودی کار خود را آغاز کرد اما خط مقاومت یک میلیونی شاخص کل میزان عرضه را بالا برد و مانع رشد شاخص شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با افزایش 6 هزار و 944 واحدی به عدد یک میلیون و 2 هزار و 124 واحد رسید. این در حالی است که شاخص در ساعات اولیه افزایش چشمگیری را به ثبت رسانده بود.

شاخص کل هم وزن نیز با 6707 واحد رشد به عدد 321  هزار و 158 واحد رسید.

همچنین در این روز تعداد 9 میلیارد و 380 میلیون سهم با ارزش 100 هزار و 272 میلیارد ریال معامله شد.

نمادهای تاثیرگذار در شاخص کل بورس امروز اخابر، فولاد، غپینو، پارس، کگل، وبملت و تاپیکو بودند.

شاخص کل فرابورس نیز با 56 واحد افزایش به عدد 11 هزار و 291 واحد رسید که تاثیرگذار ترین نمادها در این شاخص، ذوب، دی، سبزوا، سمگا، تبرک، مادیرا و کرمان بودند.

خط مقاومت روانی عدد یک میلیونی شاخص کل، می‌تواند مهم‌ترین عامل توقف روند صعودی بازار باشد. شکست این خط مقاومت روانی نیاز به ورود نقدینگی بالایی به بازار دارد. اما امروز در بازار دیده شد که ورود نقدینگی نسبت به روز گذشته، کاهش پیدا کرده است.

این در حالی است که شاخص می‌تواند برای مدتی در این عدد کف‌سازی کند و این امکان نیز وجود دارد که بار دیگر تا کانال‌های مهم بین 900 هزار تا یک میلیون نزول پیدا کند.

اما اگر پس از آرامش در این عدد، شاخص کل بتواند بالای یک میلیون خود را تثبیت کند، امکان وجود دارد که یک ریزموج صعودی جدید تا یک میلیون و 200 هزار شکل بگیرد.

نظر شما