مهم‌ترین اخبار امروز گروه اقتصادی برنا

۱۳۹۹/۰۲/۳۰ - ۱۹:۰۰:۴۹
کد خبر: ۱۰۰۴۵۹۳
مهم‌ترین اخبار امروز گروه اقتصادی برنا
اخبار، مصاحبه‌ها و گزارش‌های پربازدید گروه اقتصادی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا؛ اخبار مهم و پر بازدید گروه اقتصادی برنا به شرح زیر است:

رییس اتحادیه مشاوران املاک:

قیمت مسکن باید برای همیشه از سایت‌ها حذف شود/ عده‌ای در بازار مسکن قماربازی می‌کنند

رئیس اتحادیه مشاوران املاک معتقد است حذف همیشگی درج قیمت در سایت‌ها در بلند مدت قیمت‌ مسکن را کاهش می‌دهد.

*****

یک اقتصاددان:

جذب سرمایه سرگردان در بورس منجر به کاهش تورم و رونق تولید می‌شود/ ۷ هزار میلیارد تومان سرمایه توسط شستا جذب شد/ خریداران سهام شستا در ارتقا خدمات بهداشت و درمان سهیم هستند/ بورس حباب ندارد

یک کارشناس اقتصادی معتقد است جذب نقدینگی سرگردان جامعه در بورس، در خدمت رونق تولید قرار می‌گیرد و به کنترل نرخ تورم کمک می‌کند.

*******

سخنگوی سازمان هواپیمایی:

افزایش قیمت بلیت هواپیما در دستور کار نیست/ افزایش نسبی سفرهای هوایی

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در خصوص بلیت هواپیما در تعطیلات عید فطر گفت: هیچ افزایش قیمتی در دستورالعمل شرکت‌های هواپیمایی قرار ندارد.

*******

سرپرست هیات عامل ایدرو تغییر کرد

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حکمی امیر بیات را به عنوان سرپرست هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) معرفی و منصوب کرد.

*******

یک کارشناس حوزه انرژی تشریح کرد؛

نفتکش‌های ایرانی در راه ونزوئلا؛ تخریب هژمونی آمریکا

این روزها یکی از مهم‌ترین اخبار حوزه انرژی ارسال محموله فرآورده‌های نفتی ایران با پنج نفتکش به سمت ونزوئلا است؛ خبری که چالشی جدی برای هژمونی آمریکا در جهان ایجاد کرده و به نظر می‌رسد که مساله تحریم و اعمال فشار این کشور را بر کشورهای دیگر تحت تاثیر قرار دهد.

******

۳ دهه از آغاز یک همکاری ناتمام گذشت؛

پروژه بوکسیت ایران در گینه، این بار با غریب‌پور

رئیس هیات عامل ایمیدرو به‌تازگی در نشست با وزیر معادن و زمین‌شناسی گینه به یکی از معادن بوکسیت این کشور اشاره کرد که ایران نزدیک به 3 دهه پیش، سهام آن را خریداری کرده بود. پروژه‌ای که قرار بود طی آن با انتقال سالانه 4 میلیون تن بوکسیت از این معدن به ایران مواد اولیه موردنیاز واحدهای تولید آلومینیوم کشور تامین شود. اتفاقی که هنوز رخ نداده و ایران همچنان بخش زیادی از مواد موردنیاز برای تولید آلومینیوم را وارد می‌کند. اتفاقی که به گفته کارشناسان برآمده از کم‌توجهی به صنعت آلومینیوم است.

******

بورس امروز 30 اردیبهشت 99/ مقاومت کانال یک میلیونی مانع صعود بازار شد

بورس امروز در ساعات اولیه با روندی صعودی کار خود را آغاز کرد اما خط مقاومت یک میلیونی شاخص کل میزان عرضه را بالا برد و مانع رشد شاخص شد.

*******

اداره اطلاعات انرژی آمریکا:

کاهش ماهیانه تولید نفت شیل رکورد می‌زند

پیش‌بینی اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می‌دهد که تولید نفت شیل آمریکا در هفت منطقه بزرگ تولید این نفت در آمریکا بیشترین کاهش ماهیانه را در تاریخ خود تجربه خواهد کرد.

*******

سهام ETF فرصتی برای تازه واردان بورس/ فردا آخرین مهلت پذیره نویسی است

طرح پذیره نویسی سهام دولت از صندوق واسطه‌گری مالی یکم یا همان ETF از ۱۴ اردیبهشت آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت(فردا) مهلت دارد.

*******

مدیرعامل فرابورس ایران:

واگذاری سرخابی‌ها در فاز پایانی است/ سهام پرسپولیس و استقلال به زودی عرضه می‌شود/ مشکلات دو باشگاه بزرگتر از مشکلات شستا نیست

مدیرعامل فرابورس ایران به تشریح اقدامات صورت گرفته برای واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت و عنوان کرد: تنها یک سری فرآیندهای غیر زمان بر باقی مانده و به زودی شاهد عرضه سهام سرخابی ها خواهیم بود.

******

نرخ ارز صرافی ملی امروز 30 اردیبهشت 99/ دلار 50 تومان ارزان شد

نرخ ارز در صرافی ملی امروز با کاهش 50 تومانی دلار و ثبات نرخ یورو همراه شد و در پی آن نرخ رسمی دلار به 17.150 تومان رسید.

******

قیمت سکه و طلا امروز 30 اردیبهشت 99/ سکه آرام می‌گیرد؟

قیمت طلا با سرعت هرچه تمام‌تر امروز هم افزایشی بود اما به نظر می‌رسد بازار سکه با آرامش نسبی همراه است.

******

قمیت نفت امروز 30 اردیبهشت 99/ افزایش قیمت ادامه دار است

بازار نفت که روزهای گذشته با افزایش قابل توجه قیمت همراه شده‌بود، امروز تا حدودی آرام شد، اما رشد قیمت در این روز نیز ادامه داشت.

نظر شما